Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Boksen bliver i hvert fald mere og mere spændende som dagene går. På billedsiden er de to største udfordringer efter min ydmyge mening, at den ikke klarer 24fps (konverteres til 50 eller 60) og ingen 4K/HDR (HDR er der heller ikke andre mediebokse der klarer). Sidstnævnte regner jeg med at en fremtidig version får.

Til gengæld har den overtaget næsten alt tv-brug herhjemme. Jeg har også de lidt mere nørdede løsninger såsom Nvidia Shield samt bokse såsom Nexus Player, Amazon Fire TV, Chromecast 1+2 og diverse spilkonsoller. Spil klarer PlayStation 4 stadig :)
Af jramskov
Rasmus Larsen skrev:Boksen bliver i hvert fald mere og mere spændende som dagene går. På billedsiden er de to største udfordringer efter min ydmyge mening, at den ikke klarer 24fps (konverteres til 50 eller 60) og ingen 4K/HDR (HDR er der heller ikke andre mediebokse der klarer). Sidstnævnte regner jeg med at en fremtidig version får.

Til gengæld har den overtaget næsten alt tv-brug herhjemme. Jeg har også de lidt mere nørdede løsninger såsom Nvidia Shield samt bokse såsom Nexus Player, Amazon Fire TV, Chromecast 1+2 og diverse spilkonsoller. Spil klarer PlayStation 4 stadig :)
Eneste boks her er ATV4 og det fungerer fint for os. Jeg kan godt tvivle på om den nogensinde kommer til at supportere 24fps, men mon ikke næste version inkluderer support for UHD "standarden"? Det interessante er vel hvornår de har tænkt sig at komme med næste generation, jeg tænker umiddelbart at den vil komme engang i 2017. Til den tid er der helt sikkert også en hel del mere 4K indhold.
Af jramskov
Rasmus Larsen skrev:C More har lanceret deres app på Apple TV:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1459922394
Dejligt at se mere og mere indhold tilgængelig, men i SD kvalitet - det er da lidt sløvt, især når det ikke er live streams. Medmindre indholdet er optaget i SD kvalitet, så er det for ringe ikke at levere HD kvalitet. En god bitrate kan selvfølgeligt gøre en forskel, men er det mon tilfældet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg ved ikke hvorfor de er så sløve med HD hos C More. Det er da bare at komme ud over stepperne. Det burde helt ærligt være minimumskrav i 2016.

Hvis nogen af jer leger med amerikanske tjenester, så har Starz også lige lanceret en streamingtjeneste på Apple TV. De har rettighederne til nogle ret fede film i 2016, bl.a. Star Wars: The Force Awakens, Inside Out, Tomorrowland og Avengers: Age of Ultron - http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1459934698
Af digitalt.tv
Rasmus Larsen skrev:Jeg ved ikke hvorfor de er så sløve med HD hos C More. Det er da bare at komme ud over stepperne. Det burde helt ærligt være minimumskrav i 2016.
De har sagt, at det var fordi de kun havde SD rettigheder, lyder godt nok lidt underligt.
Brugeravatar
Af David Munch
Kablet ATV4 her, og Netflix og DR kører fuldstændigt som det skal. Faktisk så godt at jeg er glad for jeg migrerede Mac Mini'en ind i et skab i stedet for at være forbundet til TV'et. AppleTV'et er yderst kæreste-venligt, så det er et stort plus.

Vi oplever dog Airplay problemer med TV2 appen fra iOS enheder. Den forbinder fint, men falder ud efter nogle minutter. Heldigvis ser jeg aldrig TV2, så jeg nøjes med at sige til fruen at hun skal tage sig sammen og skrive en email til TV2 og brokke sig at de ikke har udgivet en app endnu. :P ...Hvilket i det hele taget også er overraskende.
Brugeravatar
Af David Munch
LIge en tilføjelse til ovenstående; Min kæreste har fået skreve til TV2, og de oplyser at de er ved at arbejde på at forbedre Airplay streaming ved at bruge Apples Fairplay DRM. Først derefter vil de arbejde på en app til AppleTV, og de har derfor ingen kortsigtet løsning i sigte.
Af Jazzperson
Typisk TV2 absolut at skulle have sin egen udviklingsafdeling til at lave det hele. Robocat kunne sikkert have en Apple TV-app klar på en uges tid...
Senest rettet af Jazzperson 11 apr 2016, 15:28, rettet i alt 1 gang.
Af mich61
Jeg brugte SkyNews via Youtube, men nu ser det desværre ud som om, de har udskiftet den med SD udgaven, hvorfor mon det ? AlJazeera kan stadig ses i HD
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 38