Tillykke med Jeres nye skærm. Jeg er selv den lykkelige ejer af samme - nu for 4. måned. Gik fra en af de bedste Samsung plasmaskærme til denne Sony 4K skærm. Jeg har ikke fortrudt skiftet et sekund. De seneste firmware opdateringer har gjort billedet endnu bedre - ditto er skærmen også blevet hurtigere mht. kanalskift mv.
Eneste ankepunkt er skærmens evne til at gengive sort modsat min tidligere plasmaskærm. Modsat har jeg fået en skærm, som i den grad evner at håndtere min lyse stue (læs: vinduer direkte overfor) + at jeg har fået en skærm, som i den grad reflekterer mindre iht. både naturligt og kunstigt lys.
Skal også nævnes, at fænomenet "clouding" - eller hvad det nu hedder (læs: kært barn har mange navne) - også er at finde på skærmen. Jeg har dog accepteret, at alle skærme - underordnet teknologi - har nogle skavanker enten på den ene eller den anden måde. Nuvel, nu nyder jeg et særdeles godt billede, et lydbillede der er OK at være for en fladskærm samt en SMART funktion som er særdeles brugervenlig.
Mht. kalibrering kan skærmen (billedet) med fordel indstilles efter "Cinema", som findes i brugeropsætningen. Man kommer meget tæt på det perfekte billede. Det skal dog nævnes, at der altid skal foretages nogle meget få (læs: små) justeringer, da hver skærm har deres "eget liv". Hvad der er den excellente kalibreringsindstilling på min skærm, er ikke ensbetydende med, at den også passer på andres skærme - selvom der er tale om to identiske fabrikat og produktnumre. Småjusteringerne findes bedst ved at bruge dine øjne!