Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg købte et LG55950V for 7 mdr. siden

Jeg fik det 1. skiftet/ombyttet indenfor 1 uge grundet lys i bunden af panelet, LG sagde det skulle ombyttes efter de havde set video af det.

Nu godt 7 mdr. kom der horisontale striber på hele skærmen, sendt til rep. det viste sig at panelet var gået, nu har jeg fået det tilbage og har fået mørk clouding rundt på skærmen, noget der ikke var der før.

Jeg ved ikke om det ender med at jeg får mine penge tilbage, men hvis jeg gør har jeg været ude at kigge på disse 3 modeller.

LG 55EG960V (OLED), Panasonic 65DX780 (LED), Sony 65XD9305 (LED)

Jeg skal bruge det til det hele, alm. TV, Sport, Blu-ray, streaming, vil gerne have 2 tuner, det har de 2 LED.

LGs OLED er buet, ved ikke om jeg kan vænne mig til det, og er det godt til sport (fodbold).?

Nogen der kan komme med tanker, ideer, erfaringer med disse tv, omkring et køb.?
Ca. 20-22.000, vil gerne have et 65" men kan godt gå ned i 55" eks. hvis OLED er en bedre løsning, men får jeg mere ud af et 65" i LED så er det en mulighed, har fået Panasonic modellen ned i 21.000,- men den har nogle ulemper som jeg kan forstå på testen herinde, og Sony modellen har også nogle ulemper efter test herinde, den pris er 22.000,- lige nu.
Havde faktisk ikke lige fået tjekket op på at DX780 er bagbelyst og ikke kantbelyst som XD93.
Det er selvfølgelig en fordel til DX780. Til gengæld er XD93 bedre til at håndtere bevægelser.
Hm.. Det er et svært valg. Herinde scorer XD93 trods alt stadig en bedre karakter selvom den har kantbelysning.
Dvs. at i ville droppe LG 55" i OLED, og hellere vælge LED i 65"

Sony modellen er den jeg har mest kig på, bla. fordi den har hardwaren til at håndtere rigtig HDR, det har Panasonic modellen ikke, men Sony modellen er ikke rigtig bagbelystpanel.

Har lige haft kontakt med LG support, skærmen skal ind til serviceværksted igen, så skal de undersøge den mørk clouding rundt på skærmen, om det er nok til at panelet skal skiftes, hvilket højst sandsynlig betyder jeg bliver krediteret for skærmen, og kan købe en ny skærm, eller serviceværkstedet mener at de vil de ikke gøre noget ved, det må jeg leve med, av av.

Hvis jeg bliver krediteret for skærmen skal sagen igennem nogle instanser ved LG, og det kunne trække noget ud, og så må jeg undvære tv'et i den periode.

Den eneste fordel er, så kan priserne nå at falde.

Jeg må nok ud i butikkerne igen og kigge på de to 65" modeller, nok mest XD93.
Hej Jan

Ingen TV er desværre perfekte:-)

HDR funktionen er heller ikke optimal på XD93 (fra Flatpanels test: Pæn HDR, dog stadig noget handicappet af den begrænsede lokale styring af lyset) og clouding kan XD93 heller ikke se sig fri for (fra Flatpanels test: Vi har desværre også fået genintroduceret clouding, som bedst bekæmpes ved at lade baggrundsbelysningen skrue op og ned for lysstyrken lokalt). Så se dig godt for, når du skal ud at kigge i butikkerne igen.