Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af opson
Kære brugere på flatpanels.dk
Jeg har købt denne LG 55LB561v, men har måtte konstatere at tv'et har den lyse plamage på skærmen, jeg tænker det må være en fejl, og har talt med LG, jeg skulle sende billeder så de kunne vurdere problemet, og de mente da der skulle en tekniker på besøg, men er teknikeren ikke enig, ja så får jeg en regning :((
så er det for nemt for LG at sende en tekniker hvis jeg kommer til at hænge på regningen for deres fejlvurdering,
Så inden der kommer en tekniker vil jeg da lige høre jeres vurdering af sagen da jeg nødigt vil have en ekstra regning.
Ja det er da værst på mørke billeder, men ved man det kan man også se det på de lidt lysere billeder.
Jeg er klar over at der kan være uregelmessigheder i baggrundslyset på denne type displays, men er dette ikke for galt?
er der evt. en der kunne uploade et billede af et tilsvarende display?
6 (1280x724).jpg
6 (1280x724).jpg (377 KiB) Vist 2843 gange
5 (1280x724).jpg
5 (1280x724).jpg (332.54 KiB) Vist 2843 gange
4 (1280x724).jpg
4 (1280x724).jpg (386.08 KiB) Vist 2843 gange
2 (1280x724).jpg
2 (1280x724).jpg (312.29 KiB) Vist 2843 gange
1 (1280x724).jpg
1 (1280x724).jpg (347.99 KiB) Vist 2843 gange
Af BrianH
Hvis det er som det ser ud, er der noget galt...
Men hvad med at slukke lamperne i rummet, så man er sikker på du ikke har en 500W spot på tv'et?
Men så er der selvfølgelig problemer med blitz der skinner i glasset
Af BrianH
Men der må selvfølgelig ikke være så synlige lyse områder, når der er i forvejen lyse billeder på skærmen. Det er vel nærmest kun ved ensfarvet halvmørk skærm, man må kunne se ujævn belysning.
Af BrianH
Min skærm ser sådan her ud, ved mørke billeder. Heller ikke perfekt, men det er kun i hjørnerne
Vedhæftede filer
foto.jpg
foto.jpg (79.15 KiB) Vist 2813 gange
Af opson
Ja lyse billeder er fine nok her også, jeg ser bare den plet hver gang der kommer et mørkere billede, og det genere mig.
Det man ser på dit mørke billede, var også det jeg ville forvente, men synes bare det her er meget koncentreret på et sært område?.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg synes det ser værre ud end hvad jeg selv ville acceptere. Det er dog et problem man vil risikere at løbe ind i på LG's paneler, da de alle er sidebelyste og derved nemmere vil få clouding.
Af opson
Dette display er bagbelyst med lokal dimming, og min første tanke var at det var dimming felterne der lyste for kraftigt i et område, men så vil jeg mene det skulle gå op med et dimming felt, og det kan det jo ikke gøre som det ser ud her.
Af PeterD
Hvor gammelt er det?

Hvis under 2 år kan du så gå tilbage til butikken?

Syntes det er noget svinderi, hvis du skal betale noget, men de ser det måske som en ekstra indtægt ved at sende en mekaniker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tror du det er gratis at have teknikere kørende rundt? Du opkræves også gebyr for alle mulige andre forhold, hvis det viser sig at du klager uden grund. Tilkalder du en tekniker til at se på dine hårde hvidevarer, dit TV-signal, eller hvad som helst andet, så vil du også blive bonnet for deres tid hvis de ikke kan finde en fejl. Ellers kunne man jo hive gud og hver mand ind for at kigge på petitesser og dermed spilde samfundets ressourcer på ligegyldige ting.
Af opson
Du misforstår, selvfølgeligt skal der betales for at teknikeren kommer ud og konstatere en BH bøjle i den nye vaskemaskine eller kunden der har "glemt" at tænde for stikkontakten.
Men her ER problemet jo at jeg er i tvivl om det er normalt, det er derfor jeg spørger her inde hvor jeg forventer der er nogle kloge personer der kan siger det er normalt eller ikke normalt.
LG medarbejderne sagde jeg skulle tage billeder af problemet, det har jeg nu gjort og da de modtager dem, siger de: Det ligner en fejl, der skal en tekniker ud og se på det, men finder så ud af bagefter at det bliver for min regning hvis ikke det er en fejl. og det jeg er uforstående overfor er at jeg skal hænge på at jeg skal hænge på regningen hvis LG support fejlvurdere ud fra de billeder DE har bedt mig sende.

Men igen, det jeg søger her inde, det er hjælp til vurdering af om det er en fejl eller ikke en fejl, netop for ikke at komme til at stå i situationen.
Senest rettet af opson 06 nov 2015, 10:56, rettet i alt 1 gang.
Af opson
Peter:
Det er LANGT fra 2år gammelt, det er bare lidt langt at transportere så stort et TV for at stå i butikken og få at vide at der ikke er noget unormalt ved det, derfor søger jeg lidt hjælp til til at konstatere om det er normalt eller unormalt inden jeg sætter noget som helst i gang.
Og ja, jeg synes det er for let for LG at sende en mekaniker ud fra deres vurdering, hvis jeg hænger på regningen hvis de fejlvurdere.