Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nej, ikke ud over at trække stikket. Det var også en af mine anker under testen og de må slide unødigt på diskene, at de får lov at køre så længe - og endda spinne op igen på tilfældige tidspunkter.
Jeg sidder og kigger lidt i Apps under indstillinger. Under kørende apps er der jo SINDSSYGT mange apps der er aktive. Jeg tænker om det tager på systemets krafter? Det skal siges at det er første gang jeg har et Android-system og på min IPhone/ipad lukker jeg tit apps ned når jeg ikke bruger dem.

Hvad er jeres erfaring? Går I ind og deaktiver nogle af dem eller tvinger til at standse?
Jeg rør dem ikke med mindre end af dem giver knas. På din iPhone kan du jo ikke se alle de bagvedliggende tråde, som er nødvendige for at holde systemet kørende. Du kan kun se dedikerede apps, som du selv har trykket på. Mange af dine apps kører jo alligevel, hvis du har givet dem lov til at sende dig beskeder, så selvom mail-programmet ikke ligger i din liste over åbne apps på din iPhone, så kører mail jeg stadig. Så længe app'en ikke er aktiv eller er i færd med at opdatere et eller andet i baggrunden, så burde den ikke trække på processoren.

Ellers kan du jo hente AIDA64 fra Google Play og se hvor meget processoren arbejder.
Torben Rasmussen skrev:Jeg rør dem ikke med mindre end af dem giver knas. På din iPhone kan du jo ikke se alle de bagvedliggende tråde, som er nødvendige for at holde systemet kørende. Du kan kun se dedikerede apps, som du selv har trykket på. Mange af dine apps kører jo alligevel, hvis du har givet dem lov til at sende dig beskeder, så selvom mail-programmet ikke ligger i din liste over åbne apps på din iPhone, så kører mail jeg stadig. Så længe app'en ikke er aktiv eller er i færd med at opdatere et eller andet i baggrunden, så burde den ikke trække på processoren.

Ellers kan du jo hente AIDA64 fra Google Play og se hvor meget processoren arbejder.
Ja, det giver jo meget god mening. Tak, jeg vil prøve at hente det
I jeres anmeldelse lister I op indstillingerne for den optimale opsætning for billedet (som jeg læser det:))

1) I menuen 'klarhed' har I jeres sat 'Mastered in 4k' til 'til' - jeg kan ikke få lov at aktivere min, selvom jeg har sat det som jeres. Hvad afgør om jeg kan få lov at ændre den?

2) Det samme gælder 'farvespektrum'. Den står nu som 'auto' men den kan jeg ikke få lov at ændre til 'sRGB/BT.709'

3) Under 'Reality Creation' som ligger under menuen 'klarhed' står min 'opløsning' til 20. Jeg vil gerne høre af ren nysgerrighed om jeres står til det samme?

Det er ikke nemt at finde den rette indstilling :)
Torben Rasmussen skrev:Der vil være visse indstillinger som ikke er tilgængelige hvis du ser TV eller bruger en app. Vi kalibrerer på en HDMI indgang, hvor du muligvis har andre håndtag at hive i.
Tak :) Jeg smed Blu-Ray disk på og så var der straks andre muligheder.

Jeg har prøvet at Google mig lidt frem til det her med Dynamisk Område, men er ikke blevet klogere. Min HDMI4/ARC står til Auto. Vil det gøre en stor forskel at sætte den til Fuld?
Det har kun betydning hvis du ser 4K HDR. Indstillingen er kommet til siden vi anmeldte TV'et, men det er netop dér du aktiverer (og de-aktiverer!!) muligheden for at se 4K HDR fra en UHD-BluRay-afspiller.
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 102