Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

UE40H6400 er der også. 3799 på Pixmania. Det er også parallelimporteret. Er der nogen der har erfaring med parallelimporterede TV. Hvis jeg kan få YouSee på et parallelimporteret TV køber jeg gerne UE40H6400. UE40H6500 med dobbelt tuner er også en mulighed - bare hvis jeg kan få YouSee på det. Hvad hedder UE40H6400 som dansk TV - som jeg kan se findes 6405 ikke. Hvordan er det at man skifter region på et Samsung TV. Ifølge http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... llelimport er det Mute, Retrun. Vol+, P^, Mute ved Smart Hubs Term side. Også denne video https://www.youtube.com/watch?v=r1a67Se37mY forklarer skift af region på netop H6400 (det er 48" men det er jo det samme). Hvilken skal jeg sætte det til EU eller None?
@22X2:

Der er masser af erfaringer med parallelimporterede TV her i forummet. Og det er ikke noget problem.

Anbefalingen lyder fortsat: Køb hos en dansk forhandler. Hvilket udelukker Pixmania.

H6500 får også fin kritik. Så det er også et glimrende bud.

Der er ingen grund til at gøre det så kompliceret :)
Men mange danske forhandlere har også parallelimporterede TV. Det er problemet. Kender I en dansk butik der ikke parallelimporterer TV? Jeg har set parallelimporterede på:

Cinemagic
Føniks
Wupti
Dustin
Samsung har lavet om i softwaren til deres TV. De tyske og parallelimporterede TV kan nu kun indstilles til Tyskland, Østrig og Schweiz. Jeg ved ikke hvilke TV det drejer sig om, men det er derfor at alternate.dk har fjernet alle Samsung Smart TV fra deres hjemmeside.
Det er det samme problem vi står med. Men hvis du overvejer ligesom mig overvejer H6500 er der jo den danske H6505. 5-600 i forskel i prisen (hvis du går efter 40" ligesom mig). Så er vi i hvert fald sikre. Det er et af de bedste fjernsyn til den pris.

Jeg har det fra et andet forum.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... forretning - Det er nede i bunden af siden

Jeg tror at hvis jeg køber et af dem så bliver det UE40H6505. Jeg tør slet ikke købe parallelimporteret efter dette. Hellere et dansk UE40H5505 end parallelimporteret 6 serie. Men jeg vælger nok en dansk 6 serie.
sector skrev:NYT FRA SAMSUNG

Som tysk forhandler må vi desværre meddele at Samsung har valgt at implantere et nyt software i deres smart TV, som udelukkende sørger for at de hidtil tyske EU modeller, ikke længre kan bruges i Danmark. De bliver spærret og kan kun bruges i Tyskland, Østrig og Schweiz. Vi har derfor fjernet alle Samsungs smartfjernsyn fra vores danske hjemmeside. Vi beklager dette meget.

Med venlig hilsen fra Tyskland

Susan Lux
Uanset hvor besynderlig en udmelding dette er, er det jo værd at bemærke, at det "kun" er et problem, så længe man agter at benytte skærmens indbyggede tunere.

For os med eksterne bokse ændrer det intet.
edinger skrev:
sector skrev:NYT FRA SAMSUNG

Som tysk forhandler må vi desværre meddele at Samsung har valgt at implantere et nyt software i deres smart TV, som udelukkende sørger for at de hidtil tyske EU modeller, ikke længre kan bruges i Danmark. De bliver spærret og kan kun bruges i Tyskland, Østrig og Schweiz. Vi har derfor fjernet alle Samsungs smartfjernsyn fra vores danske hjemmeside. Vi beklager dette meget.

Med venlig hilsen fra Tyskland

Susan Lux
...
"implantere et nyt software". Må vi få navnet på kirurgen?
Af 22X2
Jeg har kigget lidt på en Samsung Blu-Ray boks. Med TV Tuner, CI+, PVR, 1TB Harddisk... fordi jeg skal bruge Samsung til en app og så har de også den bedste Smart Hub (flest apps).

Boksen: https://www.bilka.dk/elektronik/dvd-og- ... 2&point=11

Er der så nogen der har forslag til TV af andre mærker også til en pris der sammen med boksen ikke kommer over 4799 kr. Fordi UE40H6505 til 4799 har 3D skal det andet TV også have 3D. Det må gerne være uden Smart TV, for det er der jo i boksen.

Det må gerne være i Tyskland, da jeg ikke vil bruge tv'ets tunere.
Brugeravatar
Af edinger
22X2 skrev:Jeg vil bruge TV'ets tunere. Derfor vil jeg hellere have UE40H6505 end H6500.
22X2 skrev:Det må gerne være i Tyskland, da jeg ikke vil bruge tv'ets tunere.
Hvordan er det nu med de tunere...? O_O
Af 22X2
Jeg vil bruge TV'ets tunere hvis jeg køber UE40H6505. Det er et Samsung Smart TV med tunerne.

Men hvis jeg køber Samsungs Blu Ray boks med Smart TV og tunere vil jeg bruge boksens smart tv og boksens tunere. Boksen har tunere i sig.

Så hvis det bliver et dansk Samsung Smart TV bruger jeg TV'ets tunere, mens at hvis det bliver boksen så vil jeg ikke bruge TV'ets tunere. Jeg vil ikke købe både UE40H6505 og en boks. Kun TV eller boks med andet TV. Men jeg kan ikke bare bruge boksen uden en skærm.