Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvis du har fulgt alle anvisninger og evt. øget skarpheden som jeg har gjort til min. 59 og sidder over 3 meter væk og har et uskarpt billede så er det vist din skærm der har problemer Alle andre får et super flot billed med de settings
KimKaos skrev:Hvis du har fulgt alle anvisninger og evt. øget skarpheden som jeg har gjort til min. 59 og sidder over 3 meter væk og har et uskarpt billede så er det vist din skærm der har problemer Alle andre får et super flot billed med de settings
ja det kan godt ske det er den det er galt med. Når jeg kører på "naturlig" ser det rigtig godt ud. Alt andet ser mærkeligt ud
Jeg vil sige at når jeg kigger på dit billede 2 (naturlig) så ser det ikke meget naturligt ud i mine øjne. Det virker som om at kontrast og farver og skarphed er "boostede"? Der går en del tabt i de sorte områder som feks ved manden til ventres lynlås. Jeg synes at det hele virker tegnet for hårdt op og de 2 fremtrædende farver - gul og rød - har for meget "pang" på.

Jeg kan ikke helt vurdere dit billede 1 (film) - umiddelbart virker det mere naturligt og som om at farvetemperaturen er nærmere de 6500 kelvin? Men pga billedets natur med al den jord og støv (også på deres tøj osv) kan jeg som sagt ikke helt blive klog på det. Om det er udvasket/mærkeligt eller om det bare er en masse støv og jord der gør det?

Der virker ihvertfald til at være flere detaljer i de mørke områder.

Hvis du har blu-ray (eller Netflix eller lign) kunne det måske være nemmere at vurdere med noget HD fra en scene i en film som vi alle kender?
krenzler skrev:Jeg vil sige at når jeg kigger på dit billede 2 (naturlig) så ser det ikke meget naturligt ud i mine øjne. Det virker som om at kontrast og farver og skarphed er "boostede"? Der går en del tabt i de sorte områder som feks ved manden til ventres lynlås. Jeg synes at det hele virker tegnet for hårdt op og de 2 fremtrædende farver - gul og rød - har for meget "pang" på.

Jeg kan ikke helt vurdere dit billede 1 (film) - umiddelbart virker det mere naturligt og som om at farvetemperaturen er nærmere de 6500 kelvin? Men pga billedets natur med al den jord og støv (også på deres tøj osv) kan jeg som sagt ikke helt blive klog på det. Om det er udvasket/mærkeligt eller om det bare er en masse støv og jord der gør det?

Der virker ihvertfald til at være flere detaljer i de mørke områder.

Hvis du har blu-ray (eller Netflix eller lign) kunne det måske være nemmere at vurdere med noget HD fra en scene i en film som vi alle kender?
kan lige her søndag prøve med bedere billeder og en film som vi alle kender [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Præferencer mht farver er jo individuelt, men hvis I vil snakke korrekte farver, så er set film-profilen, der kommer tættest på uden ekstra justeringer. Du kan godt justere de andre profiler, men flere af dem har en skæv gammakurve, så du får knust detaljerne i mørke områder.