14 jun 2016, 14:56
mbm skrev:Så det er kun OLED skærme, der kan vise et flot billede med HDR? Jeg har ikke nævnt nogle steder, at hardwaren er i top i forhold til HDR på KS7005. Selvfølgelig er den ikke det grundet de manglende zoner ved local dimming? Det vidste jeg naturligvis, da jeg købte skærmen. Men som mange anmeldere så fint har påpeget (med førnævnte in mente) så viser den et flot HDR billede, som måske ikke er lige så WOW som de bedste, men som på en lidt mere naturlig måde (hvis man kan kalde det det) viser forbedrede farver, dybde og dynamik i billedet. Hvorom alting er, så synes jeg de HDR demoer, som jeg afspillede for et par dage siden, så rigtig flotte ud. Om det så "på papiret" ikke er korrekt, det er jeg sådan set lidt lige glad med. Og jeg vil da glæde mig til, at OLED kommer ned i en fornuftig pris, så man kan få endnu bedre glæde af HDR og sortniveau.KimHansenDK skrev:Men det er da fint du synes KS7005 viser HDR super super flot.. Når hardwaren på det punkt ikke ligger i top..Turbo skrev:Jeg bed også mærke i det "super super flot" da jeg læste det - Kim, har du set HDR på et OLED?Hvad får dig til at tro, at LG'en viser bedre HDR, når du ikke har set det? IPS panelet på LCD (læs: ikke OLED) må da som udgangspunkt trække ned, når sortniveauet generelt er dårligere end på VA paneler?
Uden at have set det, tror jeg ikke på at KS7005 viser HDR bedre end UH850V gør. Jeg vil tro de ligger nogenlunde ens hvad det angår, måske et lille + til LG'en.
Jeg har set et klip med HDR på en OLED skærm, og det så helt vildt fantastisk ud. Men betyder det, at jeg ikke må synes, at KS7005 klarer HDR fint af en LCD skærm, og at billedet står flot?
Jeg kiggede på både KS7005 og UH850, da jeg valgte skærm. Og jeg synes egentlig begge viste et rigtig flor billede.