- jeg skal gerne lægge ud
Modtog mit B6V65 i sidste uge, og jeg er meget begejstret.
Farverne er fantastiske!!!!!........- og hvor sort er kulsort og hvidt er helt hvidt.
Lyden er også betydeligt bedre end forventet ("frygtet")
Bevægelse klarer det også helt fint, om end man ved store "panoreringer" godt kan se lidt "efterslæb"/"hakken" i billedet. Men ikke så meget, at jeg på nogen måde finder det "ødelæggende" for billedoplevelsen.
Fjernbetjeningen med magic-remote, fungerer absolut fremragende. Let at bruge og hurtig-reagerende.
Selve opsætningen foregår ganske nemt, ligesom tilslutning til Netflix via Wi-Fi/trådløst netværk foregik smertefrit.
Der er dog et par ting som irriterer; der følger ikke en egentlig brugsanvisning med til TV'et. Og indtil nu er det stadig ikke lykkedes mig at få min "favoritliste" til at fungere - kan simpelthen ikke re-lokerer kanalerne i den rækkefølge som jeg ønsker det
Og så har LG lavet en "design-brøler"; antennestikket skal man sætte ind bagfra, ikke nedefra. Man SKAL have fat i et vinklet antennestik, for at det giver mening med vægophæng.
På samme måde har LG valgt at forsyne el.stikket med en ordentlig moppedreng af et hanstik der skal i stikkontakten. Og når man som jeg har el.udtag oppe af væggen for at kunne lave montering helt uden kig til kabler, så er det ikke optimalt med en SÅ stor moppedreng af et el.stik.
Og så har skærmen et kedeligt rød/orange skær over sig, når det er slukket., og som samtidig er temmelig reflekterende. Men når at det er tændt, "overdøver" billedet disse refleksionerne i skærmen ganske fint.
Jeg var i øvrigt noget usikker på om springet fra mit gamle 50" til 65" ville blive for stort. Efter blot to minutters TV-kigning, kan jeg bare konstaterer at 65" er PERFEKT med en siddeafstand på knap 4 meter til TV
( eneste ulempe ved så stor en skærm er, at om man ser gl. optagelser i dårlig kvalitet, så afsløres det med det samme med at billedet bliver grynet at se på...)
Jeg gik i øvrigt fra et Samsung plasma, som jeg var (er!) meget tilfreds med, især pga dets farver og gode "bevægelser" - men må sige at OLED er SÅ meget bedre i farverne, og jeg er yderst tilfreds med mit nye OLED TV
MVH
M.V.H.
Jesper Andersen