Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pagger
Hvad svarer Triple XD Engine 200 HZ til? Kan se tilsvarende TV fra sidste år har omkring 800-100 HZ, så er 200 HZ faktisk et panel med 200 HZ i år, eller er det kun 100 HZ, eller det måske enda 50 HZ ligesom fx. CMR 200 :)
Af MickeyE
Hej

Har måttet google, hvad clouding og vertical banding er O_O , men som jeg forstår det:

- Clouding kan ses en smule når man tænder det. Jeg har intet bemærket ved almindeligt tv-kiggeri.

- Kan se noget svagt vertical banding, når der panoreres over relativt ensartet baggrund.

- Har ikke set fodbold, så jeg ved endnu ikke, hvordan det ser ud. Ingen af mine kanaler sender vist fodbold andet end i uddrag! :-)

Noget andet (og jeg aner ikke hvad det hedder): 4k videoer med hurtige bevægelser (set på youtube) kan godt lave noget "hakken" der hvor bevægelsen er hurtigst). Ellers er de her 4k-demoer på YouTube ret lækre (men desværre også ret kedelige i længden)

EPG'en blæser nærmest af sted. Hurtig at starte op og hurtigt vælge program. Magic-fjernbetjeningen gør,at man ikke skal hoppe (venstre, højre, op, ned-klikke) fra udsendelse til udsendelse. Sidstnævnte giver let de her lidt mystiske "scroll" af skærm.

En sidenote: Har selv haft et Philips 60'' fra 2013. Her var EPG så langsomt, at det næsten var næsten ubrugeligt. Den kunne også hente EPG-infoen fra nettet. Her var deres server bare ofte nede, så man fik ikke altid optaget det man ville. Faktisk kunne man ikke engane manuelt starte en optagelse hvis apparatet ikke kunne nå Philips server. Aner ikke hvorfor, men måske for at stoppe når udsendelsen var ovre?!?

Mvh

Michael
Af Pagger
Montago skrev:
Pagger skrev:Hvad svarer Triple XD Engine 200 HZ til? Kan se tilsvarende TV fra sidste år har omkring 800-100 HZ, så er 200 HZ faktisk et panel med 200 HZ i år, eller er det kun 100 HZ, eller det måske enda 50 HZ ligesom fx. CMR 200 :)
http://www.rtings.com/tv/learn/fake-ref ... -trumotion

bedre link:
http://www.rtings.com/tv/learn/fake-ref ... -trumotion
Tak, Hvis vi tager udgangspunkt i fx. UF7700 og UF8500 serien, er det så samme tv som UF772V og UF850V - måske med undtagelse af designvarianter, eller hvad?
Vil det så sige at de to tv har et panel på 120 HZ?
Af Pagger
Montago skrev:UF 850v = 8500 som Flatpanels også skriver. 850V er den danske/scandinavisk/europæiske model
http://flatpanelshd.com/review.php?suba ... 1430735721

LG bruger IPS paneler og det er helt sikkert at IPS ikke kører 240hz pga den lave opdateringshastighed som IPS har typisk 5 til 8 ms hvilket svare til 125-200hz.

er ret sikker på det er 120hz hvilket er den mest optimale frekvens.
Der står også kun "TruMotion 240 HZ, real 120 HZ" så det kan sagtens passe med de 120 HZ.

Jeg synes bare ikke rigtig jeg har set andre tv med paneler på 120 HZ, plejer det ikke at være 100 eller 200 HZ?
Og kan du forklare hvorfor der står 240 HZ på 8500 series, men kun 200 HZ på 850V (samme tv) er det fordi de bruger en anden betegnelse i USA, og 240 = 200, og 120 = 100, eller er det noget tredje?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
USA har jo traditionelt kørt med en anden frekvens end vi går, så derfor benytter de 120/240. Herhjemme bruger vi typisk multiplums af 50.
Af Pagger
Torben Rasmussen skrev:USA har jo traditionelt kørt med en anden frekvens end vi går, så derfor benytter de 120/240. Herhjemme bruger vi typisk multiplums af 50.
Der var svaret, jeg takker. Så må konklusionen være at det er et 100 HZ panel.
Brugeravatar
Af Montago
Torben Rasmussen skrev:USA har jo traditionelt kørt med en anden frekvens end vi går, så derfor benytter de 120/240. Herhjemme bruger vi typisk multiplums af 50.
TV'ets maximale frekvens er vel 120hz, som bruges til NTSC (30hz) og til 24p (24 x5 = 120) samt evt PC /Youtube osv (2x 60p = 120)

når man ser PAL (25p) eller alm TV (50p) så switcher TV'et til 100hz i stedet.
Af Sir-DeltA
Hey - håber det er ok jeg skriver i din tråd.

Har købt samme tv i Elgiganten, er også glad for den men der er et par ting der generer mig lidt, så tænkte om nogen måske har svar på disse spørgsmål:

1) Hvis man skal afspille media filer fra en simpel NAS, kan det virkelig så passe at man ikke blot kan browse netværket og tilgå den? - Eneste måde jeg kan få det til og virke er ved og bruge det latterlige Smartshare eller det mediadeling der i Windows, men det kræver jo en Windows PC. En gammel mediaspiller f.eks Popbox V8 kan jo dette uden problemer.

2) har du fundet en kalibrerings guide til 860 modellen? - syntes den kalibrering til 850 modellen som ligger her på flatpanels ikke helt passer til 860 da menu punkterne virker lidt anderledes?

3) Når man ser mørke scener i film så lyser det hele op når underteksterne kommer således alt det sorte bliver 95% sort eller lign, syntes det ser mega skod ud. Så Terminator Genesys her forleden og der er mange mørke scener som lyser op bare der er lidt lyse farver på skærmen !:( - Kan dette afhjælpes eller skyldes det bare IPS panelet? - På mit gamle Panasonic plasma var det slet ikke sådanne problemer.
Af sd2100
Sir-DeltA skrev:Hey - håber det er ok jeg skriver i din tråd.

Har købt samme tv i Elgiganten, er også glad for den men der er et par ting der generer mig lidt, så tænkte om nogen måske har svar på disse spørgsmål:

1) Hvis man skal afspille media filer fra en simpel NAS, kan det virkelig så passe at man ikke blot kan browse netværket og tilgå den? - Eneste måde jeg kan få det til og virke er ved og bruge det latterlige Smartshare eller det mediadeling der i Windows, men det kræver jo en Windows PC. En gammel mediaspiller f.eks Popbox V8 kan jo dette uden problemer.

2) har du fundet en kalibrerings guide til 860 modellen? - syntes den kalibrering til 850 modellen som ligger her på flatpanels ikke helt passer til 860 da menu punkterne virker lidt anderledes?

3) Når man ser mørke scener i film så lyser det hele op når underteksterne kommer således alt det sorte bliver 95% sort eller lign, syntes det ser mega skod ud. Så Terminator Genesys her forleden og der er mange mørke scener som lyser op bare der er lidt lyse farver på skærmen !:( - Kan dette afhjælpes eller skyldes det bare IPS panelet? - På mit gamle Panasonic plasma var det slet ikke sådanne problemer.
Det lyder lidt som local dimming er sat for højt.