26 jan 2016, 20:18
Om jeg har gjort brug af forkert ordvalg, kan godt være tilfældet, men at sige at SUHD-modellerne ikke er anderledes end UHD-modellerne hos Samsung, synes jeg ikke er korrekt. Lige så lidt som havde det været ved de andre skærme, der er med udvidet farverum m.v. Og at man kan få fordele af disse, hvis kildematerialet er til det - som dog ikke er tilfældet nu.
Torben Rasmussen skrev:HDR på paneler uden local dimming er tæt på at være ren marketing-gøjl. Du kan ikke booste højlyset uden at smadre sortniveauet samtidigt på et panel med sidebelysning.Jeg er ikke uenig i, at OLED har et fantastisk billed. Nu er det dog ikke kontrast forhold jeg nødvendigvis mener der er at hente her, men nærmere det udvidede farverum. I min optik virker det attraktivt at have et 10-bit panel. Som jeg har forstået det, så giver det en oplevet bedre billedkvalitet, når der er de flere farver at "lege" med, hvis kildematerialet er til det.
Om jeg har gjort brug af forkert ordvalg, kan godt være tilfældet, men at sige at SUHD-modellerne ikke er anderledes end UHD-modellerne hos Samsung, synes jeg ikke er korrekt. Lige så lidt som havde det været ved de andre skærme, der er med udvidet farverum m.v. Og at man kan få fordele af disse, hvis kildematerialet er til det - som dog ikke er tilfældet nu.