Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jsj
lindegaard skrev:
jsj skrev:
lindegaard skrev:Jeg stod i er elgiganten i fields og checked modellen efter i sømmene, og kunne umiddelbart ikke se noget, andet end at det muligvis faktisk ikke var den model der var beskrevet på prissedlen med info om modellen der stod udstillet.

Derfor:

Har ue65HU7505 ikke den der boks hvor alting tilsluttes, for derefter via et enkelt kabel at tilsluttes tv'et ?

For den der der var udstillet, havde både strømkabel og alle øvrige stik siddende direkte i diverse stik bagpå.

Så det må ha Været en anden model, desværre ingen ledige sælgere.
Den har sikkert været ok, ONE CONNECT boksen følger kun med 8505'eren, men kan tilkøbes 7505'eren.
8505'eren er på bud hos Komplet, fuuuuck den er fed :p
Ok, kan ikke se nogen steder at den kun skulle følgende med 8505, ser man på Samsungs hjemmeside er den afbillede under modellen 7505 også

Syntes da også der burde kunne findes en pris på one connect i de forskellige butikker hvor de er udstillet, men
har endnu ikke set det...

8505 er flot, men buet....

Ser lige at den der boks der vises er evolution kit sek 2500u.

Er det så igennem den one connect foregår?
Som jeg er blevet fortalt det i HiFiklubben, så er det kun 8505 One Connect Boksen følger med til, man kan tilkøbe den til 7505, tror det var 2500,- den koster.
Ja, hvis man har Boksen, så er det der man connecter alt Hdmi/USB/Lan/ osv.,
Kan ikke se nogen ide i at tilkøbe den til 7505 endnu, den er jo tiltænkt at man kan opgradere hardwaren( når en ny kommer på markedet) uden at skulle skifte tv'et.
:)
Af Wolfgang
Efter en masse strabadser med 65" lykkedes det mig jo at få alle pengene retur.
Købte derfor i stedet et "ikke Ultra HD" TV og et smule mindre 55" H7005 fra Samsung. Havde fået super anmeldelser af alle, også private som havde købt TVet.

Glæden var også stor da jeg i start oktober fik det hjælp. Ingen banding eller andre LCD sygdomme. Alt kørte bare og billedet var super.

Men Samsung bliver bare ved med at give... Problemer vel og mærket. I dag mente det at jeg skulle have en lille julegave, og vil nu ikke tænde længere. Lyd kommer fint og jeg kan skifte kanal mm. med fjernbetjeningen, men absolut intet billedet. Desværre ikke bare LED belysningen der er gået. Eneste positive er at jeg nu har markedets absolut bedste sort kontrast.

Suk. Har nu fejlmeldt det til Servicebroker.dk som jeg jo blev rigtig gode venner med sidst (ironi kan forekomme). Så intet TV til juleferien hos mig i år.

Jeg har virkelig virkelig prøvet at holde af Samsung. Jeg gør virkelig hvad jeg kan, men de modarbejder mig voldsomt.

Så god jul :-) .. Heldigvis er det ikke hos mig at juleaften skal holdes, og resten af ferien vil blot gå med bøger, musik og næsten det værste af det hele, social sammenvær.
Senest rettet af Wolfgang 24 dec 2014, 10:51, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
Wolfgang skrev:Efter en masse strabadser med 65" lykkedes det mig jo at få alle pengene retur.
Købte derfor i stedet et "ikke Ultra HD" TV og et smule mindre 55" H7005 fra Samsung. Havde fået super anmeldelser af alle, også private som havde købt TVet.

Glæden var også stor da jeg i start oktober fik det hjælp. Ingen banding eller andre LCD sygdomme. Alt kørte bare og billedet var super.

Men Samsung bliver bare ved med at give... Problemer vel og mærket. I dag mente det at jeg skulle have en lille julegave, og vil nu ikke tænde længere. Lyd kommer fint og jeg kan skifte kanal mm. med fjernbetjeningen, men absolut intet billedet. Desværre ikke bare LED belysningen der er gået. Eneste positive er at jeg nu har markedets absolut bedste sort kontrast.

Suk. Har nu fejlmeldt det til Servicebroker.dk som jeg jo blev rigtig gode venner med sidst (ironi kan forekomme). Så intet TV til juleferien hos mig i år.

Jeg har virkelig virkelig prøvet at holde af Samsung. Jeg gør virkelig hvad jeg kan, men de modarbejder mig voldsomt.

Så god jul :-) .. Heldigvis er det ikke hos mig at juleaften skal holdes, og resten af ferien vil blot gå med bøger, musik og næsten det værste af det hele, social sammenværd.

Godt at høre du alligevel holder humøret og fanen højt hævet.

Glædelig Jul :)
Ik' så meget pjat og kom videre:

Køb nu et andet mærke.

Dyrere? Måske. Knap så tyndt? Måske?

Bedre holdbarhed/færre fejl også efter 3 år?

Most likely/ Måske?

Bekymrer Samsung sig eller skal de bare sælge så mange skærme som muligt? Måske?
Wolfgang skrev: Købte derfor i stedet et "ikke Ultra HD" TV og et smule mindre 55" H7005 fra Samsung. Havde fået super anmeldelser af alle, også private som havde købt TVet.

Hva blev resultatet her? Hva var problemet? Å blrv det ordnett opp i?
BigBadAde skrev:
Hva blev resultatet her? Hva var problemet? Å blrv det ordnett opp i?
Der kom en tekniker ud d. 2 januar og skiftede en printplade i TVet. Tog ca. 5 minutter og der kom atter billede på skærmen.

Er nu begyndt at krydse fingre hver gang jeg tænder for det ;-).
Hej. Ville bare lige give mine erfaringer videre med denne skærm fra Samsung / CMO ( Chi Mei Corporation ) Købte denne skønne anmelder roste skærm sidste mandag i El giganten da de havde den på tilbud til 14999.- Den blev sat op onsdag og pillet ned igen torsdag, da den slet slet ikke levede op til de billede kvaliteter og syns vinkler som jeg har set i flere butikker. Har i forevejen en 55D7005 og har lige solgt en 55F8005, da jeg jo skulle ud og have denne lækre skærm og selv den gamle 7005 fra 2011 gav dette 4K panel baghjul på alle parametre.
Havde læst her på forummet at Samsung jo er begyndt at bruge billige paneler fra AUO, så jeg blev nysgerrig og begyndte at undersøge om det nu også kunne være rigtigt. Fladt så over flere forums hvor at det blev bekræftet, at Samsung bruger paneler fra AUO, CMO og Sharp.
Fandt så ud at mit panel var et CMO panel og blev godt irriteret og ringede så til Samsung support. Snakkede med en kvinde som påstod at hun aldrig havde hørt om at Samsung brugte billige/dårlige paneler fra andre producenter, men hun lovede at undersøge sagen og ringe tilbage...det var så i torsdags ved 14.00 tiden og har intet hørt endnu :(( virkelig god kunde service SAMSUNG, men de har selvfølgelig nok ikke lyst til at fortælle deres kunder, at de kun har købt en halv Samsung skærm. Tog så ud i El giganten for at returnere skærmen og sagde som det var og spurgte så om de ikke kunne bytte den til en med et Samsung panel, men de havde ikke flere på lager, sagde jeg godt kunne vente til de kom på lager igen, men de kunne ikke garantere at dem de fik hjem var med et ægte A panel ( Samsung ) så fik mine penge tilbage uden problemer, så stor ros til El giganten, der kunne Samsung lære noget.
Det lyder skræmmende, det er simpelthen bare ikke i orden. Mærkelig fremgangsmåde med at få produceret paneler rundt omkring og så kalde alle de forskellige tv for HU7505, det er det jo ikke.

Jeg har selv denne model i 48" tommer og købte min i September. Den har et virkelig godt billede og er overlegen i forhold til AS640 og Sony W8 jeg har set hos venner og bekendte. Jeg har ikke set efter hvilket panel den indeholder.

Har du fået indstillet den ordentlig?
Ja det er skræmmende at man som forbruger kan stå og kigge på et tv i en butik og så komme hjem med den samme model som er væsentligt ringere. Det er jo bonde fangeri. Men ja , har brugt Flatpanels indstillinger af Hu8505 og så derefter finjusteret. Har også brugt deres indstillinger på mine 55D7005 og 55F8005 med gode resultater. HU7505 var mit syvende Samsung tv og har ellers altid været super tilfreds, men det er vist på tide at skifte til et andet mærke med den service de har/ikke har. Men lad os nu se, det kan jo også bare være at de er så langsomme og ringer tilbage.... Men regner ikke med det, for har også læst om andre der er blevet lovet det samme :((
Du skal ind i service menuen og det gør du ved at trykke info-menu-mute og tænd så skulle der gerne stå 65AUUBEH for at det er et Samsung panel. står der 65D er det et CMO, 65L er det et AOU og er det 65H er det et Sharp panel. Håber det kan hjælpe dig :) og held og lykke. Du må gerne lige skrive om hvad panel og billede kvalitet.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7