Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lindegaard
Så fik jeg en sådan indenhus, og har lige et par spørgsmål til ligesindede brugere af enten denne skærm eller anden Samsung med lignende problemer.

Til at starte med var jeg ikke synderligt begejstret, syntes faktisk at flere af kanalerne så underlige ud, samme sagde fruen.

lettere grynede og til tider uskarpe.

så kalibrerede jeg den efter dette link:

https://www.avforums.com/threads/samsun ... s.1918417/

og det gav klart en forbedring.

både før og efter kalibrering har jeg sådan noget blåt lys fra begge nederste hjørner på panelet, og en grøn kant i venstre side??

ved at gå i service menuen fandt jeg ud af at det er et AUO panel og altså ikke et samsung.

Har det nogen betydning ? er der flere problemer med disse paneler, for umiddelbart finder jeg både den grønne linie/streg underlig og det blå lys, som mest af alt ses i mørke sener er da også irriterende.

som ved så mange andre H7005 brugere kan mit netflix heller ikke loade, det angiver samme fejl som andre har nævnt: Netflix fejl nw-4-8.

HBO og Viaplay har ingen problemer.

Yousee kan jeg heller ikke få igang, den står bare og kører, sort skærm med yousee logo, og efter 5 min, slog jeg den fra igen ??

Håber andre med godt eller dårligt, byder ind med inputs osv.
Vedhæftede filer
Grøn kant i venstre side
Grøn kant i venstre side
20150113_224017.jpg (344.52 KiB) Vist 5163 gange
blåt lys i nederste hjørne
blåt lys i nederste hjørne
20150113_104227.jpg (356.17 KiB) Vist 5163 gange
Af BigBadAde
Jeg har samme modell.

Netflix: Samme problem som deg.

Det blå lys: Ja det har jeg litt av nede i bege hjørnene. Dette ser enda værre ut når du ikke ser midt på TV. Altså fra sidene eller ovenfra og ned, slik som du har gjort når du har tatt bildet. Alle edge-lit TV har slike problemer i større eller mindre grad. Jeg vil påstå at det på ditt bildet ikke er unormalt, å heller ikke veldig alvorlig hvis det bare er det du legger merke til.
Hvordan ser det ut hvis du sitter i center forran TV?

Den grønne linje: Slik skal det ikke være! Er det bare på en side?
Af lindegaard
BigBadAde skrev:Jeg har samme modell.

Netflix: Samme problem som deg.

Det blå lys: Ja det har jeg litt av nede i bege hjørnene. Dette ser enda værre ut når du ikke ser midt på TV. Altså fra sidene eller ovenfra og ned, slik som du har gjort når du har tatt bildet. Alle edge-lit TV har slike problemer i større eller mindre grad. Jeg vil påstå at det på ditt bildet ikke er unormalt, å heller ikke veldig alvorlig hvis det bare er det du legger merke til.
Hvordan ser det ut hvis du sitter i center forran TV?

Den grønne linje: Slik skal det ikke være! Er det bare på en side?
Det er bare den ene side, og værre nu da den er kalibreret.

Angående det blå:

Det er kun i bunden af skærmen, ikke i top, heller ikke hvis man kigger nedefra og op.

Jeg fik denne tanke: kan det være de 2 metal stykker man sætter i "foden" til panelet ?

Har ikke prøvet uden endnu, og det skulle også undre mig hvis man satte noget i der var lidt magnetisk,

( men da alle ska l spare, fik de lavet stykkerne af noget crap genbrugs jern og metal hos en fattig bonde i nord Kina :D

tænkte bare det virkede lidt som når man stiller en uskærmet højtaler op af et panel.

Det må de med panelet hængende væggen kunne af/bekræfte.
Af BigBadAde
Har du prøvd å slå Dynamisk kontrast på?

Hehe, jeg har også TV på foten så kan heller ikke svare angående din teori.

Jeg har sjekket panelet nå, og det er også AUO.
Af lindegaard
BigBadAde skrev:Har du prøvd å slå Dynamisk kontrast på?

Hehe, jeg har også TV på foten så kan heller ikke svare angående din teori.

Jeg har sjekket panelet nå, og det er også AUO.
Syntes faktisk den opsætning med movie og div indstillinger fungerer bedre, end ved dynamisk.

Jeg har ikke fundet en kalibrering hvor man anvender dynamisk, endnu.
Af BigBadAde
Ja, jeg har selv ikke på det. Men synes det blir mildere flashlightning av det. Vet ikke hvorfor.
Jeg har også funnet ut at hvis jeg skrur på motionflow, så hakker bildet.. ironisk nok.
Af lindegaard
mainleif skrev:Hvis du skal bruge dit tv til at optage programmer så er det måske en god idé lige at checke hvor stabilt dit tv er. Mit 7005 tv har det nemlig med rimelig ofte at spolere harddisken. Jeg har oprettet en tråd herom:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=33000
tak, for info.

har lige købt en 1Tb disk, men kan se det måske er størrelsen der skaber problemer.

jeg er på nippet til at gøre brug af de 14 dages returret, er bare ikke lige klar over hvordan man takler den, når panelet har været anvendt.

går ud fra den leveres tilbage som den kom, men har jo brudt emballagen til fjernkontrol osv.

de er faktisk irriterende at det måske skal gå den vej da jeg oprigtigt syntes det er en fin model.

har idag downloaded den nyeste software, 1200.02, men den ønsker den ikke at installere, siger bare jeg har den nyeste software allerede, jeg har version 1200, måske er det ligegyldigt med de .02 ?
Af FazL
Jeg har også lige købt denne model, og jeg har også samme blålige lys nederst i højre hjørne. Og kan heller ikke rigtig finde ud af om jeg bruge mine 14dages returret.

Men jeg tror dit TV har 1200.02, hvis du går under "Support - Kontakt Samsung" står der sikkert 1200.02. De .02 står ikke under software opdateringsmenuen.

Jeg har nemlig også prøvet at opdatere mit, indtil jeg endelig fandt ud af jeg rent faktisk har den sidste nye version.
Af lindegaard
FazL skrev:Jeg har også lige købt denne model, og jeg har også samme blålige lys nederst i højre hjørne. Og kan heller ikke rigtig finde ud af om jeg bruge mine 14dages returret.

Men jeg tror dit TV har 1200.02, hvis du går under "Support - Kontakt Samsung" står der sikkert 1200.02. De .02 står ikke under software opdateringsmenuen.

Jeg har nemlig også prøvet at opdatere mit, indtil jeg endelig fandt ud af jeg rent faktisk har den sidste nye version.
måske er det bare sådan med det lys som en anden bruger også skriver.

mit problem med den grønne kant i venstre side af skærmen forekommer stærkest, på DR3 ??

er dit også fra elgiganten ?

og hvis, har du så en ide om proceduren i returret, fruen her mener ikke det bare kan returneres fordi man ikke syntes det lever op til ens forventninger, når det har været anvendt.

jeg mener dog at der står klart og tydeligt 14 dages returret, tilbageleveret i væsentlig samme stand. (hvad det så end indebærer)
Af FazL
Mit er også købt i ElMutanten, men bestilte det fra deres hjemmeside (men hentede det i deres butik). Så jeg formoder jeg har 14dages returret pga e-handel.

Jeg har kun IPTV (via STB), men kan godt prøve og tjekke DR3 (dog ikke en kanal jeg ser ret tit).

Men synes faktisk billedet er rigtig flot på det, og lækkert menu system. Men synes det er lidt træls med det blålige lys nederst, men ved ikke rigtig hvilket TV man skulle have istedet for.
Af lindegaard
FazL skrev:Mit er også købt i ElMutanten, men bestilte det fra deres hjemmeside (men hentede det i deres butik). Så jeg formoder jeg har 14dages returret pga e-handel.

Jeg har kun IPTV (via STB), men kan godt prøve og tjekke DR3 (dog ikke en kanal jeg ser ret tit).

Men synes faktisk billedet er rigtig flot på det, og lækkert menu system. Men synes det er lidt træls med det blålige lys nederst, men ved ikke rigtig hvilket TV man skulle have istedet for.
gjorde samme som dig, bestilt på net til afhentning i butik.

IPTV er jeg med på, men STB?

Bevares ja billedet er flot, særligt ved justering af indstillingerne som anvist div steder, har dog ikke fundet den helt ideelle endnu. og det blå lys er irriterende, mest fordi man nu ved det er der :)

jeg kan heller ikke lige komme i tanke om en anden skærm, det skulle da lige være SONY'en, 8505 modellen, den har min svoger, og har vist intet at udsætte på den, endnu he he.

ellers er jeg lidt til den der Panasonic as750e, qua twintuneren som 650 ikke har, men syntes dog den er for dyr i DK.

og jo du havde ret, min version står som 1200.2 under punktet kontakt samsung :)
Af BigBadAde
Har snakket med Samsung Norge i dag.

Netflix: De venter på en oppdatering fra netflix for at appen ska l fungere. Dette gjelder modellene som har SQ i modellnummeret. På modeller med ST skal netflix fungere.

Panel: Fortalt at jeg kjøpte TV på bakgrunn av tester og at modellen vant EISA award for beste Full HD TV og at det i denne TV står et samsung panel. Sa at jeg var skuffet/misfornøyd over å få et AUO panel da det ikke blir det samme som Samsung panel. Og at det var litt lysgjennomslag på dette panelet.

De svarte først at det ikke var samme modell, å at den ikke var beregnet for bruk i norden. Jeg mente at det var vel samme modell, bare at den nordiske modellen har 5 til slutt i modell nummeret.

De sa så at de ikke klarte å sammenligne h7000 modellen med h7005 siden de ikke har den på hjemmesiden..

Jeg spurte hvor jeg kunne henvnde meg for å få svar. De sa jeg må kontakte forhandler....
De sa også at noen forhandler "grå-importerer" altså bestiller fra andre land i europa. Vet ikke om de indirekte beskyldte Elkjøp/Elgiganten for det men.

Kom altså egentlig ingen vei, synes det stort sett var bortforklaringer.