Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
IPS vs VA ??? tja..

meget sjovt at læse forskellige reviews... Nogle reviews giver pros. andre skriver cons. mht IPS.

Jeg har selv haft 2 TV hjemme nu med VA... Jeg er ikke begejstret...Sidder man bare en lille smule skævt for TVét fucker farve etc. op.
Nu vil jeg prøve et TV med IPS.
Af PeterD
freant skrev:Mange tak PeterD klart værd at overveje :)

Har lige skrevet med Power's kundeservice og de vil give et tilbud på https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-245522/ til 7999,- Ulempen er at det er IPS panel og derfor ved jeg ikke om sortniveauet er godt nok selvom det er en af deres topmodeller i led sidste år

Beklager at jeg er så uvidende, det er bare en ret stor beslutning for mig
Rigtig Fin skærm ifg. tests, men ulempen er, som alle ved, sortniveauet.

http://digitalt.tv/lg-uf950v-test/

Syntes ellers det ser fint ud på denne (hjemme)video:

https://m.youtube.com/watch?v=CY0-tjZqcuI

Og her en test i tekst:

https://www.avforums.com/review/lg-55uf ... view.11300
Af freant
Har nu skrevet med 2 medarbejdere hos Power. Den første sagde jeg godt kunne få det til 8K
den næste oplyser at jeg i princippet godt kan få det til 8K men at de ikke kan garantere at de får tv'et igen pga det muligvis er udgået fra LG...

Men 3 Samsung modeller er nu reserveret til butikken i Glostrup:
JU6515, JU7005, JU7505

Det bliver formegentlig buet da også JU7505 er billigere end 7005 modellen

Men tusind tak for jeres hjælp, og hvis jeg ukendt årsag ikke får købt et, skriver jeg selvfølgelig tilbage ;)
Af PeterD
Ja, det er ALTID svært at købe tv!

"ER det nu det bedste valg jeg gør?"

"Hvordan ville den være, den jeg valgte fra?'

Osv. osv.

Man må bare skære igennem.
Lukke øjnene
og købe der hvor man får mest performance for pengene.
Af freant
Så fik jeg købt LG UF830 i 58" i Power https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-251278/
Dog ikke med min gode vilje...

Startede med at tage til Power for at blive sikker på hvilken af de 3 Samsung modeller jeg skulle vælge.

Da sælgeren kom sagde han de alle 3 var lort og viste mig i stedet den nye LG 800 serie model til 12000... Jeg spurgte selvfølgelig ind til hvorfor og svaret var at det var udgående modeller som ikke længere bliver opdateret

Han fremhævede især IPS som gør betragtningsvinklen fantastisk (må indrømme det så godt ud selv skråt), men da jeg spurgte ind til sortniveauet ifht VA sagde han det var rigtigt for 10 år siden og på de dårlige modeller (fra samsung 5 serie og nedefter), men ellers ville der ikke være nogen forskel.. Og "alle fra Flatpanels der påstår dette skal være velkomne til at se tv'ene og få en forklaring, da de ikke er til at stole på " (uden jeg overhovedet havde nævnt flatpanels)

For at sammenligne LG modellen, viste han den nye LG 700 serie og sagde de begge var fantastiske bla, bla, bla...
Ved siden af stod den gamle LG 900 model til 8000, men den var også lort ifølge sælgeren pga: ikke opdateret styresystem, intet HDR, ingen Pip funktion og dårlig motion rate..
Da jeg efterfølgende gjorde ham opmærksom på prisen højst måtte være 8000, begyndte han at rose den gamle 800 model pga billedkvaliteten og en af de bedste udgående modeller. Kunne ikke forstå det eftersom han lige havde hakket ned på den gamle 900 serie, men eneste forskel på de 2 modeller er åbenbart hz og motion rate ;;)
Ville stadig gerne se Samsung modellerne i aktion, men det var ikke muligt udover deres reklame med tekst (intet andet billede eller lyd på tv'ene) (og kun muligt at sammenligne LG webOS 2.0 og 3.0)

Dog gik han til sidst over til en Samsung udstillingsmodel og rørte ved skærmen, hvorefter den gav refleksioner i billedet, det samme gjorde han ved LG hvor der ikke kom refleksion.. "dermed kan du også se at LG er mere holdbart og generelt bare bedre end Samsung"

Efter alt denne sælgersnak overgav jeg mig til sidst da jeg virkelig gerne ville have et tv og ikke måtte se nogle af de Samsung modeller jeg overvejede...

Nu har det så været spild af tid da de gamle ikke vil have jeg har sådan et stort tv (bor hjemme og 17) så derfor skal det returneres inden jeg overhovedet fik åbnet pakken :(

Så skal nu overtale dem til at jeg må købe et 50" til mit værelse... Hvis det lykkedes bliver det en Samsung 6 model i Hifiklubben grundet den lave pris og gode kvalitet det skulle have.

Beklager meget at i har brugt så lang tid på at hjælpe når jeg ikke kan komme med anmeldelse af tv'et
(Ps undgå at købe det i Power Glostrup som jeg gjorde medmindre du 100% ved hvilket tv du vil have, da sælgeren ikke vil vise andre end dem med højest profit)
Af PeterD
Hold da op!

Det var en lang beskrivelse!
freant skrev: Så skal nu overtale dem til at jeg må købe et 50" til mit værelse... Hvis det lykkedes bliver det en Samsung 6 model i Hifiklubben grundet den lave pris og gode kvalitet det skulle have.
*HOST* *HOST

"Gode kvalitet" er det billedet eller holdbarheden?
Af freant
Ja beklager det fyldte så meget, ville bare være sikker på at få detaljerne med så andre ikke ville få samme oplevelse ;-)

Billedkvaliteten jeg mener (udfra diverse tests og købsanbefaling herinde) Holdbarheden har jeg svært ved at tro på er så dårlig, selvom sælger virkelig gør meget ud af det
Af Mfede
Der er heller ikke belæg for at påstå, at holdbarheden på den Samsung-skærm skulle være værre end på andre mærker.
Til en anden gang, så skal du aldrig lytte til, hvad sælgerne siger til dig. De vil bare sælge den skærm, som de selv tjener mest på.
Som man har kunnet læse i flere tråde herinde de sidste mange måneder, så har Power og Elgiganten været ret desperate for at prakke deres kunder LG-skærme på.
Af Grandahl
Jeg siger tak for underholdningen, gid jeg havde været med og oplevet den sælger.. Vist ingen tvivl om han var provitionslønnet for de LG tv der lykkes ham at sælge.. Er du vimmer mand der blev smurt tykt på :D

Nå men den 6ér serie du ender ud, skal du nu ikke være ked.. Det er glimrende til prisen ;)
Af freant
Kan godt høre der nok ikke er den store fordel ved at vælge det tv som sælgeren snakkede om.
Bliver dog træt når man står 20 min i kø og bagefter får at vide alle de tv man har brugt uger på at overveje er lort :-D

Hehe ja var flere gange ved at få nok af ham, men det lykkedes ham trods alt at få solgt mig dette fantastiske tv, selvom de eneste fordele er betragtningsvinklen og webOS.

Og tak Grandahl, er også sikker på det leverer bedre billede end det Toshiba tv jeg har nu ;-)
Af freant
Efterfølgene har jeg skrevet med Power om at give rabat på en anden model. De er gået med til enten at jeg får pengene tilbage eller ombytte det til en i Samsungs 7 model (dog i 55'' så kræver stadig at få overtalt mine forældre). De vil dog ikke give de 22% som de kørte med lørdag-mandag, så er endnu en gang i tvivl.

Samsungs 7 model (7005 eller 7505) i 55'' til 8000,-
Samsungs 6 model (6475) i 48'' til 5000 eller i 55'' til 7000
Beholde LG UF830V til 8000

Sælgeren der solgte mig tv'et var stadig overbevist om det LG han solgte er bedre end den gamle 7 model fra Samsung.. Problemet er at hvis jeg pakker det ud og tester det, må det ikke sendes retur (en regel fra mine forældre)
Af mbm
Jeg var i Power i går tirsdag for at kigge på et LG 65UH850V..
Jeg var ikke klar over deres rabat på 22% i weekenden..
Men sælgeren tilbød mig 15% rabat uden jeg selv nævnte noget om det, så endte med at ligge ordren..
TVét står til 20.000 kr... og så måtte jeg slippe med 17.000 kr... SUPERFED rabat.
Jeg havde tænkt mig at ligge orden alligevel :)
Af freant
Hehe så skulle jeg måske næsten benytte mig af deres tilbud og ombytte den.

Hhansen: De har lige haft tilbud med 22% på alle tv så der ville det koste omkring 7500,- :D

Men det var Power i Glostrup, fordi jeg ikke ved om jeg skal tage chancen med LG modellen