Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det er jeg klar over, men XD93 er bedre ang. HDR end DX780 og der er ikke så mange andre alternativer, så taler vi om priser på mindste 35.000,- hvilket jeg nægter at give for en skærm, især med tanke på at samme skærm koster 15.000 - 18.000,- om 1 år.

Så skal jeg vælge at undgå ikke optimal HDR og clouding, skal jeg over i LG's OLED men så følger dårlig bevægelse med samt dårlig input lag med.

Men desværre har de to 65" ikke bagbelyst panel, reelt er der ikke noget som er værd at vælge.
Hverken XD93 eller DX780 er perler når det kommer til HDR. På Samsungs model kan du skrue lyset ned igen når først HDR aktiveres, så der kan du faktisk slippe for clouding pga. lysstyrken. Den er dog ligeså dårlig til at gengive HDR, så det er blot en måde at "slå det fra" på, uden at ændre farverummet.
Det er bare så pokkers dumt at det kun er Samsung der har tænkt på at man skal kan skrue ned for lysstyrken.. Virkelig en bet for de andre..

Især træt af man ikke kan på D93
Problemet med valg af tv er, at de har alle fejl/mangler så uanset hvad man vælger så følger der ting med som man desværre må "leve" med.

Et fladt 65" OLED af de nye modeller var nok modellen jeg ville vælge, men desværre skal jeg kigge på prisen, og jeg vil heller ikke bruge så mange penge på et tv, men når OLED kommer ned i pris, hvilket nok sker en del hurtigere når de andre producenter kommer på markedet de kommende år, så er valget klar.

Ved godt Sonys XD93 har nogle issues, også derfor jeg har OLED'et med, men som jeg kan forstå er det bedre med en større skærm end et OLED i 55" men valget ender højst sandsynligt med XD93 og så må jeg leve med de fejl/mangler det har, for jeg ved simpelthen ikke hvilke anden model jeg skal vælge, jeg ser absolut ikke Samsung som en mulighed.

LG vil også have nye billeder af skærmen i dagslys under normale forhold og brug. :D jeg elsker også at se film midt om dagen i sollys. O_O grunden er hvis tv'et holder sig indenfor LG's tolerance så vil de ikke gøre noget og afvise klagen, og svaret kendes jo på forhånd. Ak ja, tænk hvis det var indenfor kundens tolerance. :D

Der er godt nok plads til forbedringer på markedet, mon så jeg skal vejen via Forbrugerklagenævnet. :p
Grandahl skrev:Det er bare så pokkers dumt at det kun er Samsung der har tænkt på at man skal kan skrue ned for lysstyrken.. Virkelig en bet for de andre..

Især træt af man ikke kan på D93
Du kan også skrue på lyset på LG UH850