Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
lindegaard skrev:IPTV er jeg med på, men STB?
Set Top Box = ekstern TV boks til modtagelse af IPTV i dette tilfælde
Af mainleif
lindegaard skrev:
mainleif skrev:Hvis du skal bruge dit tv til at optage programmer så er det måske en god idé lige at checke hvor stabilt dit tv er. Mit 7005 tv har det nemlig med rimelig ofte at spolere harddisken. Jeg har oprettet en tråd herom:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=33000
tak, for info.

har lige købt en 1Tb disk, men kan se det måske er størrelsen der skaber problemer.

jeg er på nippet til at gøre brug af de 14 dages returret, er bare ikke lige klar over hvordan man takler den, når panelet har været anvendt.

går ud fra den leveres tilbage som den kom, men har jo brudt emballagen til fjernkontrol osv.

de er faktisk irriterende at det måske skal gå den vej da jeg oprigtigt syntes det er en fin model.

har idag downloaded den nyeste software, 1200.02, men den ønsker den ikke at installere, siger bare jeg har den nyeste software allerede, jeg har version 1200, måske er det ligegyldigt med de .02 ?
Tror du skal vente til Samsung kommer med en opdatering. Mit tv siger også jeg allerede har den nyeste. Jeg tror du skal vente på selve appen bliver opdateret. Vi har kun den næstnyeste app version. Mht harddisken har jeg testet med et usb fordeler kabel og det så faktisk ud til at gå meget bedre. Det har jeg skrevet i føromtalte tråd.
Af lindegaard
Torben Rasmussen skrev:
lindegaard skrev:IPTV er jeg med på, men STB?
Set Top Box = ekstern TV boks til modtagelse af IPTV i dette tilfælde
Jeg anvender også boks, fra yousee, men det er bare almindeligt tv signal, medmindre jeg tager noget fra arkiv som så er IPTV.
Af lindegaard
BigBadAde skrev:Har snakket med Samsung Norge i dag.

Netflix: De venter på en oppdatering fra netflix for at appen ska l fungere. Dette gjelder modellene som har SQ i modellnummeret. På modeller med ST skal netflix fungere.

Panel: Fortalt at jeg kjøpte TV på bakgrunn av tester og at modellen vant EISA award for beste Full HD TV og at det i denne TV står et samsung panel. Sa at jeg var skuffet/misfornøyd over å få et AUO panel da det ikke blir det samme som Samsung panel. Og at det var litt lysgjennomslag på dette panelet.

De svarte først at det ikke var samme modell, å at den ikke var beregnet for bruk i norden. Jeg mente at det var vel samme modell, bare at den nordiske modellen har 5 til slutt i modell nummeret.

De sa så at de ikke klarte å sammenligne h7000 modellen med h7005 siden de ikke har den på hjemmesiden..

Jeg spurte hvor jeg kunne henvnde meg for å få svar. De sa jeg må kontakte forhandler....
De sa også at noen forhandler "grå-importerer" altså bestiller fra andre land i europa. Vet ikke om de indirekte beskyldte Elkjøp/Elgiganten for det men.

Kom altså egentlig ingen vei, synes det stort sett var bortforklaringer.
hvis man skulle antage at f.eks elgiganten skulle ha´ "grå importeret" skærmen fra et andet EU land, så er der jo mange ting de skulle tae hensyn til.

nye mærkater på kassen tv´et kommer i samt på selve skærmen, da de jo så skulle ændres til model 7005 og ikke 7000 som andre steder, de skulle og tilslutte den og ændre i servicemenuen til rette model, 7005 istedet for 7000, så det tror jeg ikke helt på, mon de selv gør det ? :D

på min kasse og på tv står 7005, og det gør der også i servicemenuen.

her igår spurgte fruen om det var meningen at der nogengange skulle stå et grønligt skær på personernes hår grænse og skæg, og nogengange blinker panelet mellem det originale billede og hvad man på et kamera ville betegne SEPHIA mode, altså som på et gammelt fotografi....
Af lindegaard
så var jeg en tur i Elgiganten her til aften inden arbejde, og talte med en yderst forstående ekspedient.

forklarede lidt om de forskellige ting der var med tv´et og at det ikke fungerer endnu med netflix.

han havde godt hørt der var problemer med det, men havde fået forståelsen for at det var fixet.

jeg nævnte også at jeg var en smule utilfreds med at det var et AUCpanel og ikke Samsung der sad i, specielt da jeg af erfaring ikke har specielt meget tiltro til deres PC linie.

det kunne han godt forstå, og der var flere kunder der havde beklaget sig over det, så det var han ikke så overrasket over.

han sagde at skulle man være garanteret Samsung panel skulle man gå efter de "tykkere" paneler.

ved ikke om det er holbart, men det sagde han.

jeg skulle bare komme med skærmen på mandag, så kunne bytte den til en magen til, eller finde en anden model, eller få pengene retur.

af full HD anbefalede han Lg 55LB870, eller Panasonic as750e, ellers enten Sony x8505 eller LG55UB830V som jo er 4K begge 2.

jeg vil egentlig bare ha´ en rigtig god Full HD skærm, og en skam med den Samsung for specs fejler sgu´ intet, ej heller styringen af den :s
Af BigBadAde
lindegaard skrev: jeg nævnte også at jeg var en smule utilfreds med at det var et AUCpanel og ikke Samsung der sad i, specielt da jeg af erfaring ikke har specielt meget tiltro til deres PC linie.

det kunne han godt forstå, og der var flere kunder der havde beklaget sig over det, så det var han ikke så overrasket over.

han sagde at skulle man være garanteret Samsung panel skulle man gå efter de "tykkere" paneler.

jeg skulle bare komme med skærmen på mandag, så kunne bytte den til en magen til, eller finde en anden model, eller få pengene retur.

af full HD anbefalede han Lg 55LB870, eller Panasonic as750e, ellers enten Sony x8505 eller LG55UB830V som jo er 4K begge 2.

jeg vil egentlig bare ha´ en rigtig god Full HD skærm, og en skam med den Samsung for specs fejler sgu´ intet, ej heller styringen af den :s
Jeg er også skuffet over at det er et AUO panel i mitt eksemplar, da jeg ikke tror det er like bra som Samsung panelet. Men AUO laver da heller ikke dårlige paneler. Sony bruker jo det i sine VA modeller, for eksempel i W8 serien som har fått meget skryt for bildetkvaliteten.

Er usikker på utsagnet hans angående "tykkere" paneler. Hvad mener han med det?
Jeg blev fortalt at hvis jeg kjøpte Fra 7 serien å opp så var jeg garantert Samsung panel...

Alle de andre modellene han foreslår er nok ganske gode modeller. Men aller har IPS panel.
LB870 virker å være plaget av lysgjennomslag, banding og haloing.
AS750: Alle modellen jeg har sett av denne har vært plaget av DSE, som er forferdelig når man skal se fotball. Noe som er viktig for meg.
X8505: Denne kjøpte jeg selv, å synes det var en fantastisk TV, med unntag av kraftig lysgjennomslag.. så måtte levere den ind igjen..
UB830: Jeg vurderer den som dårligere enj X8505, også plaget av lysgjennomslag.

Jeg kjøpte H7005 på bakgrunn av tester og at den skulle ha relativt bra screen uniformity. Jeg er som sagt skuffet over det er et AUO panel, men jeg lurer faktisk på om den er det beste alternativ til denne prisen likevell.

Uansett så er det en feil på ditt panel med den grønne striben, så du skal levere den inn uansett mener jeg. Kanskje er det verdt å prøv et annet eksemplar av samme modell?

Håber du oppdaterer videre.
Af lindegaard
BigBadAde skrev:
lindegaard skrev: jeg nævnte også at jeg var en smule utilfreds med at det var et AUCpanel og ikke Samsung der sad i, specielt da jeg af erfaring ikke har specielt meget tiltro til deres PC linie.

Jeg er også skuffet over at det er et AUO panel i mitt eksemplar, da jeg ikke tror det er like bra som Samsung panelet. Men AUO laver da heller ikke dårlige paneler. Sony bruker jo det i sine VA modeller, for eksempel i W8 serien som har fått meget skryt for bildetkvaliteten.

Jeg blev fortalt at hvis jeg kjøpte Fra 7 serien å opp så var jeg garantert Samsung panel...

Alle de andre modellene han foreslår er nok ganske gode modeller. Men aller har IPS panel.
AS750: Alle modellen jeg har sett av denne har vært plaget av DSE, som er forferdelig når man skal se fotball. Noe som er viktig for meg.
X8505: Denne kjøpte jeg selv, å synes det var en fantastisk TV, med unntag av kraftig lysgjennomslag.. så måtte levere den ind igjen..

Jeg kjøpte H7005 på bakgrunn av tester og at den skulle ha relativt bra screen uniformity. Jeg er som sagt skuffet over det er et AUO panel, men jeg lurer faktisk på om den er det beste alternativ til denne prisen likevell.

Uansett så er det en feil på ditt panel med den grønne striben, så du skal levere den inn uansett mener jeg. Kanskje er det verdt å prøv et annet eksemplar av samme modell?

Jeg er ikke helt med på hvad DSE er? Dirty Screen et eller andet ?

tykkere/dybere skærm, han kunne garantere følgende 2 modeller var med samsung panel af deres varegruppe:

1: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... #tab-specs

2: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 5hu7505xxe

sidst nævnte til en noget højere pris, men også UHD. :(

hvordan observeres det kraftige lysgennemslag, altså hvordan mener du?

ville jo allerhelst også bare ha´ en magen til denne jeg har, også grundet de suveræne specs og funktionalitet fremfor de andres.
Af lindegaard
PeterD skrev:"Suveræne specs" er det så ikke Sony W8...?

Edit: Troede ellers 7005 modellen var "en af de bedre"...
hvilken helt præcis? W800B ? for den mangler, til mig, twin tuner.

7005, burde være en af de bedre, har nok bare fået et dårligt panel ;)
Af BigBadAde
lindegaard skrev:
BigBadAde skrev:

Jeg er ikke helt med på hvad DSE er? Dirty Screen et eller andet ?

tykkere/dybere skærm, han kunne garantere følgende 2 modeller var med samsung panel af deres varegruppe:

1: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... #tab-specs

2: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 5hu7505xxe

sidst nævnte til en noget højere pris, men også UHD. :(

hvordan observeres det kraftige lysgennemslag, altså hvordan mener du?

ville jo allerhelst også bare ha´ en magen til denne jeg har, også grundet de suveræne specs og funktionalitet fremfor de andres.
Dirty screen effect ja. Ser det veldig godt ved fotball, når bolden sparkes ut fra målmand og kamera panorerer over gresset, Så ser det ut som at det er noe oljesøl eller lignende på skjermen. Kan også sees på en uniform lys bakgrun som hvit. Slik:
http://www.avsforum.com/photopost/data/ ... ffect.jpeg

Jeg vet ikke hvordan han kan garantere det. Av de HU7505 som har blitt solgt i Norge nå så er det mange som har fått AUO panel, det samme gjelder i England. Så synes det er rart han kan gi en slik garanti. Å velge en 6 serie blir jo å gå ned i bildekvalitet, selv om den også skal være helt ok. Om den modellen bare har Samsung panel, det vet jeg ikke. Men det spekuleres i at de fleste 48" er Samsung, men veldig få av 55" er Samsung.

Det lygjennomslaget du viser er veldig lite i forhold til hva jeg hadde på mitt Sony X8505.
Legger ved et bildet hvor Sonyen viser et helt sort bilde:
sony.jpg
sony.jpg (5.95 KiB) Vist 1931 gange
Af BigBadAde
PeterD skrev:"Suveræne specs" er det så ikke Sony W8...?

Edit: Troede ellers 7005 modellen var "en af de bedre"...
Samsung sin H7005 model har bedre speccs en W8.
W8 sliter også mere med lysgjennomslag enn Samsung modellen.
Af Bent odense
BigBadAde skrev: W8 sliter også mere med lysgjennomslag enn Samsung modellen.
Så længe man har med LCD/LED teknologien at gøre kan man ikke pege på hvad model der lider mest af fænomenet.
Af BigBadAde
Bent odense skrev:
BigBadAde skrev: W8 sliter også mere med lysgjennomslag enn Samsung modellen.
Så længe man har med LCD/LED teknologien at gøre kan man ikke pege på hvad model der lider mest af fænomenet.
Tja, man får jo en indikasjon når man leser rundt på diverse forum. Og når den lokale Elgiganten sier de får ca 1 av 3 w8 i retur på grund av lysgjennomslag.
Men man kan for all del prøve å kjøpe en, tvn er jo knall om panelet er bra! Det gjelder jo også de andre modellene som er nevnt.