Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tillykke med sejren. Har du så også fået pengene?
Ja... De 11.499,-kr. for tv'et og de 160,-kr. i gebyr for klagen til forbrugerklagenævnet. Men den check får de lov til at beholde til deres kaffe-kasse.

Håber at i læsere, vil benytte lejligheden til at klage, denne sag danner præcedens i lignende sager fremover.
Tak for jeres fine ord - håber at debatten kan forsætte og vi som forbruger sætter en dagsorden for hvad producenterne/forhandlerne kan "snige" sig udenom. Jeg vil sætte stor pris på at min afgørelse bliver spredt så vidt som muligt, blandt venner og diverse forummer. Det kan I hjælpe mig med. Link afgørelsen videre, og I vil få et stort tak fra mig.

Denne sag er principiel og hvorvidt producenterne laver et bedre produkt, ved jeg ikke, men et ting er sikkert, de vil lave deres garanti om. Om det kommer os til gode, kan vi kun håbe på. Samsung har en særskilt garanti f.eks i New Zealand, hvor der står at de ikke dækker insekter i skærmen. Denne findes bare ikke i Europa, ordret, men hedder, dækker ikke udefrakommende faktorer.

Dette forløb har været interessant og humoristisk, selv forhandleren forsøgte at løbe fra ansvaret, og her taler jeg om den mest respektfulde kæde som i kender - I må selv gætte jer til den. Det har været et sejt træk og jeg har mest af alt lyst til at delagtiggøre jer i mailkorrespondancen mellem sagens parter, da denne vil bringe et helt andet lys end det I ellers kender. Jeg overvejer det stadigvæk og ved ikke om det er lovligt, men det vil fortælle jer meget, og måske afholde jer fra at handle der igen.

Jeg har modtaget mine penge men forhandleren havde desværre glemt de 30 dages fra forkyndelsesdom, hvorved han skal acceptere, underkende afgørelsen eller helt undlade at svare. Så mit næste træk var domstolene. Dette fik forhandleren til at anerkende forbrugerklagenævnets dom.

Jeg afventer svar fra en jurist om hvorvidt jeg kan offentliggøre vores mail-korrespondance, da jeg synes det er i offentlighedens interesse.
Hej, jeg har selv en sag kørende med et Samsung med tordenfluer, har også købt hos den "omtalte" kæde.

Min sag er "kun" 6 måneder gammel, hverken kæden eller Samsung vil tage ansvar, derfor kører jeg en sag, min skærm skal på forlangende af denne kæde, undersøges hos en sagkyndig, så der går nok et stykke tid før en afgørelse.

Jeg kender godt til din sag og dens afgørelse, det samme gør den omtalte kæde jo også, alligevel vil de stadig ikke indrømme noget eller godkende tv har denne fejl, hvis kæden vælger ikke at give deres kunder ret i klager af denne form, så kommer det til at blive meget dyrt i omkostninger for dem.

At kæden vælger ikke at svare, acceptere eller at underkende afgørelsen, siger jo alt om kæden, jeg forventer selv at gå hele vejen til domstolene hvis det bliver nødvendig.

Jeg har pakket mit tv ned, det er jo kæden der trækker sagen i langdrag, og skal der gå 6 måneder mere, er tvet jo blevet 1 år ældre siden starten af sagen.

Jeg regner med, at jeg ved noget mere om sagen om 1 til 2 måneder når tvet har været ved den sagkyndige, gad vide om der kommer flere tordenfluer imens.
Det glæder mig at du kører sagen og samtidig er jeg ked af, at du står i samme situation. Du må nok ruste dig med noget tålmodighed..

Om det er forhandlerne der må bøde for samsung utætte paneler, er ikke gældende i min sag. Omkostningerne blev nemlig dækket af samsung, både prisen på de 11.499,-kr. samt sagsomkostningerne på 8.300,-kr. Dette fortalte forhandler da jeg fik mine penge retur. Men spørgsmålet er om Samsung vil punge ud hver gang. Men forhåbentlig vælger de at producere et bedre produkt fremadrettet.

Jo flere sager der ender i Forbrugerklagenævnet, jo stærkere står vi som forbruger...

Vil du holde os orienteret i sagens forløb?
Jeg skriver herinde når der sker noget i sagens forløb, men der kommer som omtalt, nok til at gå 1 til 2 måneder før jeg ved udfaldet af dens sagkyndiges undersøgelse og om kædens forhold til denne.

Jeg ved godt det er en langsommelig ting ved at køre en sag som denne, i første omgang har jeg regnet med op til 1 år før en evt. afgørelse.

Det er forhandleren jeg kører en sag imod, så det er dem der i første omgang skal betale til mig, når jeg vinder sagen. :D så må forhandleren og Samsung selv finde ud af deres mellemværende.

Min tiltro til Samsungs produkter er væk, så de kan ikke redde mig som kunde mere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mine forældre har selv mindst 8 fluer i deres Samsung-TV, men det er for gammelt og de er for ligeglade til at der kan gøres noget.
JanTheMan skrev:Jeg skriver herinde når der sker noget i sagens forløb, men der kommer som omtalt, nok til at gå 1 til 2 måneder før jeg ved udfaldet af dens sagkyndiges undersøgelse og om kædens forhold til denne.

Jeg ved godt det er en langsommelig ting ved at køre en sag som denne, i første omgang har jeg regnet med op til 1 år før en evt. afgørelse.

Det er forhandleren jeg kører en sag imod, så det er dem der i første omgang skal betale til mig, når jeg vinder sagen. :D så må forhandleren og Samsung selv finde ud af deres mellemværende.

Min tiltro til Samsungs produkter er væk, så de kan ikke redde mig som kunde mere.
Ja... Jeg kørte også sagen imod forhandleren, for samsung har indrettet deres politik således at ansvaret, i forhold til "ude fra kommende påvirkning" ikke er dækket af deres garanti. Så det var op til Hifi klubben i Roskilde om de ville dække den. Men de henviste bare til samsungs garanti. Jeg forsøgte også at råbe op, og mente at jeg, som forbruger, kom i klemme i forhold til hvem der ville påtage sig et ansvar. Og hvem der skulle erstatte mit produkt, var mig underordnet - dette mellemværn måtte de selv løse. Jeg håber at jeg kan vise vores mail korrespondance, for den siger alt. Skal lige sikre mig, at jeg ikke bryder ophavsretten. Så venter svar fra juristen.

Jeg køber ej heller Samsung.
Senest rettet af roland 22 feb 2015, 21:10, rettet i alt 2 gange.
roland skrev:
JanTheMan skrev:Jeg skriver herinde når der sker noget i sagens forløb, men der kommer som omtalt, nok til at gå 1 til 2 måneder før jeg ved udfaldet af dens sagkyndiges undersøgelse og om kædens forhold til denne.

Ja... Jeg kørte også sagen imod forhandleren, for samsung har indrettet deres politik således at ansvaret, i forhold til "ude fra kommende påvirkning" ikke er dækket af deres garanti. Så det var op til Hifi klubben i Roskilde om de ville dække den. Men de henviste bare til samsungs garanti. Jeg forsøgte også at råbe op, og mente at jeg, som forbruger, kom i klemme i forhold til hvem der ville påtage sig et ansvar. Og hvem der skulle erstatte mig produkt, var mig underordnet - dette mellemværn måtte de løse. Jeg håber at jeg kan vise vores mail korrespondance, for den siger alt. Skal lige sikre mig, at jeg ikke bryder ophavsretten. Så venter svar fra juristen.

Jeg køber ej heller Samsung.
Du har som forbruger intet mellemværender med Samsung. Du har købt hos Hifiklubben og derfor er det deres ansvar.
Det har du fuldstændig ret i. Det er forhandleren der har det fulde ansvar, Altså Hifiklubben i Roskilde. Men når så Hifiklubben henviser til selvsamme garanti som Samsung har lagt for dagen - så er det jo lige meget.

De kunne have givet mig et nyt fra starten af - det bedte jeg faktisk om eller en reparation. Så havde den sag ikke set dagens lys. Så serviceniveauet i denne kæde, er ikke bedre end andre kæder. Det troede jeg, lidt naivt. Igen, så må i som læsere, selv danne jer et billede af servicen, når jeg poster vores mail-korrespondance, hvis juristen siger "go".