Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 22X2
Jeg leder efter et 40" Samsung Smart TV under 4000 kr. F.eks. tænker jeg på UE40HU6900 i Tyskland. Men kan et TV fra Tyskland vise YouSee kabel tv. Jeg har også kigget på flere TV. De er alle undtagen UE40H6200 i Tyskland. Der er lige fra 5-600 kr til 2000 kr at spare på alle de andre ved at købe dem i Tyskland.

Jeg har kigget på

UE40H6200
UE40H6270
UE40H6273
UE40H6410
UE40HU6900
Argh....Kan det nu også betale sig ( og du har selvfølgelig checket Pricerunner..)

Sæt nu der er et problem med Samsung skærmen..

(Det er jo ikke usædvanligt, når vi nu hånden på hjertet, skal være HELT ærlige..)
Ja, priserne i Tyskland er meget billigere - undtagen UE40H6200

Der er 2100 at spare på UE40H6273, og 1500 på UE40HU6900.

Men for mig står valget mest mellem UE40H6410 og UE40HU6900. Der er prisen ca. den samme (3600 kr). Men hvis jeg tænker prisen med ind så kunne det også blive UE40H6273. Den koster lige over 3000.

UE40H6410 og UE40HU6900 har jo PVR. Det har UE40H6273 ikke.

Jeg har også fundet et dansk et nemlig UE40H6204 på Wupti.com. Efter hvad de har skrevet er der PVR i. Hvis jeg skal betale 3899 kr for et TV skal det have PVR.
Ikk' for noget, men prøv lige at kast et blik på alle de tråde der omhandler problemer af den ene eller anden art med Samsungs TV. Kunne være du skulle se på andre mærker også.
Jeg skal bruge en app som kun fås til Samsung Smart TV. Jeg ved godt at andre mærker er billigere, men på grund af denne app skal det være Samsung. Jeg ved godt at der har været problemer med Samsung, men ingen andre mærker.
22X2 skrev:Jeg skal bruge en app som kun fås til Samsung Smart TV. Jeg ved godt at andre mærker er billigere, men på grund af denne app skal det være Samsung. Jeg ved godt at der har været problemer med Samsung, men ingen andre mærker.
Det skulle vel aldrig være HBO?

Og jo der er også problemer med andre mærker, men syntes i særdeleshed at det er Samsung der tales/skrives om på diverse forums.

Bare alene her på flatpanels var 5 af de 10 øverste tråde relateret til Samsung problemer af en eller anden art.

Jeg er helt med på at man kan se sig lun på et bestemt mærke/model. Sådan har jeg det også med en af Samsungs konkurrenter ;)

Held og lykke med dit køb
Virker et tysk/importeret TV til YouSee? Der er mange importerede TV på Pricerunner og det er de samme som på de tyske sider. Jeg har spurgt Samsung om garanti - de har EU garanti. Jeg vil gerne være fri for bokse til især Smart TV.

Hvis de tyske TV ikke virker står jeg med et valg mellem:

UE40H5505 - 50 Hz for 3499 kr.
UE40H6204 - 100 Hz for 3899 kr

Er der nogen der har erfaringer med Samsung Smart TV fra Tyskland?
Kan ikke hjælpe dig omkring de tyske modeller. Men tag endelig et tv fra 6'er serien frem for 5'er serien, der er en del forskel synes jeg
22X2 skrev:Virker et tysk/importeret TV til YouSee? Der er mange importerede TV på Pricerunner og det er de samme som på de tyske sider. Jeg har spurgt Samsung om garanti - de har EU garanti. Jeg vil gerne være fri for bokse til især Smart TV.

Hvis de tyske TV ikke virker står jeg med et valg mellem:

UE40H5505 - 50 Hz for 3499 kr.
UE40H6204 - 100 Hz for 3899 kr

Er der nogen der har erfaringer med Samsung Smart TV fra Tyskland?
Jeg forstår ikke helt at du overhovedet overvejer at handle i Tyskland (som PeterD også skriver) når nu der er så meget bøvl med Samsungs tv. Hvis du nu får et defekt tv skal det sendes retur. Hvorfor ikke handle via en dansk (net)forhandler?
Af JesperAndersen
Enig med Grandahl; om du går blot en lille smule op i billedkvalitet, så valg en 6-model!

Og til dit udsagn om, at der er op til Kr. 2.000 i prisforskel på Samsung TV i den prisramme du kigger på, beviser blot at du ikke har undersøgt danske priser godt nok!!!! Pris forskellen er typisk marginal - og SLET ikke stor nok, til at kunne opveje dyre fragtomkostninger og besværligheder ved evt. reklamation
Så tager jeg og køber det i DK. Men alle de billige 6 serie Samsung Smart TV på Pricerunner er importerede. Det er kun UE40H6204 der ikke er importeret af 6 serien under 4000. De importerede er de samme som i Tyskland, bare dyrere. Er der nogen der har et forslag til et TV fra Samsung under 4000?
Af JesperAndersen
- du kan da være fuldstændig ligeglad med om det TV du køber i Danmark er (parallel) importeret ;)

Det som er kernen, er at du køber fra en Dansk forhandler = Dansk garanti/danske købsvilkår!!

Og jeg vil gerne gentage mig selv; find de sidste penge og køb et 6-serie!!!!!
UE40H6204 er en 6 serie på Wupti.com, og det er ikke parallelimporteret. Men f.eks. Pixmania er jo ikke en dansk forhandler. Men f.eks. Cinemagic har et UE40H6270 - højst sandsynligt parallelimporteret (I DK hedder det UE40H6275). Jeg køber en 6 serie med PVR. 5 serien er ikke over 3000 kr værd.

Hvad er bedst UE40H6204 eller UE40H6270?

Jeg er dog mere tryg ved UE40H6204.
22X2 skrev:Hvad er bedst UE40H6204 eller UE40H6270?
Who knows? H6400 skulle dog være rigtig god.

HDTVtest skrev:
Samsung H6400

CONCLUSION – With the UE40H6400, Samsung has successfully addressed our two major complaints about last year’s outgoing UE40F6400. The addition of a Quad-Core processor definitely made menu navigation and Smart TV applications a fair bit zippier. 3D mode was much improved too, with Samsung toning down the forced motion interpolation so effectively that judder was cured yet no soap opera effect was introduced.

Otherwise, the Samsung 40H6400 is a shining example of why direct LED (even sans local dimming) is favoured over edge-lit models by those who value picture quality – we’d willingly accept a bigger waistline in exchange for a deep, consistent black canvas. Together with greyscale and colours which can be calibrated to near perfection, not to mention a street price just north of £600 at this time of writing, these positive attributes make the UE40H6400 one of the wisest buys if you’re looking for a TV that can deliver first-rate image quality without breaking the bank.

Read full review

Billede
AVForums skrev:
Samsung H6400

2D PICTURE QUALITY – The UE55F6400 is very good, in almost every respect. The out-of-box performance in the Movie Picture mode would be accurate enough for most but that extra touch of polish the calibrated greyscale and gamut produced was even more pleasing. What were already impressive black levels, for the technology, were actually given a perceptual helping hand by the ‘Dynamic Contrast’ setting too and applied in a Low dose, ameliorated some very slight cloudy light patches visible on very dark scenes. It managed to do so without introducing any random light fluctuations, too, so it’s not a bad replacement for the local dimming system used in the higher-end models.

Of course, the F6400 was dazzling with high definition content where the relatively large screen size really shows its worth but you might be surprised at how well it handles lower definition content. We certainly don’t make a habit out of seeking out Standard Def to watch but on those now rare occasions when you’re forced in to it, the scaling of the 6 Series Samsung’s is so good that you won’t fell as though you’re missing out too much.

The all-round excellence of the video processing brings its weight to bear in the handling of all content, in actual fact. You can be sure that your Blu-rays will be output at the right frame rate for faithful-to-cinema movie watching. The video deinterlacing is also excellent so broadcast HD content appears clean and pristine and you’d be hard pressed to go and find out many TVs that are able to produce more sharp and vivid images than the H6400 is capable of, without stepping in to the 4K market. Even with lowly internet content, the Samsung processing is able to restore some degree of respectability, which is no mean feat with this screen size considered.

We also have some tentatively proffered good news regarding a processing issue that’s been noticeable with the Samsung LED’s in the past. We have previously noted those TVs equipped with CMR (Clear Motion Rate) processing were prone to have the odd stutter and splutter when movement on-screen changed pace – particularly noticeable with sports where action replay sequences are used – but that seems to be a thing of the past now. If we do have a bone to pick it’s with a tendency of the panel array to sometimes show up on panning shots, although thankfully, it’s not something we have to report seeing a lot of during the review process.

The short story is that the Samsung UE55H6400 is an excellent example of LED/LCD television technology done right that would be sure to please all but the most demanding of videophiles.

Read full review

Billede