Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har netop købt 65x8509c hos HiFiklubben, og er godt tilfreds - Men vil lade den endelige dom falde, når jeg har haft det nogle måneder.

Med vinteren over os, og et mørkt rum, så kunne jeg godt have ønsket mindre backlight bleed, selv efter Torbens fine kaliberingsindstillinger, der dog reducerer problemet meget (jeg må fintune de næste par uger). Kan blot konkludere at det næste tv må blive 4K OLED, når det er til at betale for menneskepenge *heh*

Udfald på HDMI skyldes, efter min erfaring, oftest dårlige HDMI kabler - Har selv oplevet problemet, på flere skærme, og forsvinder med et nyt/andet kabel. Ustabilitet i signalet kan også give HDCP handshake osv. dårlige vilkår, og i værste fald udfald (permanente), som kun løses via sluk på væggen.

OS stabiliteten på tv'et, kan forbedres (da jeg kun har haft tv'et et par dage, kan jeg ikke snakke om tidligere android versioner på denne model), hvis man slår remote start fra (som også tidligere beskrevet her i tråden), således at tv'et og OS'et lukker helt ned (efter 5min) når det slukkes. Mine to andre SONY tv, er ikke Android, men fungerer hastigheds- og netværksforbindelsesmæssigt bedre med remote start slået fra.
Jeg har haft mit nu i halvanden uge.
Skal siges at jeg kun benytter tre HDMI indgange, så springer let henover softwaren hvor jeg selvsagt ingen kvaler har oplevet.

Har kalibreret med en kombi af Flatpanels og AVforums indstillinger, og i følge min kollega der er seriegraf, har jeg ramt farverne så præcist at selv han blev imponeret.
Selv er jeg farveblind.

To ankepunkter skulle være at det til tider lyser opføre sig, som det var kantbelyst og hurtig udvaskning af farver ved stor betragtningvinkel.
Jeg overvejer dette tv, men software problemerne har afskrækket mig. Hvad mener du med, at du ikke har oplevet software problemer, fordi du kun benytter tre hdmi-indgange? Hvad er forbindelsen mellem hdmi og de software problemer, som folk skriver om i tråden her? Fx det med at tv'et er langsom til at skifte kanal osv...

Jeg har pt kun en PlayStation og et Apple tv jeg vil koble til via hdmi. Vil jeg så ikke opleve software problemer? Der vil nok også komme en soundbar til mit tv...
I min optik må det være softwaren der styre EPG, kanalskift og den slags.
Strengt taget benytter jeg mit, som monitor og ikke andet.
Har ekstern Satbox, AppleTV og WDTV til streaming fra NAS.
-og der køre fint.
Jeplar skrev:Jeg overvejer dette tv, men software problemerne har afskrækket mig. Hvad mener du med, at du ikke har oplevet software problemer, fordi du kun benytter tre hdmi-indgange? Hvad er forbindelsen mellem hdmi og de software problemer, som folk skriver om i tråden her? Fx det med at tv'et er langsom til at skifte kanal osv...

Jeg har pt kun en PlayStation og et Apple tv jeg vil koble til via hdmi. Vil jeg så ikke opleve software problemer? Der vil nok også komme en soundbar til mit tv...
De har intet med hinanden at gøre. Softwareproblemerne har med Android TV platformen generelt at gøre, for hver opdatering der kommer øges stabiliteten og hastigheden. Som du kan se, så har forgangsmændene (dem som købte "tidligt") været plaget af en MASSE problemer. Android TV på SONY (og Philips) er langt fra færdigbagt, men bliver, for det meste, bedre og bedre for hver software opdatering. Jeg har ikke selv oplevet de store problemer, men har også været forberedt og sat smertetærsklen væsentligt højt pga. de mange udtalelser. Billedet og størrelsen kombineret med prisen, så er dette tv stadig et rigtig godt køb! :)
Senest rettet af Nimajneb 19 dec 2015, 07:45, rettet i alt 1 gang.
RasmusAJ skrev:Nogle der har succes med at få sideview app'en til at finde tv'et?
Mit 55X8509C der kører via wifi kan jeg ikke se i app'en, har prøvet både 2,4Ghz og 5Ghz uden held
Ja. Du skal sikre dig, at dit Access Point tillader kommunikation mellem WiFi enheder (AP Isolation eller lignende (udbyder afhængigt) skal være slået fra.)
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 102