lindegaard skrev:
jeg nævnte også at jeg var en smule utilfreds med at det var et AUCpanel og ikke Samsung der sad i, specielt da jeg af erfaring ikke har specielt meget tiltro til deres PC linie.
det kunne han godt forstå, og der var flere kunder der havde beklaget sig over det, så det var han ikke så overrasket over.
han sagde at skulle man være garanteret Samsung panel skulle man gå efter de "tykkere" paneler.
ved ikke om det er holbart, men det sagde han.
jeg skulle bare komme med skærmen på mandag, så kunne bytte den til en magen til, eller finde en anden model, eller få pengene retur.
af full HD anbefalede han Lg 55LB870, eller Panasonic as750e, ellers enten Sony x8505 eller LG55UB830V som jo er 4K begge 2.
jeg vil egentlig bare ha´ en rigtig god Full HD skærm, og en skam med den Samsung for specs fejler sgu´ intet, ej heller styringen af den 
Jeg er også skuffet over at det er et AUO panel i mitt eksemplar, da jeg ikke tror det er like bra som Samsung panelet. Men AUO laver da heller ikke dårlige paneler. Sony bruker jo det i sine VA modeller, for eksempel i W8 serien som har fått meget skryt for bildetkvaliteten.
Er usikker på utsagnet hans angående "tykkere" paneler. Hvad mener han med det?
Jeg blev fortalt at hvis jeg kjøpte Fra 7 serien å opp så var jeg garantert Samsung panel...
Alle de andre modellene han foreslår er nok ganske gode modeller. Men aller har IPS panel.
LB870 virker å være plaget av lysgjennomslag, banding og haloing.
AS750: Alle modellen jeg har sett av denne har vært plaget av DSE, som er forferdelig når man skal se fotball. Noe som er viktig for meg.
X8505: Denne kjøpte jeg selv, å synes det var en fantastisk TV, med unntag av kraftig lysgjennomslag.. så måtte levere den ind igjen..
UB830: Jeg vurderer den som dårligere enj X8505, også plaget av lysgjennomslag.
Jeg kjøpte H7005 på bakgrunn av tester og at den skulle ha relativt bra screen uniformity. Jeg er som sagt skuffet over det er et AUO panel, men jeg lurer faktisk på om den er det beste alternativ til denne prisen likevell.
Uansett så er det en feil på ditt panel med den grønne striben, så du skal levere den inn uansett mener jeg. Kanskje er det verdt å prøv et annet eksemplar av samme modell?
Håber du oppdaterer videre.