Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Casper C
Hej med jer,

Jeg har læst lidt herinde men uden rigtigt at blive helt klog på det her.
Jeg er på udkig efter et 50" - 55" 4k UHD Smart Tv. Budgettet er på maks 10.000 kr.
Først blev jeg interesseret i et Samsung tv, men læste herinde at de døjer med micro-stutter, det er sådan noget jeg vil lægge mærke til uden problemer, så den vogn er jeg sprunget fra.
Valgte at kigge efter et Panasonic i stedet, men har læst at de har et problem med deres algoritme som forringer billedkvaliteten.
Udover de to så er der også LG og Sony. Nogle skriver at LG har sløret billedkvalitet, som igen gør mig i tvivl om dette er det rigtige, og Sony har jeg aldrig rigtigt forestillet mig skulle være et godt Smart tv, ved ikke om jeg tager fejl her.
Mine krav til tv'et er:
- Skal være 4K UHD
- Skal være fladt tv og IKKE curved
- Skal have en god lyd
- Skal have god software som f.eks samsungs med alle de der apps og halløj
- En pæn billedkvalitet som overhovedet muligt
- År fra 2015 og efter
- 4k i mindst 50hz

Har kigget lidt rundt i forskellige butikker, men de er jo kun interesseret i at sælge, så jeg gad ikke at bruge tid på at høre deres mening.

Har i nogle gode forslag til hvilke modeller jeg evt. kunne kigge på?

Mange Tak

hilsen Casper
Senest rettet af Casper C 13 apr 2016, 12:54, rettet i alt 1 gang.
Af Casper C
Torben Rasmussen skrev:LGs OLED med Harmon Kardon lyd kunne være et bud, hvis budgettet er underordnet...
De er lige dyre nok de der OLED, men hvordan er billedkvaliteten på dem?
Har jo læst at LG døjer med slør, ved ikke om det er rigtigt?
TV'et kan ikke producere helt så skarpe billeder på ting i bevægelse, som de bedste LCD'er kan, men det kan ikke fikses før LG implementerer Black-frame-insertion. Billedkvaliteten på TV'ene generelt er dog særdeles høj.

Problemet er, at du vil have mange apps og det er kun Samsung og LG der kan tilbyde dét pt. Hvis Samsung er ude, så har du LG tilbage og deres IPS-paneler har et forholdsvist dårligt sortniveau, som jeg personligt ikke ville leve med i min stue. Så er der OLED tilbage...
Af Casper C
Torben Rasmussen skrev:TV'et kan ikke producere helt så skarpe billeder på ting i bevægelse, som de bedste LCD'er kan, men det kan ikke fikses før LG implementerer Black-frame-insertion. Billedkvaliteten på TV'ene generelt er dog særdeles høj.

Problemet er, at du vil have mange apps og det er kun Samsung og LG der kan tilbyde dét pt. Hvis Samsung er ude, så har du LG tilbage og deres IPS-paneler har et forholdsvist dårligt sortniveau, som jeg personligt ikke ville leve med i min stue. Så er der OLED tilbage...
ok så panasonic eller sony har ingen menu med apps evt?
Så jeg har kun muligheden at acceptere micro-stutter, eller leve med at tv'et ikke kan levere fuld ud kvalitet med ting i bevægelse?
Har OLED ikke apps, eller har jeg forstået det forkert?
Af mbm
Casper C skrev:
Torben Rasmussen skrev:TV'et kan ikke producere helt så skarpe billeder på ting i bevægelse, som de bedste LCD'er kan, men det kan ikke fikses før LG implementerer Black-frame-insertion. Billedkvaliteten på TV'ene generelt er dog særdeles høj.

Så jeg har kun muligheden at acceptere micro-stutter, eller leve med at tv'et ikke kan levere fuld ud kvalitet med ting i bevægelse?
Jeg vil da mene Sony er et godt bud.
Har selv haft et sony 8505C dejlig flydende bevægelser.
og ja masser af APPS.. hvilke apps er det du ønsker?
Af Casper C
mbm skrev:
Casper C skrev:

Jeg vil da mene Sony er et godt bud.
Har selv haft et sony 8505C dejlig flydende bevægelser.
og ja masser af APPS.. hvilke apps er det du ønsker?
Det er nok mest Netflix, Youtube, måske skype, plex, og en browser man kan søge i evt.
Er 8505C fra sidste år?
Er der evt en nyere tilsvarende model?
Af mbm
Casper C skrev:
mbm skrev:
Casper C skrev: Det er nok mest Netflix, Youtube, måske skype, plex, og en browser man kan søge i evt.
Er 8505C fra sidste år?
Er der evt en nyere tilsvarende model?
XD85 er 2016 model, kig evt her:
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1456489360

om det så er prisforskellen værd.. ?? :)
Det er lige dyrt nok, har kun 10.000 at gøre med og det er maks
55" til 8.000 kr:
http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... 1205000000

TVét er anbefalet her fra flatpanels...
Af Casper C
Casper C skrev:
Torben Rasmussen skrev:XD85 har et IPS panel. Så kan du ligeså godt tage LGs LCD.
Nej jeg tror jeg springer den over :).
Problemet er at jeg kun har 10.000 at gøre med.
OLED i 4k kan ikke fås under 15.000 ihvertfald, så den går ikke.
Men hvis nu jeg har muligheden mellem Samsung UE55JS8005 SUHD, et Panasonic, LG, eller Sony tv, hvilket et vil I have valgt for bedst billedkvalitet, tænker også med ting i bevægelse, belysning osv?

Samsungen synes jeg er et godt køb nu her i elgiganten, hvis man ser bort fra micro-stuttering, og spørgsmålet er hvor slemt det egentlig er, nogle af jer som har dette tv ?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue55js8005