03 nov 2014, 21:40
Jeg har for et par uger siden købt et samsung smart tv af modellen UE55HU7505T UHD-TV. Jeg har koblet fjernsynet til internettet via et netværkskabel. Jeg har dog det problem, at jeg bliver ved med at få en besked i toppen af skærmen om, at netværkskablet frakobles, hvilket efterhånden er temmelig irriterende.
Jeg tænker, det må være noget ustabilt net, der er problemet ?
Eller, at det er de netværkskabler, som er trukket mellem vores router og smart tv'et (via loftet - ca. 20 m - og to netværks-stik), der er problemet ?
Vi har Telenor, som internetudbyder, og de leverer en 10/1 mbits forbindelse, som er den højeste hastighed, de kan levere, da der ikke er mulighed for at sende flere mbits igennem telefonkablerne i vores vej. Telenor har meddelt os, at internetforbindelsen er stabil, og at de leverer 10/1 mbits som lovet.
Som jeg har læst det, kræver samsung smart tv af modellen UE55HU7505TXXE også kun 10 mbits for at fungere.
Ved nogen herinde, hvordan jeg kan løse dette ?
/Morten
Jeg tænker, det må være noget ustabilt net, der er problemet ?
Eller, at det er de netværkskabler, som er trukket mellem vores router og smart tv'et (via loftet - ca. 20 m - og to netværks-stik), der er problemet ?
Vi har Telenor, som internetudbyder, og de leverer en 10/1 mbits forbindelse, som er den højeste hastighed, de kan levere, da der ikke er mulighed for at sende flere mbits igennem telefonkablerne i vores vej. Telenor har meddelt os, at internetforbindelsen er stabil, og at de leverer 10/1 mbits som lovet.
Som jeg har læst det, kræver samsung smart tv af modellen UE55HU7505TXXE også kun 10 mbits for at fungere.
Ved nogen herinde, hvordan jeg kan løse dette ?
/Morten