Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Det var kun LCD de havde fået sat op endnu af 2016 modellerne. 750 og 950
Oled var stadig 2015.
Af Turbo
mbm skrev:Knid ikke salt i såret..
Jeg havde et 60" plasma indtil for 1 måned siden.. det gik itu..
Nu er jeg igang med at finde et nyt TV og det er ikke nemt..
er på mit andet 65" LED... og stadig ikke tilfreds.. De er ALT for dyre i forhold til billedkvaliteten synes jeg,,
Havde gerne beholdt mit plasma 3-4 år endnu og så hoppet på et 65" OLED 4K fullblown HDR++** med sløjfe til 15K
Sorry, viste jeg ikke - det var absolut ikke for at gnide salt i såret, sorry.
Af mbm
Nej selvfølgelig ikke.
Bare et rigtig skidt tidspunkt det gik itu har jeg fundet ud af.
Af Turbo
Nogle film får det "UltraHD Premium" logo og teksten du talte om tidligere ang. TV.
De 5 stk. 4k HDR blu ray film jeg har indtil videre har de 2 af dem logo'et - Exodus og The Martian har - Mad Max, Pan og San Andreas har ikke logo'et, men der står stadig HDR ude på blu ray kassetten, hehe.
Af mbm
Har du mulighed for at afspille HDR materialet i både HDR og SDR mode, hvis Ja hvordan ser du forskellen?
Af Turbo
HDR materiale køre i HDR på det udstyr jeg har, jeg har ikke fundet et sted hvor jeg kan slå HDR fra.
Af mbm
Turbo skrev:HDR materiale køre i HDR på det udstyr jeg har, jeg har ikke fundet et sted hvor jeg kan slå HDR fra.
Sjovt du nævner dette for jeg var i dag endnu en tur i elgiganten, nu havde De fået et samsung ks9000 sat op med en UHD blu ray der kørte The martian.
Billede så slet ikke imponerende ud.
Jeg kunne stå og vælge forskellige billedindstillinger som standard, film, etc. Så jeg mener bestemt ikke det kørte HDR.
Og jeg kunne ikke få det til Det.
Lidt underligt de laver et sådant setup uden at det kører HDR.
Af Turbo
Jeg kan også vælge standard, film osv. mode men mit EF950V viser det stadig i HDR hvis det er HDR materiale det får ind.

Det er kun oled-lys, kontrast og rigtig biograf (fra/til) jeg ikke kan justerer når TV'et er i HDR mode, de bliver inaktive.

KS9000 er jo en af deres top modeller og hvis det ikke så godt ud i HDR vil jeg mene de har et meget stort problem.
Af mbm
Turbo skrev:Jeg kan også vælge standard, film osv. mode men mit EF950V viser det stadig i HDR hvis det er HDR materiale det får ind.

Det er kun oled-lys, kontrast og rigtig biograf (fra/til) jeg ikke kan justerer når TV'et er i HDR mode, de bliver inaktive.

KS9000 er jo en af deres top modeller og hvis det ikke så godt ud i HDR vil jeg mene de har et meget stort problem.
De andre tv kunne man se det var HDR også via billedprofil.
På ks9000 kunne jeg intet finde omkring HDR.
HVIS det kørte HDR så vil jeg mene HDR er en storm i et glas vand.
Jeg har kun det HDR via min medbragte USB med sony HDR klippet. Det er sikkert lavet for at vise HDR, så kan jo godt være HDR på alm. Film ikke er "in your face" hele tiden.
Men jeg vil sige det sådan at med mindre det var sat forkert op, så vil jeg ikke være køber til denne topmodel.
Af Turbo
Prøv næsten gang du går i Elgiganten for at se på HDR at tage Exodus og Life of Pi med på dit USB stik http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr

Hvis de afspiller en 4k HDR blu ray, er det nok The Martian - så læg mærke til når han er ude og gå på Mars eller i slutningen hvor de skal rede ham når han er på vej op i den lille rumkapsel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mbm skrev:
Turbo skrev:HDR materiale køre i HDR på det udstyr jeg har, jeg har ikke fundet et sted hvor jeg kan slå HDR fra.
Sjovt du nævner dette for jeg var i dag endnu en tur i elgiganten, nu havde De fået et samsung ks9000 sat op med en UHD blu ray der kørte The martian.
Billede så slet ikke imponerende ud.
Det kan være, at de har fået sat i afspilleren i den forkerte HDMI-port (uden 2.0 og HDCP 2.2)?

Det fik jeg gjort i et par skærme ved bare at bruge første HDMI-stik jeg kunne finde. Hvis man vil være sikker så bør man bruge HDMI1 eller HDMI2.