Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Overvejer at købe nyt tv men shit hvor synes jeg det er svært :(

Mine kriterier er: 4k, 65" HDR (Er ligeglad med Smart tv. Har en nvidia shield)

Valget er egentligt let nok. LG's 65" OLED! , men nej. Jeg kommer ikke til at give 30.000 for et tv :(

Jeg ligger i et prisleje der hedder 10-15000kr.

Der er så et LG 65" 65UH615V på bud hos elgiganten denne weekend til 9999kr der har alt det jeg søger, men så kommer jeg til at se at det "kun" har HDR og ikke HDR10 og det har heller ikke Dolby Vision.

Er disse to et must når man køber nyt tv sådan at man ikke køber noget der allerede er forældet?

Har i dag et LG plasma 60" som jeg er rigtig glad for. Overvejer bare at vente og se hvor meget OLED fald og hvad nye features der måtte komme, men så kommer man vel aldrig videre. Der kommer altid noget nyt :)

Spørgsmålene er vel.

1. Er HDR10 og Dolby Vision et must?
2. Er LG 65UH615V er ok tv? KAn ikke finde et eneste review
3. Burde jeg vente til 65" OLED ryger ned i 10-15000kr?

mvh
Jacob
har samme problem hehe men er sgu os lidt nærig fordi på mit gamle pana der er kanten jo bred og på de nye tynd så 50 ser mindre ud i mine øjne så har derfor kigget på mindst 55 men venter bare der må jo os komme et ordentlig tilbud på større skærme
Senest rettet af purtsak 13 aug 2016, 21:54, rettet i alt 1 gang.
Du spørger
Er LG 65UH615V er ok tv? KAn ikke finde et eneste review

Det korte svar er nej det er ikke et godt tv.

Skal du have HDR 10 Skal du af med mindst ca 15000 kr. og op i 65 tommer Men til den pris må der gås på kompromis med især sortniveau, i HDR og uens baggrundsbelysning.

Prøv og læs testen af Samsung KS8005 og Sony XD93

Denne weekend fås UE65KS7005XXE til 15000 kr.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue65ks7005

Den skulle performe som KS 8005 rent billed delen . Men vil mene at Sony XD93 er bedre til HDR ud fra det man snakker om her på sitet og i test .
Du skal i hvert fald ikke vælge den LG LCD der, så hellere Samsung KS7005/8005 el. Sony XD93.

Men hvis dit TV virker endnu, så afvent da tilbud på LG B6V'eren? Hvis du hæver budget til 20K så tror jeg ikke du kommer til at vente ret længe.. Har da set 55'eren nede i 18k hos Power og mener jeg så 65'eren til 25-26k et sted (ikke den jeg selv har i kikkerten, så kan ikke helt huske hvor)
LG har både HDR10 og Dolby Vision, flere biografer er ved at indføre Dolby Vision, det er stadig for tidligt til at sige hvem vinderen bliver I denne formatkrig.

Er man til Samsung, panasonic eller Sony, så er beslutningen allerede taget for en, da disse indtil videre ikke understøtter Dolby Vision, kræver speciel chip og licens fra Dolby.

HDR10 kommer snart I en ny udgave som kræver HDMI 2.1, jeg vil ikke satse på at opdateringen kommer til 2016 tv, selvom software upgrades bliver fremhævet som en feature på HDR10.
Tusind tak for alle svarene.

Jeg har bestemt mig for at vente med at skifte mit trofaste LG 60PZ950W ud og lige afvente. Det har egentligt hele tiden været planen at det gerne skulle holde til OLED skærmene kom ned i et fornuftligt lege.

Problemet er når ens elektronitis bryder ud og man gerne vil have noget nyt at lege med :)

/Jacob
mylles skrev:Tusind tak for alle svarene.

Jeg har bestemt mig for at vente med at skifte mit trofaste LG 60PZ950W ud og lige afvente. Det har egentligt hele tiden været planen at det gerne skulle holde til OLED skærmene kom ned i et fornuftligt lege.

Problemet er når ens elektronitis bryder ud og man gerne vil have noget nyt at lege med :)

/Jacob
Lyder som en rigtig fornuftig beslutning...