Bersang skrev:Stephan A? Hvad har du selv i tankerne efter research?
Jeg selv er i tvivl om 7005 (backlit) og 8005 (edge led).
Nogen råd fra andre evt.?
Jeg kan desværre ikke komme med link, da jeg simpelthen har været omkring et hav af sider i dag. Der findes ikke en sandhed derude. Nogle sætter JU7005 over X85C og omvendt. Andre har meget rosende ord til overs for js8005, hvor andre er mere tilbageholdende (ifht pris), og andre ser skavanker ved JU7005 som andre ikke gør. Har blandt andet læst et sted, at JU7005 opskalere rigtigt godt, og at samsung håndterer dårlig kvalitet bedre end konkurrenterne, hvilket virker lidt modstridende med test her på flatpanels. Hvad der er op og ned, er svært.
Man er nok ikke så heldig at begge kommer på tilbud, så måske valget bliver os givet. Jeg havde nappet js8005 til 7.999 kr hos Power, hvis jeg havde befundet mig på Sjælland igår.
Overordnet så har jeg indtryk af, at JU7005 giver mere value-for-money og performer nogenlunde ens med js8005. I de tests jeg har læst, så er de nogenlunde ens i forhold til sortniveau m.v. Ingen af dem slipper helt for clouding i tests og også lidt blooming ved js8005.
Jeg ved ikke engang om jeg er i stand til at se forskel på billedet, hvis jeg fik dem stillet op kalibreret ved siden af hinanden. Min store tvivl er også grund til jeg spørger herinde, da ingen tests derude har gjort valget klart for mig - udover at begge virker som solide og gode all-round fjernsyn, der ligger i toppen indenfor deres prisleje.