Hej
Har måttet google, hvad clouding og vertical banding er

, men som jeg forstår det:
- Clouding kan ses en smule når man tænder det. Jeg har intet bemærket ved almindeligt tv-kiggeri.
- Kan se noget svagt vertical banding, når der panoreres over relativt ensartet baggrund.
- Har ikke set fodbold, så jeg ved endnu ikke, hvordan det ser ud. Ingen af mine kanaler sender vist fodbold andet end i uddrag! :-)
Noget andet (og jeg aner ikke hvad det hedder): 4k videoer med hurtige bevægelser (set på youtube) kan godt lave noget "hakken" der hvor bevægelsen er hurtigst). Ellers er de her 4k-demoer på YouTube ret lækre (men desværre også ret kedelige i længden)
EPG'en blæser nærmest af sted. Hurtig at starte op og hurtigt vælge program. Magic-fjernbetjeningen gør,at man ikke skal hoppe (venstre, højre, op, ned-klikke) fra udsendelse til udsendelse. Sidstnævnte giver let de her lidt mystiske "scroll" af skærm.
En sidenote: Har selv haft et Philips 60'' fra 2013. Her var EPG så langsomt, at det næsten var næsten ubrugeligt. Den kunne også hente EPG-infoen fra nettet. Her var deres server bare ofte nede, så man fik ikke altid optaget det man ville. Faktisk kunne man ikke engane manuelt starte en optagelse hvis apparatet ikke kunne nå Philips server. Aner ikke hvorfor, men måske for at stoppe når udsendelsen var ovre?!?
Mvh
Michael