Det er lidt sjovt. Jeg anbefaler denne OLEDmodel, skønt jeg stod overfor samme problemvurdering, da jeg skulle vælge: Valget mellem "LG OLED med "kun" HD og Samsung JS9005 med UHD mv.
Jeg valgte Samsung og er virkelig mere end tilfreds med det. Og jeg tror også, at du med det foreslåede Samsung også bliver det. Der er virkelig sket noget med skærm- og billedkvaliteten de seneste år. Problemet med Samsungs elektrolytter/strømforsyning har vi ikke hørt om i flere år, så jeg var som tekniker ikke nervøs.
Faktisk så er det ret morsomt, at det kun er Samsunghadere, der er nervøse og bekymrede, men det er nok mere et psykisk problem end et TVfysisk problem.
At jeg så alligevel anbefaler dette LG Oled er, at det kan alt, hvad et tv generelt kan formå at levere idag. Vi kan simpelthen ikke få eller modtage bedre kvalitet på vore TVs end der udsendes. Så kan vi købe det dyreste eller bedste, men TVkameraer og det udsendte giver en naturlig begrænsning. Så simpelt er det. Ingen kan trylle en bedre billedkvalitet frem end der sendes.
OK, på Netflix findes der så lidt, der kan imponere, ikke meget, men reelt, så står mit fantastiske TVs formåen bare og hungrer efter at få noget bedre leveret. Der er så sultent, men foderet
til at tilfredsstille det HELE tiden mangler.
Idag tror jeg nok, at jeg ville have valgt det dengang tilbudte LG OLED, der endog var ca 7000 kroner billigere.
Trådstarter står overfor det modsatte, at Samsung kan købes til en gunstigere pris.
jeg foreslår at modellen, som du bedst synes om, købes hos en forhandler, hvor du kan pakke ud og afprøve i min.14 dage, og eventuelt aflevere og få pengene tilbage, for derefter at prøve det andet.
Omkring buen. Jeg synes ikke, at mit Samsung buer ret meget, Omvendt så var LG Oledˋen altså smuk, elegant og et teknologisk fremskridt i "smalhed".
Det sværeste er at beslutte sig. Beslut dig, Vælg og byt eventuelt. Hvor svært kan det mon være?
Jeg tror, at du bliver glad for begge. På mit Samsung har jeg endnu ikke fundet fejl. Heller ikke softwaremæssigt, og TVet er hurtigt. Tizen er et trofast og godt styresystem.
Og så kan du regne med store opdateringer fra Samsung - også året efter. LGs software kender jeg desværre ikke meget til - MEN held og lykke med købet uanset valget.
Lad os så høre det gode og det dårlige i din testperiode