Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lindegaard
så er jeg netop hjemvendt fra elgiganten,

har bestilt en ombytning af min H7005, og giver dermed skærmen en second chance.

der var 2 andre med skærme købt i sidste uge der ønskede returnering fortalte sælger mig, den ene med kraftigt lys i bunden, den anden grundet netflix problemet.

de har dem først hjemme til på torsdag. beholder den gamle her til des.

jeg fik forsøgt at blive gode venner med sony 8505, men jeg følgte mig totalt lost i deres styring og menuer, og kunne slet ikke finde ud af at bruge deres klassiske remote, selvfølgelig fordi jeg i nu 8 år kun har haft samsung inden for dørene i alle rum med tv.

men opgav at sætte mig ind i noget efter et par minutter,

men pæn skærm bevares, men giver alligevel samsung en chance til :)

nu krydser jeg så fingre for at det går bedre denne gang xxx
Af Bent odense
BigBadAde skrev:
Bent odense skrev:
BigBadAde skrev: W8 sliter også mere med lysgjennomslag enn Samsung modellen.
Så længe man har med LCD/LED teknologien at gøre kan man ikke pege på hvad model der lider mest af fænomenet.
Tja, man får jo en indikasjon når man leser rundt på diverse forum. Og når den lokale Elgiganten sier de får ca 1 av 3 w8 i retur på grund av lysgjennomslag.
Men man kan for all del prøve å kjøpe en, tvn er jo knall om panelet er bra! Det gjelder jo også de andre modellene som er nevnt.
Det vil altid være et lotterispil har selv et Sony 50W825B,som ikke har det problem.
Af BigBadAde
Bent odense skrev:
Det vil altid være et lotterispil har selv et Sony 50W825B,som ikke har det problem.
Selvsagt er det et lotteri. Poenget er at man har større sjanse for at vinde ved enkelte merker/modeller.
Så bra at du har fått et eksemplar uten problemer :) Regner med det er W828 du mener? Eller 815?
Af FazL
lindegaard skrev:@Fazl..

fik du byttet din skærm eller beholdt du den bare?
Indtil videre har jeg beholdt det, jeg er lidt ligeglad med Netflix problemet - da jeg både har htpc og en chromecast. Det irriterer mig mere med den smule lys der slipper igennem i bunden af billedet. Men som andre skriver, er det vel hvad man kan forvente at LCD/LED TV?
Af lindegaard
BigBadAde skrev:Til info:
Har i dag returnert mitt H7005 grunnet at den stod å lavet "smell" eller "pop" lyder!
Når det var tændt el. Slukket?

Får mit ombyttet i morgen, det er nu også begyndt at slukke selv, ud af ingenting.

nu prøver jeg lige en frisk model, fra en ny "batch" og så må vi se om det fungerer bedre.

det blå lys i bunden er ikke så belastende som i starten, det er der men der skal være meget mørkt før end det virkelig bemærkes.

derimod er der stadig den grønne streg, værst ved fabriksindstilling, bedre efter kalibrering.

har du besluttet dig for hvad du skal ha´ istedet?
Af BigBadAde
lindegaard skrev:
Har i dag returnert mitt H7005 grunnet at den stod å lavet "smell" eller "pop" lyder!

Får mit ombyttet i morgen, det er nu også begyndt at slukke selv, ud af ingenting.

nu prøver jeg lige en frisk model, fra en ny "batch" og så må vi se om det fungerer bedre.

det blå lys i bunden er ikke så belastende som i starten, det er der men der skal være meget mørkt før end det virkelig bemærkes.

derimod er der stadig den grønne streg, værst ved fabriksindstilling, bedre efter kalibrering.

Lydene begynte å komme etter at TV hadde stått på i ca 2 timer. Den fortsatte å lage lydene en stund etter det var slukket.

Håper du lykkes bedre med dette eksemplaret :)

Bra at det blå lyset har avtatt litt. Er faktisk mulig at det gjorde det hos meg også. Fikk ikke sjekket så mye på TV'n til å begynne med.

Jeg tok meg en dag å vurderte eventuelle alternativer, å fant ut at jeg ikke finner noe bedre TV til den prisen. Så jeg gikk tilbake å fikk en nytt eksemplar av H7005. Ingen smell lyder enda.
Panelet virkar ganske likt, kanskje litt dårligere med litt mer lysgjennomslag på den ene siden. Men mulig det kan bedre seg. Har ikke fått sjekket så mye rundt DSE enda. Denne har også AUO panel hvis du lurte på det.
Af lindegaard
BigBadAde skrev:
lindegaard skrev:

Lydene begynte å komme etter at TV hadde stått på i ca 2 timer. Den fortsatte å lage lydene en stund etter det var slukket.

Håper du lykkes bedre med dette eksemplaret :)

Bra at det blå lyset har avtatt litt. Er faktisk mulig at det gjorde det hos meg også. Fikk ikke sjekket så mye på TV'n til å begynne med.

Jeg tok meg en dag å vurderte eventuelle alternativer, å fant ut at jeg ikke finner noe bedre TV til den prisen. Så jeg gikk tilbake å fikk en nytt eksemplar av H7005. Ingen smell lyder enda.
Panelet virkar ganske likt, kanskje litt dårligere med litt mer lysgjennomslag på den ene siden. Men mulig det kan bedre seg. Har ikke fått sjekket så mye rundt DSE enda. Denne har også AUO panel hvis du lurte på det.
Jeg ombytter mit idag og kan heller ikke lige pt finde noget der matcher det på bl.a specs, hvis de da fungerer he he.

det med lysgennemslag ved jeg stadig ikke hvordan jeg skal kunne se om er der, skal nok ha´vist hvordan det ser ud for at kunne tale med om det, men min skærm virkede meget "lys" på nogen billeder, selv efter kalibrering (den simple, efter anvisninger herfra), dwet syntes dog at blive lidt bedre efter nogen dages brug.

Jeg ved ikke om det har nogen indvirkning, men selv min bedre halvdel kommenterde på at hun faktisk syntes den var bedre nu, lige inden den kom tilbage i kassen, end den havde været i starten.. altså at den lige skal "sætte" sig, lidt ligesom en bil lige skal køres til, hvis det giver nogen mening.

har du prøvet dette:

http://tft.vanity.dk

jeg ved ikke lige hvad det gør andet end det giver nogle skærmbilleder hvor man kan se mulige fejl.

henter mit nye efter arbejde senere i aften. :)
Af FazL
Du må meget gerne ligge et billede op, hvor du har et sort billede på skærmen - så jeg kan sammenligne med mit derhjemme. Og om du har fået en skærm med Samsung eller AUO panel.
Af lindegaard
FazL skrev:Du må meget gerne ligge et billede op, hvor du har et sort billede på skærmen - så jeg kan sammenligne med mit derhjemme. Og om du har fået en skærm med Samsung eller AUO panel.
Det gør jeg.

Skulle jo nok egentlig også ha taget nogle af den gamle, til sammenligning.
Af BigBadAde
lindegaard skrev: Jeg ombytter mit idag og kan heller ikke lige pt finde noget der matcher det på bl.a specs, hvis de da fungerer he he.

det med lysgennemslag ved jeg stadig ikke hvordan jeg skal kunne se om er der, skal nok ha´vist hvordan det ser ud for at kunne tale med om det, men min skærm virkede meget "lys" på nogen billeder, selv efter kalibrering (den simple, efter anvisninger herfra), dwet syntes dog at blive lidt bedre efter nogen dages brug.

Jeg ved ikke om det har nogen indvirkning, men selv min bedre halvdel kommenterde på at hun faktisk syntes den var bedre nu, lige inden den kom tilbage i kassen, end den havde været i starten.. altså at den lige skal "sætte" sig, lidt ligesom en bil lige skal køres til, hvis det giver nogen mening.

har du prøvet dette:

http://tft.vanity.dk

jeg ved ikke lige hvad det gør andet end det giver nogle skærmbilleder hvor man kan se mulige fejl.

henter mit nye efter arbejde senere i aften. :)
Jeg bruker ikke å sjekke veldig aktivt etter feil til å begynne med når jeg har kjøpt TV.
Først stiller jeg inn bildemoduser slik jeg vil ha den. Bruke den samme som deg i film modus. Så ser jeg litt av en film med mørke scener, feks Batman. Både med lyset på og av. Da ser jeg om jeg merker noe særlig til lysgjennomslaget.
Jeg ser fotball kamp eller FIFA så ser jeg etter DSE.
Jeg ser selvfølgelig vanlig TV osv.

Hvis det jeg ser ikke er særlig alvorlig, eller iriterende så sjekker jeg ikke ut noe mere. For hvis jeg sjekker nøye med for eksempel den linken du sendte meg å finner feil. Så vedt jeg at de feil er der, å jeg begynner å iritere meg.

Jeg har funnet ut at det omtrent altid vil være et eller annet på LED tv, så når jeg har funnet et eksemplar som ikke plager meg nevneverdig ved mitt bruk vil jeg ikke sjekke mere nøye etter feil.
Da blir det bare så man returnerer og returnerer og returnerer tror jeg...

Den Sony modellen jeg hadde var dårlig, å jeg kunne lett se det når jeg så på film og også når jeg spilte spill. Så da sjekket jeg det ekstra, å det viste seg å være ekstremt. Du kan sjekke det med et svart bildet. Det skal jo være svart, å det er jo ikke det på bildet som du kanskje ser.
Af lindegaard
så fik jeg den nye skærm hjem, tilsluttet osv, og ud af boksen ser den således ud, for de som gerne ville se et billede. (kommer i morgen, da jeg skal resize først)

konen havde lidt hun skulle se i tv, så det blev hermed gjort.

hun kommenterede faktisk på at billedet var en del mere tydeligt, skarpere og mørkere end på det "gamle" out of the box, og det er faktisk også min opfattelse.

jeg turde ikke sige min mening først, da jeg regnede med hun blot ville sige jeg var tåbelig, men faktisk var jeg af samme opfattelse som hende, og er det fortsat efter at ha' brugt lidt tid på det.

ser man derimod på billedet jeg har taget, ser dette nye panel heller ikke ud til at være sluppet for lys fra hjørnerne, prøver imorgen med at indstille/kalibrere lidt, og ser hvordan det så tager sig ud.

netflix virker stadig ikke, ligeså med yousee app'en og panelet er også denne gang et AUO.