Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gil
Jeg syntes ikke helt man kan sammenligne 55PUS7909, der som nævnt er fra 2014, med de nye 2015 modeller (55PUS7600 osv), som kører Google's officielle Android TV software (som Sony også bruger).

2014 modellerne kører Philips' hjemmebyggede version af Android 4.2.2, som uden tvivl er en katastrofe. Jeg har meget mere tiltro til 2015 modellerne, selvom de heller ikke er fejlfri. Hvis jeg var Philips havde jeg nok kaldt dem noget andet end PUS :)
@Gil

Det kan du have ret i, men du bør holde dig for øje om 2015 modellerne understøtter 4K direkte i enheden, eller om du ligesom 2013 og 2014 modellerne har behov for Philips egen UHD 880, eller en anden fabrikants boks.

vedr. UHD 880 boksen

har Philips.com supportforum d. 2/10-2015 skrevet dette:

"We are talking with various 4k content providers to make their service available. At this moment we cannot announce any 4k service yet, and Netflix will not be supported."

Derfor vil jeg helt ærligt ikke anbefale et PUS, medmindre du får udleveret en boks til at streamme 4K med, direkte i butikken, eller i så fald får et nedslag på prisen så du selv kan købe én efterfølgende.

Philips UHD 880 skulle have været leveret i Q1 2015... (men det sker nok lige pludseligt...)

men i det mindste har jeg et pænt TV hængende på væggen...
Brugeravatar
Af KimKaos
Det er sgu nu ganske sært at en producent ikke orker at levere en test-model - Det kan give en mistanke om at vedkommen på forhånd ved at deres TV ikke kan tåle en grundig test og regulær sammenligning med de øvrige TV i samme klasse.
Af BabyDope
Betyder den nye firmware der kom d. 16.okt. at tv'et nu endelig understøtter Netflix i DK og så oven i købet i 4K?
Er der nogle ejere af PUS7600 der kan bekræfte dette?

Jeg synes jeg har læst at Netflix ikke virkede på PUS7600? ;;)
Jeg talte med Bilka i fredags, hvor jeg købte mit 55PUS7909/12 i April, og siden Philips har kørt mig rundt i manegen med deres UHD 880 - som stadig ikke er leveret - valgte Blika at tage mit TV tilbage (efter 7 måneder!!) med fuld tilbagebetaling i søndags.

Jeg benyttede mig af købelovens § 21. i min forklaring.

Så er der andre der mener, at de, af Philips er blevet "bondefanget" så tag evt. lovens ord med i Jeres argumentation - det virkede upåklageligt.

Jeg glæder mig til at se om den boks nogensinde ankommer og i så fald hvad den egentlig kan - i øjeblikket har philips ingen indholdsleverandører til deres boks, men kan dog slå fast at den ikke vil understøtte Netflix 4K...

God onsdag herfra.
Af sirpriess
Jeg kan bekræfte at NetFlix virker efter at jeg opdateret d. 16 okt. på mit 65PUS7200/12. :) :) <B
Jeg har dog en udfordring med at pause og optage. ;) Det har virkede men nu virker det ikke og Philips mener at det er min nye externe 2 1/2" harddisk der ikke er kompatibel, dette har jeg ikke fået afbekræftet og forventer at test med en anden harddisk.
Af Wendelboe
Jeg er på alle mulige måder fuldstændig ekstatisk over mit nye 43PUS7100, men Android kører ikke fantastisk, og Philips' første svar på alle bugs er "når du har kørt en software-opdatering, anbefaler vi at du gen-installerer TV'et".. De kan heller ikke svare på hvori forskellen ligger på at gen-installere, og på at gendanne fabriks-indstillingerne, men en gen-installation betyder at alle settings skal indstilles forfra, og det eneste man kan backe up først, er kanal-indstillingerne..

Jeg håber at Philips får styr på deres shit, men lige nu crasher forskellige services et par gange om dagen..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Wendelboe skrev:Ville en kalibrering til 7600 kunne bruges til 7100, og kan I lokkes til at give et bud på den optimale kalibrering?
Så vidt jeg husker har 7100 et IPS-panel, ikke sandt? 7600 har VA-panel, så desværre kan man ikke dele kalibreringen imellem de to.