Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Bendy skrev:Jeg har bestilt et sony 65 tommer i dag i Elgiganten i Aalborg ,det kommer på fredag
Tak for den info.
Har netop kontaktet Elgiganten for at finde ud af om det virkelig kan passe, at de er skåret så hårdt op på deres butikker.
De skal jo bare bestille det de har dem ikke på lager ,så undre mig de ikke vil skrive dig op
ReGaL skrev:
Bendy skrev:Jeg har bestilt et sony 65 tommer i dag i Elgiganten i Aalborg ,det kommer på fredag
Tak for den info.
Har netop kontaktet Elgiganten for at finde ud af om det virkelig kan passe, at de er skåret så hårdt op på deres butikker.
Bendy skrev:Hejsa så må det være sony der har et restlager på dem ,for elgiganten havde dem ikke i deres butikker ,og dem i Aalborg bestilte 1 stk i Sverige til mig kl 19 om aftenen
Jeg kan se at Expert har samme tilbud, så håber de kan skabe mirakler i morgen.
Af mainleif
jeg har selv samsung modellen 7005 og kender en med sony modellen som jeg bruger meget. Funktionalitetsmæssigt går jeg ud fra at 7005 og 7505 ens. Og min erfaring med sony vs samsung for de nævnte modeller er at Samsung er LANGT foran med funktionalitet. Det er væsentlig hurtigere at bevæge sig rundt i menuerne på samsungen og når du starter sonyen går der et halvt til et helt minut før du kan bruge de forskellige funktioner (guide m.v.). Sonyen kan ikke sættes til generelt at optage ekstra tid før/efter. Sonyen kan ikke spole i optagelserne rigtigt - den viser bare billeder og det er derfor ret svært lige at spole hen over reklamerne. Sonyen kan ikke optage 2 programmer samtidig. Sonyen kan ikke vise info for optagede programmer. Du kan ikke definere en brugerliste af kanaler som du zapper i. Du er nød til at zappe samtlige kanaler (muligvis har jeg ved dette punkt overset noget). Sonyen er dobbelt så tyk som samsung (ihvertfald for 46" modellen) samt stor tung og kluntet. Menuerne er meget bedre i samsung end i sony og du kan med samsung feks nemt se hvad du optager. På sony er der ydermere det problem at hvis du kommer til at trykke på stop knappen så stopper optagelsen så uanset hvilke kanal du står på. Samtidig er der tilsyneladende en bug som gør at du bagefter ikke kan starte optagelsen igen på samme kanal/program. Med samsung får du mange flere populære apps. Sony har feks ikke tv3play.

Ovennævnte var kun lige forskellige jeg i flæng kan huske.

Eneste problem med samsung som selvfølgelig ikke er uvæsentlig men som formentlig bliver løst er at netflix ikke virker samt for mit vedkommende problem med harddisken måske ikke får strøm nok og derved bliver lidt ustabilt.

Mht billedkvalitet står begge modeller flot.
Brugeravatar
Af MigSelv
mainleif skrev:jeg har selv samsung modellen 7005 og kender en med sony modellen som jeg bruger meget. Funktionalitetsmæssigt går jeg ud fra at 7005 og 7505 ens. Og min erfaring med sony vs samsung for de nævnte modeller er at Samsung er LANGT foran med funktionalitet. Det er væsentlig hurtigere at bevæge sig rundt i menuerne på samsungen og når du starter sonyen går der et halvt til et helt minut før du kan bruge de forskellige funktioner (guide m.v.). Sonyen kan ikke sættes til generelt at optage ekstra tid før/efter. Sonyen kan ikke spole i optagelserne rigtigt - den viser bare billeder og det er derfor ret svært lige at spole hen over reklamerne. Sonyen kan ikke optage 2 programmer samtidig. Sonyen kan ikke vise info for optagede programmer. Du kan ikke definere en brugerliste af kanaler som du zapper i. Du er nød til at zappe samtlige kanaler (muligvis har jeg ved dette punkt overset noget). Sonyen er dobbelt så tyk som samsung (ihvertfald for 46" modellen) samt stor tung og kluntet. Menuerne er meget bedre i samsung end i sony og du kan med samsung feks nemt se hvad du optager. På sony er der ydermere det problem at hvis du kommer til at trykke på stop knappen så stopper optagelsen så uanset hvilke kanal du står på. Samtidig er der tilsyneladende en bug som gør at du bagefter ikke kan starte optagelsen igen på samme kanal/program. Med samsung får du mange flere populære apps. Sony har feks ikke tv3play.

Ovennævnte var kun lige forskellige jeg i flæng kan huske.

Eneste problem med samsung som selvfølgelig ikke er uvæsentlig men som formentlig bliver løst er at netflix ikke virker samt for mit vedkommende problem med harddisken måske ikke får strøm nok og derved bliver lidt ustabilt.

Mht billedkvalitet står begge modeller flot.
Meget af det skrevne ovenfor holder ikke vand, ved ikke om profilen er den samme, men det samme sludder omkring X85 modellen er blevet anført på Recordere.dk.
Der kan uden problemer optages to programmer samtidigt, der spoles fint i optagelser med valgfri hastighed. I Title List kan alle optagede programmer ses, også info omkring programmet.
Der kan uden problemer laves Favoritliste, som går på tværs af forskellige tunere.
Tænk at et tv på 49" skal betegnes som tungt når det vejer 18 kg, det kan jo også vidne om kvalitet. Sony har valgt helt bevidst, at lave tv'et en smule tykkere, da dette bidrager med fyldigere bas gengivelse. Sonys Long Duct højttalersystem kræver mere plads, men giver til gengæld bedre lyd. Et tykkere tv kan potentielt også holde længere, da komponenterne bliver ventileret bedre.
Og så kan man jo altid diskutere hvilken producent der har den bedste hardware, og efterfølgende de mest stabile softwareopdateringer.
Senest rettet af MigSelv 15 jan 2015, 19:10, rettet i alt 1 gang.
HifiKlubben har det i netbutikken, og få eller i udstilling i Køge butikken. Jeg tjekkede dog ikke alle HFK's butikker.
HFK sælger 65X8505 til 19.999kr, og med tre års ægte garanti. Uden indmelding i kundeklubben, gives der to års garanti.
Ved ikke om det er en hjælp, men i Elgiganten Aalborg hænger det sony på væggen med prisskilt på 14.995, så kan jo godt være de gerne vil sælge flere, ved ikke med de andre butikker rundt i Danmark, men hvis du kunne kontakte Aalborg og få accept kunne man måske ligge pres på en lokal butik?