Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Prøvede du at skifte input?

EDIT:
Så har jeg talt med Samsung igen.

Jeg kunne desværre ikke bruge det der Service Broker-nummer til noget, da det åbenbart er noget outsourced service firma-halløj og jeg har altid haft direkte med Samsung at gøre.

De sender en tekniker ud for at se på sagerne, men siden de kun kan komme i dagtimerne og jeg har et job jeg skal passe bliver det først sidst på måneden.

Jeg skal selvfølgelig nok opdatere tråden.
Har nu fået oprettet en sag hos Samsung's Service-gutter og har sendt dem en kort video af problemet og linket til KBW's YouTube-video.

De kunne ikke umiddelbart sige hvad problemet er, men sender materialet videre til en Samsung ingeniør for at se hvad han siger til det.

Har ikke oplevet problemet siden og afventer nu at høre nærmere.
Har nu haft problemet 2 gange lige efter tænding af fjernsynet, ved at slå over på Blu-rayen stoppede blinkeriet med det samme (den ene gang var blu-rayen ikke tændt.

Når jeg så slog hurtigt tilbage på fjernsyn startede blinkeriet ikke igen????
Jeg læste på et engelsk forum at problemet hos vedkommende ikke skyldtes TVet, men en fejl i et HDMIkabel.

1. Bruger I begge - jer to, der har problemet, en youseeboks?
2. Hvilke tilslutninger til TV bruger I hver især?
3. Hvis i har indsat HDMIstik har I prøvet at tage stikket ud?
4. Det lyder som om den ene af jer har en blueray afspiller? Hvordan kører TVet når youseeboksen er sat fra og afspiller er sat i gang.?
5. Hvis mistanke om fejl i HDMI så prøv eventuelt en anden tilslutning. Hvad så?
1. Ingen youseeboks
2. Blu-ray, højtaler over optisk, usb-harddisk
3. Ja, hjælper ikke, samme opstilling har lige kørt fint med 2 andre tv.
4. Ingen boks
5. Ikke mistanke

Problemet er desværre periodisk!

Lige nu ser det ud til problemet er der hver gang ved opstart, fjernes ved at skrue ned for lyset, eller skifte frem og tilbage til andet input!

Men for et par dage siden var problemet der ikke i en 3-dages periode!
Senest rettet af KBW 18 apr 2016, 20:24, rettet i alt 1 gang.
Tak for indlægget!

1: Ingen Yousee boks her, bruger ikke kabel-tv
2: Kun tilslutning til min receiver (en Onkyo TX-NR818), resten tilsluttes til receiveren.
3: Nej, har ikke prøvet at tage stikket ud.
4: Har ikke oplevet problemer når jeg bruger min blu-ray afspiller.
5: Bruger den HDMI tilslutning som har ARC, tror det er HDMI 4, men har ikke prøvet en anden.

Hvis det skulle være noget kabel-værk er det forholdsvist nemt at tjekke det, bortset fra at problemet ikke umiddelbart kan fremprovokeres.
Jeg vil give det et forsøg næste gang det sker.

For at svare KBW ønsker jeg ikke umiddelbart at benytte mig af min returret, men indenfor de første seks måneder af købet er man ret godt stillet ift. købeloven.

Jeg ville have det helt fint med at Samsung udbedrer fejlen, bare jeg kan nyde mit lækre TV og glæde mig over den gode pris.

Mit nummer hos Service-firmaet er 440810, men jeg har ikke hørt noget nyt endnu.
Ok. Jeg forestiller mig at en forbindelse kan have fremprovokeret en softwarefejl i TVet.
Jeg ville prøve at tage samtlige kabler - også antennekabel ud og derefter resette totalt, som der nævnes. Og herefter begynde med tilslutninger enkeltvis.

I øvrigt:
Da debatten om tordenfluer var på sit højeste omkring alle lcdskærme uanset TVfabrikat, gik rygtet på de to fora her i DK, at Samsung afviste og ikke tog sig problemet, når apparatet var mere end 6 måneder gammelt.

Jeg testede så min skærm (mit TV var nu hele 18 mdr gammelt) med et specielt program og fandt to tordenfluer øverst oppe samt en halv, der var næsten gemt. Jeg ville tjekke om rygtet var sandt.

Jeg reklamerede derfor til Elgiganten, der kontaktede Samsung. Mit TV blev sendt ind og kun 1 1/2 uge efter blev mit TV erklæret for totalskadet, og jeg fik alle pengene retur og kunne sågar beholde både oneconnecktenheden samt fjernbetjeninger, så jeg fik et overskud på omkring kr 1000, hvilket så gik op med købet af det nye tilsvarende men forbedrede TV.

Jeg købte straks en JS 9005. Og sikkert ligesom jeres - et fantastisk TV med den nye Tizen. Alt virker og er enormt hurtigt. Også guiden og Netflix 4K kan modtages trådløst med ca 10 meter til router.
Tilmed samarbejdet mellem kunde og Samsung er anbefalelsesværdigt. En funktion til min tablet virkede efter nykøbet ikke længere på mit TV, uden at jeg enten slukkede Tabletten eller TVet.
Der gik kun få uger, med to emails til Samsung i Sverige, derefterfulgte en ny opdatering til TVet og problemet var løst.

Jeg forstår godt at I vil beholde TVet.
Vaag skrev:Tak for indlægget!

1: Ingen Yousee boks her, bruger ikke kabel-tv
2: Kun tilslutning til min receiver (en Onkyo TX-NR818), resten tilsluttes til receiveren.
3: Nej, har ikke prøvet at tage stikket ud.
4: Har ikke oplevet problemer når jeg bruger min blu-ray afspiller.
5: Bruger den HDMI tilslutning som har ARC, tror det er HDMI 4, men har ikke prøvet en anden.

Hvis det skulle være noget kabel-værk er det forholdsvist nemt at tjekke det, bortset fra at problemet ikke umiddelbart kan fremprovokeres.
Jeg vil give det et forsøg næste gang det sker.

For at svare KBW ønsker jeg ikke umiddelbart at benytte mig af min returret, men indenfor de første seks måneder af købet er man ret godt stillet ift. købeloven.

Jeg ville have det helt fint med at Samsung udbedrer fejlen, bare jeg kan nyde mit lækre TV og glæde mig over den gode pris.

Mit nummer hos Service-firmaet er 440810, men jeg har ikke hørt noget nyt endnu.

Hej Vaag

Husk at sige til hvis du hører noget :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8