Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fodlisten
PIP virker fint med tv og pc.

Hmm.. Jeg bruger bare knappen Source.. Og synes da ikke at jeg mangler en til PC. Source knappen er en meget almindelig måde at skifte på.
Af Jørgensen73
Ved du hvordan en dvdoptager virker med TDV kabel - med og uden selector?
Af Desca
Fodlisten skrev:M serien er en lidt dyrer serie end R, og de indeholder også nogle lidt bedre paneler. Deri at billedet generelt er pænere i M serien!

Ja R serien er i den grad også en god serie! Men den vinder ikke over sin storebror :D
Du kan få M til 9 k, så jeg ville synes den ekstra tusse var det værd!

Så folks! Så blev fladskærmen købt fra TapeConnection i århus til 9000 kr, en Samsung LE32M86, og det er bare noget der spiller!! Er generelt imponeret af digitaltv!! Måske fordi jeg i forvejen havde skruet mine forventninger meget ned, hehe.

Men jeg har ikke noget at lege så meget med det endnu, men i skal bare spørge hvis der er noget i gerne vil vide!

Den første hage jeg lige har opdaget, er at der er en lille forsinkelse på Audio Out, altså hvis man køre det over sit anlæg direkte fra tv, så er det lidt forsinket i forhold til tv'et og det giver et ekko. Men fjerner man bare lyden fra tv fungere det fint, og det er stadig synkront med billedet!! De duer bare ikk sammen.
Så du ville helt oprigtigt anbefale M serien frem for R serien? Jeg har set på HIFIpriser.dk at M serien egentligt ikke er så meget dyrere end R serien. Der er vidst kun tale om en 5-600,-.

Det jeg egentligt godt kunne tænke mig at vide, er måden fjernsynet arbejder sammen med PC'en på? Er det muligt at få PIP af PC'ens tilslutning og et analogt/digital signal ? Jeg har et Logitech 5.1(Nærmere Logitech Z 5500) højttaler sæt også, hvordan vil du anbefale at tilslutte det?

Nogen der i øvrigt kender til forhandlere i Odense eller omegn der sælger sådan et LE32M86 ?
Af Moke
Fodlisten skrev:Ja så gerne: (fra www.hdtvtest.co.uk)

"Background Noise
The Sony KDL32D3000 (that was totally silent during standby) powered up with a subdued yet reassuring click, letting you know that the TV is switched on. Faint electronic buzzing emanated from the back of the panel, but as this was not audible at all from 1 foot away at the front, it shouldn't present a problem even during quieter scenes."
Han skriver at du overhovdet IKKE kan høre nogen summen hvis du er længere væk end 1 Fod ~ 30 cm....

Kan sige at jeg selv har D3000 og har slet ikke lagt mærke til nogen summen overhovdet... heller ikke min ekstremt støjfølsomme overchef derhjemme ;)
Af Fodlisten
Desca:
Ja den ville jeg klart anbefale.

Med hensyn til PIP kan du godt sidde med en computer koblet til og så se alm TV i en lille kasse. Dog ikke omvendt med computeren som sekundær.

Med hensyn til lyd, hvis du kobler op med VGA så er der et jack til jack stik, og kobler du op med DVI til HDMI så er der en rød og hvid phono indgang.
Hvis du vil bruge det som lyd til tv så er der en rød og hvid phono udgang.
Dem kan du også bruge til at få lyd ud på alle måder for afspilning. (dvd, video, pc osv)

Moke:
Min fejl, har glemt en "op til" før 1 fod!
Som tilføjelse til det har jeg lige opdaget en summen fra tv'et :(( rimelig træls.
Af Moke
Surt show... det var M8 serien du købte..ik ? :(
Af SteffE
Tossefar skrev:Steffe, ville du have frygtelig meget imod at linke til shoppen i nordtyskland du refererer til? :)

Overvejer at kører et smut syd for grænsen og handle lidt..

Mvh. Lasse

Ja, kan jeg godt.. Men afhentning og levering osv. til danmark er ikke muligt fra dét firma.. Og der er tysk garanti.. så alt i alt :(

Men jeg holder øje med den her:
http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... msung.html
Jeg håber på at finde den i flensborg(Saturn eller Promarkt(Fördepark). Hvis du har andre idéer må du godt hjælpe.. Du kan også se mailen jeg sendte til dem hvis du ønsker..

Det er desværre ikke muligt, selv at afhente varer hos os.
Vi leverer heller ikke til Danmark. Kun inden for Tysklands grænser.
Da garantien også kun er dækket i Tyskalnd..
mailto: [email protected]
www.el-maxi.de
El-Maxi GmbH
Husumer Str. 200
24941 Flensburg
Fodlisten.. > Tror ikke du finder et tv der ikke summer.. Der gør rigtigt mange, men hvis det ikke er galt, altså ikke kan høre på lang afstand og hvis du ser tv. Så er det vel ok? Enhver transformator laver lidt..
Senest rettet af SteffE 29 jun 2007, 14:59, rettet i alt 4 gange.
Af Fodlisten
Moke: Ja det er lidt træls. Men altså man kan ikke høre det når man tager lyd på. Jo det er M86'ern.
Af Tossefar
Har lige set, den koster altså kun 8000 kr. herhjemme gutter. Mon ikke det er det værd, så spare på turen til tyskland, og man får sikkerheden, med hensyn til garanti osv. :)
Af Muleren
Hejsa

Jeg har også selv haft kig på Samsung nye lækre 32" LE32 M86, men har endnu ikke hevet dankortet frem endnu. Jeg har kigget en del rundt og kan ikke rigtig finde nogen test af 32" versionen, hvilket er lidt irriterende. Jeg kan sagtens finde en test på 40" tommer versionen, men det har som bekendt ikke 100Hz funktionen, og da det er en af grundende til at jeg overvejer netop denne model kunne det være fedt at vide om det rent faktisk er til noget.

Jeg snakkede med en fra Tape Connection i Århus. Han skrev at Samsung også havde 100Hz funtionen på deres M71 model uden den store effekt. Jeg er villig til at tage springet fra f.eks. R88 modellen til M86, hvis kvalitetesforskellen er så stor og 100Hz teknikken virker som den skal. Er der nogen der ved noget om det eller har set det i funktion?

Lige til sidst. Hvad er egentlig forskkelm på M86 og M87 modellen?

Hilsen
Muleren
Brugeravatar
Af azrael
Forskellen er små design-nuancer. Teknisk er begge modeller identiske. For øvrigt virker M8-serien for mig til kun at bestå fra 40" og opefter. De to mindre modeller virker som M8 "in name only", da de til dels afviger ret kraftigt fra de større modeller. Personligt finder jeg Sonys nye D3000-serie mere interessant, især for mindre modeller.
Af Fodlisten
Det eneste jeg har bidt mærke i er at kontrasten er 8000:1 istedet for 15000:1, men da skærmene også er mindre så giver det vidst næsten det samme.
Deruover så har de ikke den der glossy skærm, og 32 er forsynet med 100 hz!

Hvis man er villig til at betale lidt ekstra, så tror jeg da også at d3000 er et rigtig godt tv, hvis ikke bedre!

Nu har jeg selv M86 i 32" og da jeg læste testen af 46" så følte jeg klart at det var samme skærm der blev snakket om, og jeg kunne nikke genkendene til både fordele og ulemper!

Til sidst med 100 hz vil jeg sige som tidligere, at jeg har været nede i ekspert en dag hvor de havde begge tv i aktion M86 32" med 100hz, og R88 32" med 75hz, og der var en markant forskel i billedkvaliteten! M86 sparkede virkelig røv med et meget flottere og roligere billed end R¨ern og ekspedienten fortalte mig hvor man kunne se 100 hz træde i kraft!! (og dette var en af de få ekspedienter som faktiske vidste hvad han talte om :D )
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7