Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nk666
Jeg leder efter et nyt tv til soveværelset. Det gamle et Samsung 40" er vel en 3år og tykkeste sted på det er 3cm så det kommer meget lidt ud fra væggen da stik osv er er bygget ind i vægen, så det er klistert nærmest helt ind på vægen.
Jeg har ledt og ledt efter noget med tilsvarende tykkelse på en ca 43-48" men af en eller anden årsag er alle tv blevet tykkere, selv Samsung tv er blevet over dobbelt så tykke de sidste par år.
Findes der ikke flade fladskæme mere? Eller skal der være en klump i bunden på dem alle?
Designet og tykkelsen er vigtigste parametre for os. Pris ca en 4000,- plus minus hvad nu der er brug for hvis der findes et :)
Skal jeg bruge godt billede og god lyd så sidder jeg i stuen..
Gode forslag?
Af PeterD
Næ..

Har lige brugt 30 minutter på at finde en tynd skærm på nettet, men tykkelsen er ikke noget de reklamere med..

Modsat Smartphone. Her er det næsten det første de fremhæver.. 8-)

Har hverken kunne finde et Samsung, LG, et meget tyndt Philips, Panasonic og da slet ikke Sony, da de måske er tynde i toppen, men buer kraftigt ud i bunden..(Nøjagtig som mig og min mave) :D

What to do? O-O

Ud og kigge og tage tommestokken med hos Elgiganten, Fona og Merlin?
Af nk666
Har været både elgiganten og fona men har i intet kunne finde og ledt på nettet. Da jeg lige har sat sådan en tykkelse op hos svigermor ved jeg at selv om det måske ikke lyder af meget med 30mm mere ser det meget tykkere når det hænger. sjovt non så har mine forældre et der er et år ældre end vores dette er også kun ca 30mm.. Sjovt at de er gået helt væk fra de tynde.
Gætter på det er for at få mere lyd i dem. Men til soveværelse, køkken, børneværelset mm er lyden udmærket efter min mening og i stuen vælger den kvalitets beviste filmnørd vel alligevel et anlæg eller soundbar ved siden af.. !:(
En del af grunden er nok, at de helt tynde havde en slem tendens til at lave clouding, så er begyndt i stigende grad at bruge backlit-paneler. Flere af panelerne er også skiftet til at have en meget tynd top og så har man i stedet samlet elektronikken i en tykkere kasse nederst. Desværre så har det ikke betydet bedre lyd på ret mange af skærmene...