17 okt 2015, 12:30

Jeg er netop blevet medlem af Android-TV-klubben, og så blandt meget andet frem til at kunne lægge min Chromecast i skuffen eller sælge den videre, for nu har jeg jo Google Cast indbygget i TV'et.
Jeg kan bare ikke - for the love of God - få Google Cast til at virke.
Det burde jo være så simpelt som at sætte TV og telefon/tablet op på samme WiFi, og så caste løs, men Cast-ikonet dukker bare ikke op i apps, der ellers virker fejlfrit med min Chromecast-dongle.
Her er spørgsmålet så: Har jeg overset noget indledende konfiguration af Google Cast? Er der kendte fejlkilder, der kan gøre, at man ender, hvor jeg er nu?
Teknik:
TV: Philips 40PUT6400
Forbindelse: 2,4 GHz Wifi - som virker fint, for den indbyggede Youtube-app spiller glimrende.
Caster: iPhone, iPad, PC med Chrome, Macbook med Chrome.
På forhånd tak for hjælpen
Jens Skriver

Jeg kan bare ikke - for the love of God - få Google Cast til at virke.
Det burde jo være så simpelt som at sætte TV og telefon/tablet op på samme WiFi, og så caste løs, men Cast-ikonet dukker bare ikke op i apps, der ellers virker fejlfrit med min Chromecast-dongle.
Her er spørgsmålet så: Har jeg overset noget indledende konfiguration af Google Cast? Er der kendte fejlkilder, der kan gøre, at man ender, hvor jeg er nu?
Teknik:
TV: Philips 40PUT6400
Forbindelse: 2,4 GHz Wifi - som virker fint, for den indbyggede Youtube-app spiller glimrende.
Caster: iPhone, iPad, PC med Chrome, Macbook med Chrome.
På forhånd tak for hjælpen
Jens Skriver