Så fik jeg købt LG UF830 i 58" i Power
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-251278/
Dog ikke med min gode vilje...
Startede med at tage til Power for at blive sikker på hvilken af de 3 Samsung modeller jeg skulle vælge.
Da sælgeren kom sagde han de alle 3 var lort og viste mig i stedet den nye LG 800 serie model til 12000... Jeg spurgte selvfølgelig ind til hvorfor og svaret var at det var udgående modeller som ikke længere bliver opdateret
Han fremhævede især IPS som gør betragtningsvinklen fantastisk (må indrømme det så godt ud selv skråt), men da jeg spurgte ind til sortniveauet ifht VA sagde han det var rigtigt for 10 år siden og på de dårlige modeller (fra samsung 5 serie og nedefter), men ellers ville der ikke være nogen forskel.. Og "alle fra Flatpanels der påstår dette skal være velkomne til at se tv'ene og få en forklaring, da de ikke er til at stole på " (uden jeg overhovedet havde nævnt flatpanels)
For at sammenligne LG modellen, viste han den nye LG 700 serie og sagde de begge var fantastiske bla, bla, bla...
Ved siden af stod den gamle LG 900 model til 8000, men den var også lort ifølge sælgeren pga: ikke opdateret styresystem, intet HDR, ingen Pip funktion og dårlig motion rate..
Da jeg efterfølgende gjorde ham opmærksom på prisen højst måtte være 8000, begyndte han at rose den gamle 800 model pga billedkvaliteten og en af de bedste udgående modeller. Kunne ikke forstå det eftersom han lige havde hakket ned på den gamle 900 serie, men eneste forskel på de 2 modeller er åbenbart hz og motion rate
Ville stadig gerne se Samsung modellerne i aktion, men det var ikke muligt udover deres reklame med tekst (intet andet billede eller lyd på tv'ene) (og kun muligt at sammenligne LG webOS 2.0 og 3.0)
Dog gik han til sidst over til en Samsung udstillingsmodel og rørte ved skærmen, hvorefter den gav refleksioner i billedet, det samme gjorde han ved LG hvor der ikke kom refleksion.. "dermed kan du også se at LG er mere holdbart og generelt bare bedre end Samsung"
Efter alt denne sælgersnak overgav jeg mig til sidst da jeg virkelig gerne ville have et tv og ikke måtte se nogle af de Samsung modeller jeg overvejede...
Nu har det så været spild af tid da de gamle ikke vil have jeg har sådan et stort tv (bor hjemme og 17) så derfor skal det returneres inden jeg overhovedet fik åbnet pakken
Så skal nu overtale dem til at jeg må købe et 50" til mit værelse... Hvis det lykkedes bliver det en Samsung 6 model i Hifiklubben grundet den lave pris og gode kvalitet det skulle have.
Beklager meget at i har brugt så lang tid på at hjælpe når jeg ikke kan komme med anmeldelse af tv'et
(Ps undgå at købe det i Power Glostrup som jeg gjorde medmindre du 100% ved hvilket tv du vil have, da sælgeren ikke vil vise andre end dem med højest profit)