Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mainleif
Der er i øvrigt følgende nyttige kommentarer fra en "Niels" på hifi klubbens hjemmeside:

*Skrevet i slutningen af december 2014*
Netflix virker ikke fordi Samsung ikke opdatere Netflix app som de har fået af Netflix, (tvet er opdateret d 24 12 20014). som har en Netflix version ndk 4.0.5, som giver fejl kode nw 4-8 ved opstart af appen, fordi denne ikke bliver opdateret til nyeste netflix app ndk 4.0.6,kan man ikke brug Netflix før Samsung sender en ny opdatering til denne model. Som altd er forbrugeren taberen i al det opdatering kaos af elekronik, vi får at vide kan ditten og datten ved køb af varen.

*Skrevet i slutningen af december 2014*
Har idag d 29 12 2014 talt med Samsung support om Netflix problemet, deres kommentar er at deres support afd ikke selv, kan få nogen dato på hvornår SAMSUNG vil frigive en opdatering hvor Netflix app. version ndk. 4.0.6 kommer med. Så jeg ved ikke hvornår Netflix vil komme til at virke på mit ny købte tv. RIGTIG DÅRLIG SERVICE. Det ender med jeg må aflevere tvet tilbage til HI FI Klubben.
Af mainleif
blumenburg skrev:Mener kun det er den nordiske model der hedder 7005.
Tyskland England osv hedder den 7000
Ok tak. Jeg kan faktisk heller ikke ved at skifte til 7000 finde analoge sider som flatpanels som beskriver dette problem i stort omfang. Men der er en del sider med andre tv og ældre indlæg som beskriver en løsning at skifte region i opsætningen og så reinstallere m.v. så det vil sige at der er noget der tyder på det kunne være et regions/sprog problem og måske kun et problem i dk på 7005 modellen og eventuelt nogle af de andre samsung dk modeller.

Som vi ved fra andre indlæg er det måske også kun på tv produceret efter en vis dato.

Såfremt ovenstående er rigtigt så er det formentlig kun ganske få modeller set i forhold til Samsungs totale volume og så kan vi nok ikke forvente en opprioritering af dette. Måske bliver det aldrig løst. Hvem ved ::l.
Senest rettet af mainleif 16. jan 2015, 13:15, rettet i alt 1 gang.
Af mainleif
Hvis det er et must for jer (og mig selv) med Netflix så har i også muligheden for at købe en chromecast i elmutanten til 270 kr og sætte i HDMI porten samt usb stikket (til strøm). Det skulle virke udmærket og med chromecast har du også en del andre spændende muligheder. Du styrer den via din telefon eller ipad.
Af Raid
Jeg har også er 7005 i 46 " købt i Elgiganten i december. Der er samme problem :(
Ringede til Samsung det blot ønskede mine kontaktoplysninger også ville de sende det videre til Samsung. Intet om tidshorisont.
Af Johannes2
Vi returnerede vores H7005 til Elgiganten i aftes uden problemer. Det var så også kun en uge gammelt.

Chromecast er som jeg ser det lidt en nødløsning. Vores børn er for små til at have egen smartphone, men vil jo gerne kunne se film.

Vi afventer og ser hvad der sker

Tak for al info
Af Jimmi
Er der nogle af jer der ikke kan opdatere til 1200.2? TV'et har pt. 1200 installeret, men når jeg smider 1200.2 på en USB key siger den der ingen gyldig opdatering er på den.
Af Jimmi
Nå, sært. Når jeg kigger i servicemenuen står der:
T-GFSDEUC-1200.2

Jeg troede kun man kunne opdatere til denne via USB.
Af lindegaard
Rasmus Larsen skrev:Har nogen af jer læst med på andre fora om problemet? Hvor vidtspredt er det? Er det forbeholdt Norden? Europa? Eller rammer det også USA?

Jeg vil begynde at undersøge lidt, men nogen af jer allerede har links eller ved noget, så vil det være en hjælp.

Status lige nu er:
Runepedersen: H7005
sharders: H7005
Jens12: H7005
Hatting: ?
-niller-: H7005
williamBonney: H7005
troopa85: HU7505
Nexus: H7005
Kallesoee: H7005
Hildesheim: HU7505
aabl1970: HU7505
4allan: H7005
Dogacc: H7005
Biohead: H7005
Kims2: H7005
tjans: H7005
+ lindegaard: H7005
Af Jens12
-niller- skrev:Samsung support oplyste mig for en time siden at endnu en firmware opdatering vil blive sendt ud inden for 2 uger til at løse problemet
Fuldstændigt som forventet er den nyest udmelding, at Samsung tilsyneladende stadig ikke ved, hvor fejlen ligger, og herfor stadig ikke ved, hvornår fejlen bliver rettet.

Nedenstående er lånt fra Facebook, hvor der bliver spurgt til tidshorisonten:

"Kort svar: det ved vi ikke. Sammen med Netflix arbejder vi på højtryk for at finde og rette fejlen. VI har nogle løsningsforslag, såsom at nulstille fjernsynet via fjernstyring, men det virker desværre ikke for alle.
Lige nu er vi ved at indsamle oplysninger fra alle, der har et H7005 og oplever problemer med Netflix (der er nemlig heller ikke alle, der har problemet til at starte med), så vi forhåbentlig kan finde et mønster i det og lokalisere fejlen.
Supporten skrev vel dine kontaktoplysninger ned? Så vender vi nemlig tilbage så snart vi har en løsning eller et løsningsforslag, der kan virke.
//Christina"

Man bliver fuldstændig rundtosset af det hav af modsatrettede informationer, der kommer fra Samsungs kundeservice!
Af tjans
Jens12 skrev:
-niller- skrev:Samsung support oplyste mig for en time siden at endnu en firmware opdatering vil blive sendt ud inden for 2 uger til at løse problemet
Fuldstændigt som forventet er den nyest udmelding, at Samsung tilsyneladende stadig ikke ved, hvor fejlen ligger, og herfor stadig ikke ved, hvornår fejlen bliver rettet.

Nedenstående er lånt fra Facebook, hvor der bliver spurgt til tidshorisonten:

"Kort svar: det ved vi ikke. Sammen med Netflix arbejder vi på højtryk for at finde og rette fejlen. VI har nogle løsningsforslag, såsom at nulstille fjernsynet via fjernstyring, men det virker desværre ikke for alle.
Lige nu er vi ved at indsamle oplysninger fra alle, der har et H7005 og oplever problemer med Netflix (der er nemlig heller ikke alle, der har problemet til at starte med), så vi forhåbentlig kan finde et mønster i det og lokalisere fejlen.
Supporten skrev vel dine kontaktoplysninger ned? Så vender vi nemlig tilbage så snart vi har en løsning eller et løsningsforslag, der kan virke.
//Christina"

Man bliver fuldstændig rundtosset af det hav af modsatrettede informationer, der kommer fra Samsungs kundeservice!
Af tjans
lindegaard skrev:
Rasmus Larsen skrev:Har nogen af jer læst med på andre fora om problemet? Hvor vidtspredt er det? Er det forbeholdt Norden? Europa? Eller rammer det også USA?

Jeg vil begynde at undersøge lidt, men nogen af jer allerede har links eller ved noget, så vil det være en hjælp.

Status lige nu er:
Runepedersen: H7005
sharders: H7005
Jens12: H7005
Hatting: ?
-niller-: H7005
williamBonney: H7005
troopa85: HU7505
Nexus: H7005
Kallesoee: H7005
Hildesheim: HU7505
aabl1970: HU7505
4allan: H7005
Dogacc: H7005
Biohead: H7005
Kims2: H7005
tjans: H7005
+ lindegaard: H7005
Af HenrikMølgaard
Jeg bestilte et UE65HU7505 hos komplett.dk den 10 december. Netflix virkede ikke. Jeg googlede lidt løsningsmuligheder og fandt frem til denne løsning:

https://www.youtube.com/watch?v=lXKKJvd2MGc

Der skal ændres tre indstillinger hvorefter jeg fik Netflix (og YouSee) til at virke igen. Så hvis debug metoden virker lidt overvældende, eller ikke virker, så prøv denne metode - det var i hvert fald nemt.

P.S. jeg kender til én 7005 ejer der har prøvet metoden og her virkede det desværre ikke.

Jeg har i øvrigt et spørgsmål vedrørende HDMI-portene i denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 24&t=33055 Er der nogen der kan hjælpe?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 21