Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KevinL
Hej Flatpanels

Jeg er i den meget uheldige situation at mit Panasonic V10 er død.
Dioden blinker rød 5 gange, og har søgt lidt men har ikke kunne finde ud af fejlen.
Jeg regner med at det er dødt og at jeg skal have et nyt.

Jeg vil MAX bruge 8000 på et nyt og gerne et 55" eller derover.
Jeg vil meget gerne have et pænt billede og i smart dele vil det være en fordel at kunne se Netflix Viaplay og HBO nordic.
Jeg kunne virkelig bruge lidt hjælp og håber at i vil tage jer tid. TAK!

Efter at have læst lidt omkring viste jeg at jeg skulle se på Panasonic AS640/650 og
Sony W805/W828.

Jeg må nok sige at jeg ikke har meget til overs for samsung men kender derimod ikke meget til LG og Philips.

Jeg har så været lidt rundt i dag og har set på Panasonic AS640 og AS650 hvilket var skuffende.
Så en udsendelse fra DR1 og DR3. DR1 var alt andet end kønt mens der på DR3 kørte VM håndbold som egentligt stod ok. Jeg var inde og sætte dem til Bio profilen i stedet for dynamisk.
Jeg synes dog at de er extremt langsomme i menuer osv.

Jeg så et LG 55UB820V i bilka som vil komme på tilbud til 8000 på lørdag, og som det hang der med demofilmen så det da også hammer godt ud. Og smart menu var ganske hurtig.
Der var intet tv antenne forbundet med tv'et så jeg kunne ikke se det.

Jeg har ikke fundet et Sony W805/W828 men tager ud og leder igen i morgen.

Er her nogen der har erfaringer med det omtalte LG?
Man kan også få LG 55UB820V i Expert til 6999. Hvis du evt. ville spare en tudse, ved jeg ikke om du gider dog.

Det ser heller ikke ud til at du kan se hverken, HBO, Viaplay eller netflix i 4K på det.

Ser dog ud til det har hdmi 2.0 og HEVC.

Har dog aldrig hørt om tv'et før eller rigtigt kunne finde nogle anmeldelser så ved ikke om jeg ville våge mig ud i det. Men hvis du har set det og synes det ser fint ud, why not.
Af KevinL
Tak for info :)

er det ikke HDMI 2.0 og HEVC man skal bruge for netflix i 4K ?

Nogle der har nogle bud på et tv eller har erfaringer med nogle af de nævnte?
Af absolution
KevinL skrev:Tak for info :)

er det ikke HDMI 2.0 og HEVC man skal bruge for netflix i 4K ?

Nogle der har nogle bud på et tv eller har erfaringer med nogle af de nævnte?
Kan se inde på Netflix's hjemmeside at det er godkendt til 4K faktisk.
Af ThomasHO
KevinL skrev:Er det virkelig et godt tv?
Må indrømme at jeg er noget skeptisk.
Der var nogle herinde der købte det, da de skulle have nyt plasma tv. Det skulle vidst være et godt tv. Er vidst også FullHD selvom de (Harald Nyborg) ikke skriver det.
Af PeterD
Det kunne være rart med en tilbagemelding vedr det tv ja...

Men jeg ser ingen grund til at det skulle være dårligere end et tilsvarende fra "De Store", f.eks fra Samsung eller LG.
KevinL skrev:Hej Flatpanels

Jeg er i den meget uheldige situation at mit Panasonic V10 er død.
Dioden blinker rød 5 gange, og har søgt lidt men har ikke kunne finde ud af fejlen.
Jeg regner med at det er dødt og at jeg skal have et nyt.

Jeg vil MAX bruge 8000 på et nyt og gerne et 55" eller derover.
Jeg vil meget gerne have et pænt billede og i smart dele vil det være en fordel at kunne se Netflix Viaplay og HBO nordic.
Jeg kunne virkelig bruge lidt hjælp og håber at i vil tage jer tid. TAK!

Efter at have læst lidt omkring viste jeg at jeg skulle se på Panasonic AS640/650 og
Sony W805/W828.

Jeg må nok sige at jeg ikke har meget til overs for samsung men kender derimod ikke meget til LG og Philips.

Jeg har så været lidt rundt i dag og har set på Panasonic AS640 og AS650 hvilket var skuffende.
Så en udsendelse fra DR1 og DR3. DR1 var alt andet end kønt mens der på DR3 kørte VM håndbold som egentligt stod ok. Jeg var inde og sætte dem til Bio profilen i stedet for dynamisk.
Jeg synes dog at de er extremt langsomme i menuer osv.

Jeg så et LG 55UB820V i bilka som vil komme på tilbud til 8000 på lørdag, og som det hang der med demofilmen så det da også hammer godt ud. Og smart menu var ganske hurtig.
Der var intet tv antenne forbundet med tv'et så jeg kunne ikke se det.

Jeg har ikke fundet et Sony W805/W828 men tager ud og leder igen i morgen.

Er her nogen der har erfaringer med det omtalte LG?
Inden du bevæger dig ud i noget du måske vil fortryde har du så overveget at få et tilbud på reparation hvor de finder fejlen gratis. Kan være man skifter strømforsyningen.
Af KevinL
Nogen der kender LG 55UB820V?
Jeg synes at have læst et sted at LG 55UB850V var et fjernsyn man skulle sig langt væk fra. Tror at det var Avforums der skrev at det var det absolut dårligste UHD tv og ikke mindst TV generelt de havede testet.

Jeg fant et Sony 55" w828 som jeg skal se på søndag, og det lover godt :)
Af ThomasHO
KevinL skrev:Nogen der kender LG 55UB820V?
Jeg synes at have læst et sted at LG 55UB850V var et fjernsyn man skulle sig langt væk fra. Tror at det var Avforums der skrev at det var det absolut dårligste UHD tv og ikke mindst TV generelt de havede testet.

Jeg fant et Sony 55" w828 som jeg skal se på søndag, og det lover godt :)
55" w828 er på tilbud hos Wupti, til 6999,- mener jeg det var. Du kan tjekke det på artikelsiden, for januar udsalget.
Af KevinL
Tak PeterD

Jeg har brugt opsætningen her fra flatpanels.

Der er dog nogle ting jeg ikke kan finde i menuerne, husker dem ikke lige men når jeg får tid så roder jeg videre med det.