Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KimHansenDK
mengisen skrev:
KimHansenDK skrev:
mengisen skrev:Jeg er enig i at det ved fodbold er ret tydeligt.
Det er også først efter jeg så det ved fodbold, at jeg også bemærker det en anelse i andre få tilfælde.

Betragtningsvinkel er alligevel lidt vigtig synes jeg... sjældent jeg sidder lige for! :-)

Fungerer LG Content Store for dig?
Hver gang jeg aktiverer den inde i WEbos menuen, så får jeg bare en helt grå skærm og der sker intet.
Skærmen er på nettet :) kan se netflix feks.

Er din skærm kalibreret?
Jeg havde problemet på min gamle Samsung F8005 skærm, men oplever det ikke på min nye KS7005. Det var nemlig specielt tydeligt ved fodboldkampe.
Er du glad for din KS7005? Den lurede jeg også på nemlig. Umiddelbart lignede det dog, at den havde mere "hakken" når billedet panorerede.... det virkede nemlig lidt generene for øjnene synes jeg.
Jeg tror altid, at der vil være en lille smule judder ved 24p materiale, hvis man ikke har "motion halløj" slået til. Men har testet på alm blu-rays, og her er panoreringer ikke et problem. Har dog ikke testet UHD skiver, da jeg ikke har udstyret endnu. Men jeg henviste egentlig også til vertical banding, som typisk kan ses ved fodbold kampe, og både det og DSE er ikke et problem på KS7005. Dertil er deres micro stutter problem også væk.

Jeg er rigtig glad for min KS7005 - jeg synes virkelig, at du får meget billede/skærm for pengene. Overvejede KS8005, men da billedet er stort set identisk, og jeg ikke har brug for twin tuner og 3D, så kunne jeg lige så godt spare pengene og købe KS7005. Almindelige TV kanaler står rigtig flot, den håndterer bevægelser rigtig fint (ingen hakken/banding) og så står 4K med HDR selvfølgelig super, super flot. Så jeg kan kun være enig med de mange anmeldere, som alle giver den gode ord med på vejen. Men i sidste ende er det jo smag og behag :)
Af mbm
Det er nok mere "de øjne der ser" og hvor kritisk man er.

At KS7005 står "super super flot" i HDR... tjaaa sammenlignet med hva?

Her er en anden brugers mening om KS7005 bare for at sige der er forskellig opfattelse:

meget skuffet over min KS7005
:( billedet er ikke noget særligt synes jeg, vil klart sende den tilbage hvor den kom fra, mange lyse plamager
:( Vil bytte den til en anden skærm. mega skuffet. øv
Af Turbo
Jeg bed også mærke i det "super super flot" da jeg læste det - Kim, har du set HDR på et OLED?

Uden at have set det, tror jeg ikke på at KS7005 viser HDR bedre end UH850V gør. Jeg vil tro de ligger nogenlunde ens hvad det angår, måske et lille + til LG'en.
Af mengisen
mbm skrev:
mengisen skrev: Ok :-)
Benytter du TruMotion som slået til - og i så fald, hvor meget slået til?
nej det bryder jeg mig ikke om.
Oplever intet hakkeri med truemotion på off..heller ikke fodbold.
Synes du det hakker uden truemotion?
Jeg har fået en kalibrering i Power på skærmen. Ved dog ikke om den er god - måske jeg skulle poste resultatsiderne?
Men, en af indstillingerne der er enabled iflg papirerne er TruMotion mener jeg....
I gamle dage, var alle de "ekstra features" noget der var bedst generelt at slå helt fra. Derfor jeg tænker det skal prøves - men jeg tror måske også der er mere der skal slås fra ud, udover TruMotion.
Du må meget gerne poste et par billeder af kalibrerings rapporten.

Power bruger væsentligt bedre udstyr til kalibrering end Elgiganten, jeg mener de bruger software fra Spectracal og deres version af en display 3 Pro som de kalder for Spectracal C6 samt mobileforge mønster generator, det burde stå i rapporten.
Af mbm
mengisen skrev: Jeg har fået en kalibrering i Power på skærmen. Ved dog ikke om den er god - måske jeg skulle poste resultatsiderne?
Men, en af indstillingerne der er enabled iflg papirerne er TruMotion mener jeg....
I gamle dage, var alle de "ekstra features" noget der var bedst generelt at slå helt fra. Derfor jeg tænker det skal prøves - men jeg tror måske også der er mere der skal slås fra ud, udover TruMotion.
Kunne være yderst interessant hvis du postede de settings..
Går ud fra det er fuldt ud med whitebalance?

Ja alle øvrige "forbedrings" settings skal stå til off.

Jeg bruger black level low og local dim med/high men ellers er andet på off/default.
Af mengisen
Blackspot4200 skrev:Du må meget gerne poste et par billeder af kalibrerings rapporten.

Power bruger væsentligt bedre udstyr til kalibrering end Elgiganten, jeg mener de bruger software fra Spectracal og deres version af en display 3 Pro som de kalder for Spectracal C6 samt mobileforge mønster generator, det burde stå i rapporten.
Ja der står vist noget ala det i rapporten.
Jeg får lige det smidt op når jeg kommer hjem, så er jeg meget spændt på at høre feedback :-) for jeg har nada forstand på at aflæse den, desværre.
Af mengisen
mbm skrev:
mengisen skrev: Jeg har fået en kalibrering i Power på skærmen. Ved dog ikke om den er god - måske jeg skulle poste resultatsiderne?
Kunne være yderst interessant hvis du postede de settings..
Går ud fra det er fuldt ud med whitebalance?

Ja alle øvrige "forbedrings" settings skal stå til off.

Jeg bruger black level low og local dim med/high men ellers er andet på off/default.
Det gør jeg når jeg kommer hjem.
Hmm, der er jeg så svar skyldig. Har blot 4-5 sider med grafer og tal, sikkert noget før og efter måling af diverse.
At sætte "forbedrings" settings til off er vel ikke noget der påvirker kalibrering? Kalibrering er vel kun farver og lys og sådan?
Af KimHansenDK
mbm skrev:Det er nok mere "de øjne der ser" og hvor kritisk man er.

Her er en anden brugers mening om KS7005 bare for at sige der er forskellig opfattelse:

:( billedet er ikke noget særligt synes jeg, vil klart sende den tilbage hvor den kom fra, mange lyse plamager
Selvfølgelig har det noget at gøre med øjnene, der ser. Dog synes jeg ikke, at den anden bruger mening er så fyldestgørende? Jeg tror, at der i højere grad er tale om en, der har været uheldig med kantbelysningen. Og så mange anmeldere kan vel heller ikke tage fejl?

Og behøver jeg at sammenligne HDR med OLED skærme? Kan jeg ikke synes, at billedet står flot? Hvorfor fanden skal man have hug for det herinde??
Af mbm
mengisen skrev: At sætte "forbedrings" settings til off er vel ikke noget der påvirker kalibrering? Kalibrering er vel kun farver og lys og sådan?
præcis derfor undrede det mig også hvis du havde fået en oversigt med settings som truemotion, noise etc.
Af mbm
KimHansenDK skrev:

Selvfølgelig har det noget at gøre med øjnene, der ser. Dog synes jeg ikke, at den anden bruger mening er så fyldestgørende? Jeg tror, at der i højere grad er tale om en, der har været uheldig med kantbelysningen. Og så mange anmeldere kan vel heller ikke tage fejl?

Og behøver jeg at sammenligne HDR med OLED skærme? Kan jeg ikke synes, at billedet står flot? Hvorfor fanden skal man have hug for det herinde??
er det fordi han skriver negative ting?
Er "super super flot" mere fyldestgørende? :)
Af KimHansenDK
Turbo skrev:Jeg bed også mærke i det "super super flot" da jeg læste det - Kim, har du set HDR på et OLED?

Uden at have set det, tror jeg ikke på at KS7005 viser HDR bedre end UH850V gør. Jeg vil tro de ligger nogenlunde ens hvad det angår, måske et lille + til LG'en.
Hvad får dig til at tro, at LG'en viser bedre HDR, når du ikke har set det? IPS panelet på LCD (læs: ikke OLED) må da som udgangspunkt trække ned, når sortniveauet generelt er dårligere end på VA paneler?

Jeg har set et klip med HDR på en OLED skærm, og det så helt vildt fantastisk ud. Men betyder det, at jeg ikke må synes, at KS7005 klarer HDR fint af en LCD skærm, og at billedet står flot?

Jeg kiggede på både KS7005 og UH850, da jeg valgte skærm. Og jeg synes egentlig begge viste et rigtig flot billede.
Senest rettet af KimHansenDK 14 jun 2016, 14:45, rettet i alt 1 gang.
Af KimHansenDK
mbm skrev:
KimHansenDK skrev:

er det fordi han skriver negative ting?
Er "super super flot" mere fyldestgørende? :)
Nej, selvfølgelig er det ikke mere det, men nu har jeg trods alt forsøgt at uddybe mine erfaringer i en anden tråd. Skal man ikke som forbruger forholde sig til, hvad andre mener om skærmen - deriblandt anmeldere?

Men jeg er da utrolig ked af, at jeg synes godt om den skærm, som jeg har købt. Beklager.
Senest rettet af KimHansenDK 14 jun 2016, 14:49, rettet i alt 2 gange.
Af mbm
KimHansenDK skrev:
Turbo skrev:Jeg bed også mærke i det "super super flot" da jeg læste det - Kim, har du set HDR på et OLED?

Hvad får dig til at tro, at LG'en viser bedre HDR, når du ikke har set det? IPS panelet på LCD (læs: ikke OLED) må da som udgangspunkt trække ned, når sortniveauet generelt er dårligere end på VA paneler?

Jeg har set et klip med HDR på en OLED skærm, og det så helt vildt fantastisk ud. Men betyder det, at jeg ikke må synes, at KS7005 klarer HDR fint af en LCD skærm, og at billedet står flot?

Jeg kiggede på både KS7005 og UH850, da jeg valgte skærm. Og jeg synes egentlig begge viste et rigtig flor billede.
Men det er da fint du synes KS7005 viser HDR super super flot.. Når hardwaren på det punkt ikke ligger i top..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7