Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wittenborn
Hej

jeg købte for en måned siden et Philips 55PUS8809 i Elgiganten for 9000 kr.
I sidste uge havde de det på tilbud for 6999 kr. Hmmm træls, men sådan er gamet jo indimellem :-)
Nå, tilbage til tv'et. Jeg må sige at jeg er meget tilfreds med det. Rigtig flot billede og ingen problemer med de udfordringer man kan læse om Philips mange steder på nettet. Tror de sidste software opdateringer har løst problemerne. Selvom dette tv fra 2014 køre på "den gamle" android styresystem, virker dette rigtig godt, og hurtigt. Til August kommer der en boks, Philips UHD880 en 4K afspiller som gør at 2014 også kommer til at kunne køre det nye android tv styresystem samt 4K opløsning. Den kan fås gratis ved køb af tv.
Noget som jeg er vild med, og som gjorde at jeg valgte Philips er deres Ambilight, total lækkert at se tv med dette, min mening :-)
Kalibrering af tv er rimmelig vigtig, som ved alle tv. Dog kan jeg ikke finde på at få det gjort ved feks Elgiganten igen. Det kunne jeg gøre selv, med et langt bedre resultat. Elgiganten's kalibrering her i Sønderborg er direkte dårlig. Fundet et par gode indstillinger/kalibreringer på nettet.

Så mit råd, køb roligt et Philips tv, du bliver ikke skuffet.

MVH Kim
Af ThomasHK1979
Tak for feedback. Nogle ting der er vigtige for mig, er et godt billede og der skal være twin tuner. Er der det på dit?
Og det du skriver med en seperat boks, hvad er det?
Af lennon
Dinside.no er ikke just kendt for retningsvisende tests når det handler om korrekt billedgengivelse . Men hvis man værdsætter flerfarvet Ambilight, så går man jo under alle omstændigheder efter noget andet end det perfekte billede , og det er jo helt OK . . .
Af lennon
Flerfarvet Ambilight er destruktivt for korrekt billedoplevelse , hvorimod Ambilight med fast hvidt lys - og rigtig farvetemperatur er fremmende for den korrekte billedoplevelse .
Af Varming
Philips 55PUS7909 er på tilbud til ca. 6.000,- i Bilka i denne uge. Det er dælme billigt, men er det pengene værd..?
Af PoulCarlsen
Jeg kan ikke anbefale Phillips Android TV i øjeblikket. Jeg har et 55PUS8809/12 og har haft problemer fra da jeg købte det d.4.1.15. Jeg har været i kontakt med Phillips i mange timer pr. tlf. hvor de har forsøgt med mange ting. Til sidst kom den danske service partner Neisa på banen, der af to omgange har skiftet alt elektronik i tv'et og har til sidst dødsdømt det i dag d. 28.7.15. Prøv bare at læse på Phillips eget forum hvor desperate kunderne er. se link http://www.supportforum.philips.com/en/ ... ries/page8
:(( !:( Så nu er jeg selv på udkik efter et nyt TV
Af wittenborn
Hej Poul Erik

Hvad var der galt med dit tv ?
Jeg har købt et magen til, 55PUS8809 for en måned siden.
Vi har ingen problem med det, og synes faktisk der er fantastik godt billede på tv'et. Og alt kører hurtig.

Håber da at det fortsætter ;-)

MVH Kim