SamsungPanasonic skrev:pipper skrev:Kan kun give LBC ret.
Come on mht. plasma tv.
Vi har også haft plasma tv herhjemme men var da ikke vildt imponeret.
Efter plasma fik vi et Sony HX700 tv som var noget bedre en det Panasonic plasma G20 vi havde.
Nu har vi også fået et Sony W815 som er endnu bedre en de to andre vi har haft.
Så det jeg mener er at der findes altså tv idag der nemt kan måle sig med de lidt ældre plasma tv.
Det kan godt være at jeg vælger et LED TV. Burn-in er et problem på Plasma, og kan blive aktuelt for mig, da jeg nogle gange har et TV stående i 16 timer om dagen. Det bedste LED TV er nok Samsung UE40F8005. Det er trods alt 200 rigtige Hz. Det vigtigste er bare at det nye TV ikke er 50Hz, fordi det skal bruges til sport.
Nu må du altså ikke tage det her FOR personligt, men det lyder altså som om at du ikke ANER hvad du leder efter/har brug for /snakker om
Jeg skriver dette indlæg for at hjælpe dig på vej, så du må bruge det, eller lade være
Nr. 1: Er du klar over hvor lille et 40" tv er?, du skal dælme ikke sidde meget længere væk end 1.5m, før det bliver utåleligt lille. Det var mit største problem med mit gamle 50", det irriterede mig, hver gang jeg skulle se sport, og jeg ville ønske at jeg havde et større tv. Mit 55" er passende fra 2.5 til 3.5m afstand, og jeg ville ALDRIG gå under et 55" idag, med en normal størrelse stue. Det eneste der holdte mig fra et 60-65" er at jeg synes at prisforskellen er for stor lige pt, for de sidste 5-10"
Nr. 2: Det er netop et brugsmønster som dit, der passer EKSTREMT dårligt til et plasma tv. Når jeg havde set Premier League, eller NFL en hel dag+aften+nat, skulle jeg se på burn in mærkerne, fra div. scoretavle, osv. som jo tit står der fast, i sportsudsendelser flere timer efter. Udover det bliver et plasma også meget varmt, over så lange brugsperioder, og det gør at tv'ets levetid bliver forkortet, som i alt andet elektronik er varme=fjende nummer 1 (efter vand

)
Nr. 3: Det tv du linker til er en udgået model fra 2013!
Køb nu bare et NYT tv MED garanti, priserne er sgu ikke så slemme, for du behøver ikke topmodellerne, det er jo netop modellerne fra 2014 0g 2015, hvor man virkelig kan set, at LED teknologien er blevet forbedret bemærkelsesværdigt. Og hvis du er på budget, er det jo ikke skide hensigtsmæssigt at købe et brugt, fra DBA eller lign. uden garanti
Nr. 4: 50hz-100hz-200hz blaaaaa!?. Der var også en masse "klogeåger", der sagde at man skulle holde sig fra fra Sony's W8B serie, da panelet kun var 50hz, og at panelet først blev "ægte" 100hz i W8C serien, altså fra 2015.
Jeg ser TIMEVIS af sport hver uge, på mit "såkaldte ifølge internet heltene" 50 hz panel, og jeg har på intet tidspunkt bemærket lag/hakkeri eller lign. og jeg er typen, der lægger mærke til sådan noget med det samme.
Udover det er W8-B serien, et at de få tv der har et input lag på under 30 ms, som værd at tage med, hvis man ønsker at spille konsol eller lign.
Kig på :Panasonic CS520E ellerCS620E
Sony W8 B eller C, alt efter om du ønsker Android TV eller ej.
Vær opmærksom på at ved Sony'en, skal du have et ekstra beslag til den eksterne strømforsyning, hvis du ikke har en reol at skjule den i, under tv'et.