Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af radiomand
Undskyld, hvor har du været på udkik henne ?, Panasonic tvét er fra 2009.
Af Danishram
Der er et lg plasma på 60 tommer til salg på dba.dk til 4000kr, det ville jeg personligt købe hvis ikke jeg havde købt et af de sidste nyproducerede sidste år.( dog kun 50 tommer)
Køb plasma mens du kan, jeg har stadig ikke set et led der kan hamle oo med mit billige plasma
Af LBC
Danishram skrev:Der er et lg plasma på 60 tommer til salg på dba.dk til 4000kr, det ville jeg personligt købe hvis ikke jeg havde købt et af de sidste nyproducerede sidste år.( dog kun 50 tommer)
Køb plasma mens du kan, jeg har stadig ikke set et led der kan hamle oo med mit billige plasma
Synes generelt folk, overvurderer de ældre plasma tv, det må være noget nostalgisk.
Jeg gik selv fra et LG 50-PK550N Plasma, og så over til et Sony 55W-805B med VA panel, som jeg fik til 4.995kr da det var 2014 model (dog produceret i 2015).
Efter kalibrering, er Sony'et et VÆSENTLIGT bedre tv, både hvad angår sortniveau, billedekvalitet og så bruger det kun det halve i strøm, selvom det er 5" større, og udover det er faren for burn-in/retention en saga blot.

Det er ikke for sjovt, at de fleste producenter stopper med plasma, der er simpelthen for mange ulemper, ift. fordele, det er bare et fact.
At så nogle af de senere Panasonic plasma, som brugte Pioneer teknik, var helt igennem fantastiske tv, er så en helt anden sag :)
Af SamsungPanasonic
Danishram skrev:Der er et lg plasma på 60 tommer til salg på dba.dk til 4000kr, det ville jeg personligt købe hvis ikke jeg havde købt et af de sidste nyproducerede sidste år.( dog kun 50 tommer)
Jeg vil også gerne købe plasma. Men problemet er at mange af dem ikke har en DVB-C tuner. Jeg fandt ikke noget i nærheden af hvor jeg bor på DBA. Men jeg vil vente lidt.
Af SamsungPanasonic
LBC skrev:
Synes generelt folk, overvurderer de ældre plasma tv, det må være noget nostalgisk.
Jeg gik selv fra et LG 50-PK550N Plasma, og så over til et Sony 55W-805B med VA panel, som jeg fik til 4.995kr da det var 2014 model (dog produceret i 2015).
Efter kalibrering, er Sony'et et VÆSENTLIGT bedre tv, både hvad angår sortniveau, billedekvalitet og så bruger det kun det halve i strøm, selvom det er 5" større, og udover det er faren for burn-in/retention en saga blot.

Det er ikke for sjovt, at de fleste producenter stopper med plasma, der er simpelthen for mange ulemper, ift. fordele, det er bare et fact.
At så nogle af de senere Panasonic plasma, som brugte Pioneer teknik, var helt igennem fantastiske tv, er så en helt anden sag :)
Nogle LED har også en pæn billedkvalitet, som vil tilfredsstille mig. Men er der et bedre LED TV en Samsung F8005.
Af pipper
Kan kun give LBC ret.

Come on mht. plasma tv.

Vi har også haft plasma tv herhjemme men var da ikke vildt imponeret.

Efter plasma fik vi et Sony HX700 tv som var noget bedre en det Panasonic plasma G20 vi havde.

Nu har vi også fået et Sony W815 som er endnu bedre en de to andre vi har haft.

Så det jeg mener er at der findes altså tv idag der nemt kan måle sig med de lidt ældre plasma tv.
Af SamsungPanasonic
pipper skrev:Kan kun give LBC ret.

Come on mht. plasma tv.

Efter plasma fik vi et Sony HX700 tv som var noget bedre en det Panasonic plasma G20 vi havde.

Så det jeg mener er at der findes altså tv idag der nemt kan måle sig med de lidt ældre plasma tv.
Det kan godt være at jeg vælger et LED TV. Burn-in er et problem på Plasma, og kan blive aktuelt for mig, da jeg nogle gange har et TV stående i 16 timer om dagen. Det bedste LED TV er nok Samsung UE40F8005. Det er trods alt 200 rigtige Hz. Det vigtigste er bare at det nye TV ikke er 50Hz, fordi det skal bruges til sport.
Af kronholm
Nu har LG plasma vel heller aldrig været toppen af poppen.

En ting er hvad vi "føler", men langt de fleste anmeldere er enige om at det kun er Oled der har indhentet og overhalet de bedste plasma tv, når det kun er billedkvalitet der fokuseres på.

For mit vedkommende er strømforbrug meget tæt på ligegyldigt i vurdering af et tv. Jeg vil gerne betale ekstra i strøm hvis tv'et er bedre.

Jeg bor i sommerhus pt, og det gamle Panasonic x10 plasma kan i hvert fald sagtens hamle op med mange nye lcd tv.

De bedste lcd tv i dag har jo på ingen måde hentet de to sidste generationer plasma tv mht sortniveau. (Samsung og Panasonic)
Af LBC
SamsungPanasonic skrev:
pipper skrev:Kan kun give LBC ret.

Come on mht. plasma tv.

Det kan godt være at jeg vælger et LED TV. Burn-in er et problem på Plasma, og kan blive aktuelt for mig, da jeg nogle gange har et TV stående i 16 timer om dagen. Det bedste LED TV er nok Samsung UE40F8005. Det er trods alt 200 rigtige Hz. Det vigtigste er bare at det nye TV ikke er 50Hz, fordi det skal bruges til sport.
Nu må du altså ikke tage det her FOR personligt, men det lyder altså som om at du ikke ANER hvad du leder efter/har brug for /snakker om ;;)

Jeg skriver dette indlæg for at hjælpe dig på vej, så du må bruge det, eller lade være :)

Nr. 1: Er du klar over hvor lille et 40" tv er?, du skal dælme ikke sidde meget længere væk end 1.5m, før det bliver utåleligt lille. Det var mit største problem med mit gamle 50", det irriterede mig, hver gang jeg skulle se sport, og jeg ville ønske at jeg havde et større tv. Mit 55" er passende fra 2.5 til 3.5m afstand, og jeg ville ALDRIG gå under et 55" idag, med en normal størrelse stue. Det eneste der holdte mig fra et 60-65" er at jeg synes at prisforskellen er for stor lige pt, for de sidste 5-10"

Nr. 2: Det er netop et brugsmønster som dit, der passer EKSTREMT dårligt til et plasma tv. Når jeg havde set Premier League, eller NFL en hel dag+aften+nat, skulle jeg se på burn in mærkerne, fra div. scoretavle, osv. som jo tit står der fast, i sportsudsendelser flere timer efter. Udover det bliver et plasma også meget varmt, over så lange brugsperioder, og det gør at tv'ets levetid bliver forkortet, som i alt andet elektronik er varme=fjende nummer 1 (efter vand :D )

Nr. 3: Det tv du linker til er en udgået model fra 2013!
Køb nu bare et NYT tv MED garanti, priserne er sgu ikke så slemme, for du behøver ikke topmodellerne, det er jo netop modellerne fra 2014 0g 2015, hvor man virkelig kan set, at LED teknologien er blevet forbedret bemærkelsesværdigt. Og hvis du er på budget, er det jo ikke skide hensigtsmæssigt at købe et brugt, fra DBA eller lign. uden garanti

Nr. 4: 50hz-100hz-200hz blaaaaa!?. Der var også en masse "klogeåger", der sagde at man skulle holde sig fra fra Sony's W8B serie, da panelet kun var 50hz, og at panelet først blev "ægte" 100hz i W8C serien, altså fra 2015.
Jeg ser TIMEVIS af sport hver uge, på mit "såkaldte ifølge internet heltene" 50 hz panel, og jeg har på intet tidspunkt bemærket lag/hakkeri eller lign. og jeg er typen, der lægger mærke til sådan noget med det samme.
Udover det er W8-B serien, et at de få tv der har et input lag på under 30 ms, som værd at tage med, hvis man ønsker at spille konsol eller lign.

Kig på :Panasonic CS520E ellerCS620E
Sony W8 B eller C, alt efter om du ønsker Android TV eller ej.

Vær opmærksom på at ved Sony'en, skal du have et ekstra beslag til den eksterne strømforsyning, hvis du ikke har en reol at skjule den i, under tv'et.
Senest rettet af LBC 05 dec 2015, 21:54, rettet i alt 1 gang.
Af LBC
kronholm skrev:Nu har LG plasma vel heller aldrig været toppen af poppen.

En ting er hvad vi "føler", men langt de fleste anmeldere er enige om at det kun er Oled der har indhentet og overhalet de bedste plasma tv, når det kun er billedkvalitet der fokuseres på.

For mit vedkommende er strømforbrug meget tæt på ligegyldigt i vurdering af et tv. Jeg vil gerne betale ekstra i strøm hvis tv'et er bedre.

Jeg bor i sommerhus pt, og det gamle Panasonic x10 plasma kan i hvert fald sagtens hamle op med mange nye lcd tv.

De bedste lcd tv i dag har jo på ingen måde hentet de to sidste generationer plasma tv mht sortniveau. (Samsung og Panasonic)
Du er én af nostalgikerne kan jeg høre O_O

Nu var mit indlæg ikke kun baseret på mit eget tidligere LG plasma tv, jeg har haft mange tv, og har sat endnu flere op for venner/bekendte.

Min bedste kammerat har et Panasonic ST60 plasma fra 2013, som jeg har sat op, og kalibreret. Og det er IKKE meget forskel der er på sortniveauet der, og så mit eget Sony W805.
Ok ST60'eren var en "kun" en mellemmodel, men det er jo også i det lag mit Sony ligger, så det er jo for såvidt meget passende.

Nej fair nok, at du personligt er ligeglad med strømforbruget, men ikke os alle, har pengetræer i haven, og ønsker en snart seks år gammel strømsluger som husalter, så vi vælger jo en kombination af godt tv + lavere strømforbrug, men sådan er vi jo så forskellige, og det skal der også være plads til :)

Jeg slukker også for radiatorerne når jeg lufter ud, hvor nogen bare lader varmen buldre løs, men det er jo en helt anden samtale, som jeg ikke vil komme nærmere ind på her! :p
Af pipper
kronholm skrev:Nu har LG plasma vel heller aldrig været toppen af poppen.

Jeg vil til hver en tid påstå at mit Sony W815 har bedre sortniveau end dit X10.

Men fred være med det.

Jeg vil dog anbefale trådstarter at gå fra plasma, da dette ikke er "in" mere og LCD/LED idag er kommet langt langt bedre med.
Og når han samtidig beskriver sine behov er det dfa meget mere klart at han skal gå efter et nyt tv.