Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bent odense
-claus- skrev:Hifiklubben sælger Sony 65x8509 til 14000 kr. Kunne det evt. være noget? Har selv set mig lidt lun på den.
Sony har altid været godt tv til sport.Men desværre har sine udfordringer.
Af Jeplar
Ja, kan se på andre fora, at Sony tv'et får hård kritik ift. softwaren.. Men er vi her ude i et tv til 14.000 der er god til at vise fodboldkampe?
Hvor meget vil en buggy software ødelægge oplevelsen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Af de skærme, der er testet i år har Sony den bedste bevægelseshåndtering, når man aktiverer MotionFlow. Samsungs JS-modeller kunne også være et bud, men dem får du ikke i 65" til de penge vi snakker om her. Men med dét sagt, så ville jeg nu ikke have de store betænkeligheder ved at bruge de andre TV vi har testet til at se fodbold på, da der netop ikke er nogen Tv, der er slørfri.
Af Jeplar
Takker for svar :)
Det er længe siden, jeg har kigget på tv, og det overrasker mig, at vi i år 2015 stadig skal bøvle med fladskærme, der har svært ved at håndtere at vise en fodboldkamp, særligt når vi taler tv til over 15.000kr.
Af Kaj Kajsen
Jeplar skrev:Hej alle,

Hvilken skærm vil I anbefale til at se fodbold i tv?
Jeg har en prisramme på max 15.000, gerne nærmere de 10.000.
Jeg vil gerne have et 65" tv. Sidder ca 4 meter fra mit tv ( har 42" plasma nu og det er for småt, men fin billede på fodboldkampe)

Det vigtigste for mig er et godt billede til at se fodbold. Altså ingen motion blurr eller andet der skader billedkvaliteten under en fodboldkamp.

Jeg har kigget på flatpanels købsanbefalinger, men jeg kan ikke lige gennemskue deres kvalitet i forhold til at se fodbold...

Jeg håber, I vil komme med jeres råd og erfaringer.
Der er vel altid en god gammel sony X85C? Den har et godt billede, og den kan sagtens dykke til et sted mellem ti og tolv tusinde kroner i januar.
Af John Doe
Spørgsmålet var hvilken skærm er bedst til bold. Det er utroligt at (ikke for at disse nogen) at der ikke er en eneste herinde som kan sige "dette tv færdig bum" Det skulle man ellers tro. Det tyder på, som nogen af jer allerede har været inde på, at der ikke er nogen ideelle tv eller også ser man ikke så meget bold. Andre nævner Plasma.. Vil det sige at det er noget I anbefaler fremfor et helt nyt tv? Jeg har et helt nyt Samsung tv (til køkkenet) 48J5515XXE hvor jeg også ser bold indimellem. Jeg har fundet frem til nogle gode indstillinger til fodbold, og er tilfreds. Men hvis det nu findes bare en tak bedre ville det være perfekt. Kan det bruges ift at anbefale?? :)
Af Jeplar
Nu er der kommet et 55” LG 55EG910V (2015 HD OLED) på tilbud til 14.999kr i Elgiganten.
Det er godt nok 55" og ikke 65" og så er det buet, og ikke 4k, men er billedkvaliteten så god på et OLED tv som dette, at man ikke vil opleve motion Blur og andet, der kan forstyrre en fodboldkamp?
Altså, er billedkvaliteten væsentlig bedre under en fodboldkamp på dette tv fremfor fx Sony 65X8505C?
Af -claus-
Jeg har selv luret lidt på den skærm. Ud fra hvad jeg læser i anmeldelserne, er det vidst ikke LG oled skærme du bør gå efter. De er ikke spicielt gode til hurtige bevægelser og panoreringer.
Af carsten123
Jeg har selv et Panasonic plasma tv. X10c hedder DN i 42 tommer. Den fungerer perfekt men er også omkring 7 år gammel. Ser meget sport og det er den fantastisk til. Jeg vil også gerne ha et 65 tommer men det skal være ligeså godt.. Nogen der kan finde et der er ligeså godt. Det behøver ikke være oled og led osv... Bare det er lige så godt som det jeg har.. Omkring 10000.. Helst Panasonic.