Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thoras75
Hej!

Jeg har et Sony KDL-40W4000 fra 2008/2009. Jeg får signal fra vores antenneforening.

Det sidste 3/4 år har vi haft det problem, at vores digitale kanaler forsvinder, så vi kun kan se de analogt. Se vedhæftet billed.

Efter en aftens tid, kommer de tilbage igen i en periode. For så at forsvinde. Der er ikke et fast mønster for dette.

Vi blev anbefalet at skifte vores stik og ledninger til HD-sikre. Det har vi nu gjort. Dvs. stikket fra stikdåsen, selve tv-kablet og stikket ind i TV'et er nu HD-sikre.

Det til trods, har vi lige mistet alle digitale kanaler igen.

Hvad er der galt - og hvad skal der gøres for at udbedre dette problem?

Tak for jeres hjælp.
Vedhæftede filer
IMG_8643.JPG
IMG_8643.JPG (314.9 KiB) Vist 1718 gange
Det lyder som en periodisk fejl. Fejlen kan jo også ligge ude i nettet hos jeres antenneforening. Er I de eneste, som oplever det? Og kan du se, hvor høj sendestyrken er i menuen på skærmen?

Du nævner, at der er skiftet kabler, men sidder der f.eks. en kabelsplitter et sted bagved stikdåsen eller der hvor signalet kommer ind i huset?
Af Thoras75
Vi er de eneste der oplever dette i vores kvarter. Jeg kan få et signalniveau frem i systemopsætningen. Det står til "høj"
Det er det eneste jeg kan se. Giver det mening?
Jeg talte lige med Sony og de nævnte, at det måske kan skyldes, at tv'et ikke opdaterer kanalrokeringer automatisk.

De foreslår følgende:
1) Gå til indstillingsmenuen og vælg Opsætning -> Automatisk opstart
2) Vælg Dansk som sprog, men Sverige som land
3) Ved digital programindstilling vælges Kabel-TV.
4) Kabel-TV-menuen sættes op til følgende:
a. Forsyning fra YouSee: Scanningstype: Hurtig scanning, Frekvens: Manuel 143000, Netværks-ID: Manuel 00100, Symbolrate: Auto
b. Forsyning fra Stofa: Scanningstype: Hurtig scanning, alt andet på Auto.
c. Andre antenneforeninger: Prøv først med Hurtig Scanning og Auto. Hvis det ikke giver resultat, prøves med Fuld Scanning, der tager ret lang tid.