Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er netop blevet medlem af Android-TV-klubben, og så blandt meget andet frem til at kunne lægge min Chromecast i skuffen eller sælge den videre, for nu har jeg jo Google Cast indbygget i TV'et.

Jeg kan bare ikke - for the love of God - få Google Cast til at virke.

Det burde jo være så simpelt som at sætte TV og telefon/tablet op på samme WiFi, og så caste løs, men Cast-ikonet dukker bare ikke op i apps, der ellers virker fejlfrit med min Chromecast-dongle.

Her er spørgsmålet så: Har jeg overset noget indledende konfiguration af Google Cast? Er der kendte fejlkilder, der kan gøre, at man ender, hvor jeg er nu?

Teknik:
TV: Philips 40PUT6400
Forbindelse: 2,4 GHz Wifi - som virker fint, for den indbyggede Youtube-app spiller glimrende.
Caster: iPhone, iPad, PC med Chrome, Macbook med Chrome.

På forhånd tak for hjælpen
Jens Skriver
Af tla
Den nyeste version af Google Cast Receiver skulle åbenbart have knækket funktionaliteten, virker heller ikke på mit Sony TV, Nvidia Shield eller min Nexus Player efter opdateringen.
Af tla
Eventuelt inde under cast burde det være 1.16.xxxxx du har liggende, det var hvertfald fra den version det begyndte at ske efter sigende (Kan jo altid være sket serverside)
Så virker det sgu! Det var receiver-appen, den var gal med, og den har nu opdateret - automatisk vel at mærke - til version 1,16.

Er der regler omkring at slette/lukke emner, der er diskuteret til ende?
JSkriver skrev:Er der regler omkring at slette/lukke emner, der er diskuteret til ende?
Nej, som udgangspunkt forbliver de åbne. Det kan være andre bruger, som senere oplever samme fejl og på den måde er det praktisk at kunne fortsætte i samme tråd i stedet for at starte en ny.

Mht. problemet, så ramte det vist også Sony-ejere, ifølge en support-side. Her var løsningen også at opdatere selve Cast receiver app'en.
Jeg har helt samme problem efter at have opdateret softwaren til "nyeste" version. Det er helt ude i hegnet, at Philips ikke sørger for opdatering! Søgning på Google Play svarer, at apps kun vises til produkter GODKENDT af google!?? :o
Philips 48PSU7600/12 købt midt oktober 2015 kører ellers fint med fantastisk billede!
Der er ikke meget at finde om det i brugervejledningen!
Mvh
Jens Madsen
Af Gil
Hej Jens, jeg har en Philips 65PUS7600 og der virker Chromecast fint. Tjek om cast receiver app'en på tv'et er opdateret til 1.16.xxxx. Min opdaterede automatisk
Hej Gil!
Tak for svar! Taler vi om det samme Chromecast=GoogleCast? Er ChromeCast ikke KUN ekstern "HDMI-pen" til fjernsyn, medens GoogleCast formodes at være en app i fjernsynet? O-O
Mvh Jens
Af Gil
Undskyld forvirringen, men jeg mener selvfølgelig den indbyggede Cast app i tv'et. Som skrevet virker det fint her, efter receiver app'en (pre-installeret på tv'et) opdaterede sig selv.