PeterD skrev:Enig i at tv er mere end billedet, men med en hvis begrænsning..Det er trods alt et vigtigt parameter. Jeg syntes det er det vigtigste, andre syntes måske skærmens design er vigtigere. Det kan man jo ikke "måle" sig frem til..
Hvis billedet ikke er vigtigt kunne man ligeså god streame film på sin tablet uanset mærke .
Og dårlig lydkvalitet. Sæt tvet til nogle gode kvalitetshøjtalere så skal du se/høre løjer..
Har ikke sagt, at billede ikke er vigtigt. Det er blot en af en række vigtige parametre. Og selv indenfor kategorien billede, er der forskellige parametre.
Et par små anekdoter fra MIN virkelighed
1.
For et par år siden lånte nogle venners hus. Fedt, han havde lige købt Samsung topmodel i lcd/led. Jeg tænte for TV'et. FANTASTISK billede i forhold til vores px80. Farver, naturlighed, sort alt var bedre. Fedt

. Gik ud i køkkenet efter lidt mad (gør lige historien lidt mere dramatisk), og satte mig så i en anden sofa, der stod vinkelret i forhold til den anden. Tog en bid af min mad, drejede hovedet, så på billedet og maden kom næsten ud igen. Kæft et grotesk skod billede

. Rejste mig op og stillede mig rigtigt i forhold til skærmen - fint billede igen. Blev glad for vores budget plasma

. Betragtningsvinkel betyder noget for os.
2.
På mit tidligere arbejde har jeg hørt uendelig meget brok og kævl fra en kvindelig kollega, der brokkede sig over den håbløse betjening, at deres supertv (tror desværre det var et Pioneer) var et mareridt at betjene. Der var tilkoblet en htcp og mediecenter. Hun orkede til sidst ikke længere, og så derefter kun tv/film via Ipad. Sådan skal det ikke være hos os. Betjening betyder ekstremt meget.
PS.
Har nu i ca. 10 år kørt med 5.1/6.1, så udstyret til bedre lyd er/har altid været der, men til en lille krimi på DR1, er det fint, hvis TV kan klare det rimeligt. GoT derimod bliver altid over anlægget :-).
PPS.
Vi har forskellige prioriteringer. Derfor findes der forskellige producenter.