Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HenningR
Hej,

Jeg købte et HU7505 i Lørdags i Elgiganten, det havde samme problem, men kun når jeg
så fodbold, og jeg havde ikke fået sat indstillingerne efter Flatpanels anbefalinger(HU8505) jeg indstillede det i går inden fodbolden, og nu gør den det ikke mere, eller har ikke lagt mærke til det.

Jeg har dog et andet problem med det, og det er at nede i bunden af skærmen er der nogle gange en hvid streg hen over skærmen, altså helt nede der hvor skærmen møder rammen, og det er på hele skærmen, den er ca en halv centimeter høj, er der nogen der har oplevet det samme..?
Der er også nogle hvide områder ude i kanterne nede i bunden, på ca 5x5 centimeter.

Noget andet jeg undrer mig over er at når man ser film i mørke, så når der kommer undertekster på, så gør de hele området hvidere, altså helt ud til kanterne, og fra top til bund af underteksterne..

Nogle der kender til ovenstående ting, eller er det helt sort..

Mvh.
HenningR
Det sidste problem du nævner relaterer sig nok til den dynamiske baggrundsbelysning, som skrues op når der kommer noget hvidt på skærmen. Det er ret almindeligt for edge-LED modeller, at de sorte bjælker får et fesent sortniveau når der kommer undertekster på skærmen.
Af HenningR
Ok, tak for svaret... dog synes jeg lidt det ødelægger film oplevelsen..

Måske det skulle afleveres tilbage, og man skulle spare de ekstra penge sammen til en OLED. :-).

Tror helt sikkert jeg prøver en anden HU7505, for at se om det har de samme problemer
som jeg oplever med dette.. og håber så ikke det bliver værrer.

Mvh
HenningR
Af kskruger
HenningR skrev:Ok, tak for svaret... dog synes jeg lidt det ødelægger film oplevelsen..

Måske det skulle afleveres tilbage, og man skulle spare de ekstra penge sammen til en OLED. :-).

Tror helt sikkert jeg prøver en anden HU7505, for at se om det har de samme problemer
som jeg oplever med dette.. og håber så ikke det bliver værrer.

Mvh
HenningR
Jeg fik mit UE55HU7505 sidste torsdag og det har hverken problemer med hakke'en, eller lyse striber. Så det er bare hive fat i sin forhandler og høre om det ikke kan byttes.

Prøv evt de her indstillinger, det kan være din opsætning den er gal med:

https://www.avforums.com/threads/samsun ... s.1882687/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo godt slippe af med de lyse striber til en hvis grad, hvis du drosler ned for hvor meget baggrundsbelysningen må justere sig. Den kan ikke slukkes helt, men vær OBS på, at når man gør dét, så ryger sortniveauet nok også sig en tur.
Af HenningR
Takker for svarene..!

og prøver da lige at indstille efter den anvisning..

Og, det burde vel ikke være nødvendig på sådan et fjernsyn at skrue ned for baggrundsbelysningen for at slippe for de striber.

Har læst lidt om forskellige paneler i en tidligere tråd her på sitet, og det lader
til at alle dem uden Samsung paneler har en del problemer, så tjekker lige i aften
hvilket et jeg har.. inden jeg indstiller fjernsynet igen, da alle billede indstillinger
jo åbenbart ryger.!

PeterD.. har da overvejet at prøve et Sony.. :-))

Mvh
HenningR
Af HenningR
Nææ PeterD, jeg prøvede indstillingerne og det er det samme, måske en anelse bedre, men det bliver nok byttet med et andet.

Jeg fik tilbudt det nye Samsung 55" JU7005 til 13.300,- da jeg i dag var i Elgiganten, det overvejer jeg lidt, men ville jo gerne læse en test her på siden først, bare for at se om det kan svare sig og give de par tusinde mere for en 2015 model, og har jo til på lørdag at bestemme mig i. :-)

Mvh
Af Bent odense
HenningR skrev:
Jeg fik tilbudt det nye Samsung 55" JU7005 til 13.300,- da jeg i dag var i Elgiganten, det overvejer jeg lidt, men ville jo gerne læse en test her på siden først, bare for at se om det kan svare sig og give de par tusinde mere for en 2015 model, og har jo til på lørdag at bestemme mig i. :-)

En test er altid fornufttig som udgangspunkt men afslører ikke de fejl tv producenterne har på deres tv-panel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Uden at skulle afsløre for meget, så synes jeg at Tizen er en helt klar forbedring til Samsungs TV. JU7005 vil dog være liiiige en anelse underdimensioneret til at køre det 100% flydende, men det kan jo være at det fikses via en opdatering i fremtiden.
Af Morlin
Det lader til at mit problem med hakkende billede, skyldes at jeg bruger tv-boksen fra Stofa. Hvis jeg kører signalet udenom boksen og direkte til fjernsynet, så er der ingen problemer.
Mit problem er at så bare om det skyldes en fejl i tv-boksen, en fejl i hdmi kablet eller en fejl i fjernsynet. Jeg har på fornemmelsen, uden dog at vide det, at Stofa vil sige, at det er en fejl i tv'et og omvendt vil Samsung sige, det er en fejl hos Stofa.

Hvad tænker i?