Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fodlisten
Hej

Jeg har nu efter megen læsen og søgen fundet frem til at jeg højtsandsynligt vil købe samsungs M86/87 i 32" (LE32M86BD, eller LE32M87BD), men jeg har lige nogle sidste spørgsmål som håber i kan besvare mig på.

1) 32"'eren i denne serie har 100 hz, hvad siger i til det? Jeg har nemlig ikke kunne finde netop denne model i 32" i nogen butikker, selvom jeg har været i rigtig mange efterhånden, så aner ikke hvordan det ser ud.

2) Jeg regner med at bestille det i Tyskland for at spare nogle penge, kender i nogle foretrukne forhandlere?

3) Hvis det skulle gå galt, og det bliver nødvendigt at reperere, hvor ligger samsungs partnere som tager imod tv så henne i Danmark?

4) Har den pixelmapping?

5) Nogen som har erfaringer med dette tv og vil dele dem med mig?
Af SteffE
Hej..
Jeg regner også med at købe præcis det samme tv - også i tyskland(bor lige ved grænsen).. Her er priserne jeg følger med i: http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... msung.html
Jeg regner med at købe det når jeg kommer hjem fra sommerferien ca. til august..

Mht til dit 3. spørgmål så har jeg fundet dette..:
Hvad sker der, hvis jeg har købt mit produkt i udlandet?
Samsung Electronics Nordic AB yder en begrænset garanti på produkter, der er købt i udlandet, hvis der medfølger et blåt "Original Warranty Card", udfærdiget af Samsung Electronics. På forsiden skal der stå "Samsung European bloc warranty", og navnene på de nordiske lande skal fremgå.

Vær opmærksom på, at denne garanti er begrænset og f.eks. ikke gælder software i mobiltelefoner.
http://www.samsung.com/dk/support/guara ... rantee.htm
Men mere ved jeg ikke, vil jeg lige finde ud af..

Har desværre læst, at der måske skulle være nogle problemer med samsungs nye serie så som lyden..
Af Fodlisten
Okay det lyder godt!
Hvad har du hørt mht. lyden?

Jeg har også søgt lidt på samsungs hjemmeside, og er nok kommet frem til at dem under servicepartnere er dem som står for reklamationer. Dog vil jeg lige høre samsung imorgen for at få det bekræftet 100 %.
Af SteffE
Ja god ide.. Havde også tænkt mig at kontakte dem..
Et eller andet med at den ikke skulle lyde godt, men det var vidst noget fra poducentens side så de blev byttet uden problemer. Kan ikke lige huske link
Af SteffE
Fandt den alligevel:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=511377

Prøv at læs lidt i den.. Der står næsten alt :) Kigger lidt på den selv. Skriv hvis du finder noget vigtigt:)

èn jeg har fundet er at det er vigtigt den har den nyeste firmware, for de retter en del små fejl og sådan noget
Af Fodlisten
Chok den er lang!!! Men ja må hellere lige læse lidt i den.
Af fredizy
@Steff

Det eneste problem jeg har hørt omkring M86 serien er MovisPlus effekten.

Hvad skulle der være galt med lyden? Det er noget af det bedste jeg har hørt et tv præstere
Af SteffE
Okay.. Men sys jeg fandt et par fejl, da jge kiggede i den lange topic.. Men kan godt være jeg tager fejl

@fodlisten, hvilken foretning i tyskland har du tænkt dig at købe den i..?
Af Fodlisten
Det er et godt spørgsmål, for ved det ikke rigtigt endnu. Men tror måske bare jeg tager en af de billigste på www.pricerunner.de

Tror meget snart jeg bestiller, skal bare lige have fundet ud af noget om det der 100 hz kan slås fra? Nogen siger nemlig det kan ødelægge filmoplevelsen lidt, men er godt til fx sport.
Er ved at hente manualerne, så håber jeg måske kan læse mig frem til det, hvis ikke der er nogen der ved det?
Af Fodlisten
Jeg køber ikke alligevel tv'et i tyskland. Jeg har netop talt med samsung, og de oplyser at der kun kan reklameres over produktet hvis man selv har hentet det i tyskland, og derved kan man ikke reklamere hvis man får det sendt.

Ham jeg talte med sagde at man ikke kan slå de 100 hz fra, men var uforstående overfor at det skulle give en ringere filmoplevelse.
Af SteffE
Okay.. Mange tak for den oplysning. Så skal jeg selv ned over grænsen at købe de ien af de butikker. Undrer mig lidt at de ikke giver support til ting der bliver sendt..

Er de 100hz et meget stort problem da?
Af Fodlisten
Det er det jeg gerne vil have at vide fra andre??

For man kan jo sige at et 100 hz billede må være fremtiden, og mere roligt.
De gamle CRT skærme begyndte jo også at komme i 100 hz varianter, og det har jeg da indtryk af var populært.

Men vil utrolig gerne høre andres erfaringer!!!???

Ja det er lidt mærkeligt, men han snakkede noget om at så indgik man en aftale om service osv, hvor sælger stod for reklamtionen.
Men der er jo også noget med at hvis man bestiller noget i fx tyskland, så skal der ekstra moms på når det kommer til danmark. Hvorimod hvis man selv henter det kan man spare momsen.
Af SteffE
Tror også lige jeg ringer og hører dem ad, for det lød lidt mærkeligt..

Du fandt ikke nogen erfaringer med de 100hz på den side jeg linked til så? men ja nogen må da komme men nogen erfaringer om dette tv.
Hvor køber du det så? foretning?
Af Fodlisten
God ide! Synes tit at sådan nogle supportere kan sige forskellige ting hehe..

Må indrømme at jeg ikke har læst den tråd til fulde, nok kun de første 5 sider. Så slap min tålmodighed op.. Men lavede lige en hurtig søgning, og fandt kun 2 resultater, men gode dog:

"I sure wish it was 100 Hz, that would be the icing on the cake."

"For all forum users waiting for 100 Hz etc, if you can get this set at a decent price go for it. I doubt the picture can be improved much more."

Så de er da af en klart positiv opfattelse!!

Jeg tror jeg køber det i tapeconnection i Århus. Der koster det 9k
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7