Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fodlisten
Ja så gerne: (fra www.hdtvtest.co.uk)

"Background Noise
The Sony KDL32D3000 (that was totally silent during standby) powered up with a subdued yet reassuring click, letting you know that the TV is switched on. Faint electronic buzzing emanated from the back of the panel, but as this was not audible at all from 1 foot away at the front, it shouldn't present a problem even during quieter scenes."
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Stort set alle paneler har en svag summelyd når du er så tæt på dem. Forvent ikke at Samsungs er anderledes.
Af Fodlisten
hmm okay. Har også fået det indtryk at det er vidt forskelligt hvilke der summer. Altså forstået på den måde at selv inden for den samme model er det ren lodtrækning...
Af MikkelU
Nårh okay, beroliger mig lidt igen...
Af Desca
Hvad er forskellen på M serien og R serien?

Jeg har kigget lidt på LE32R87BD, og umiddelbart så virker M serien i omtaler her som et skide godt fjernsyn. Det jeg bare ikke har lyst til lige nu er at ofre over 8000,- for et fjernsyn som jeg egentligt ikke er sikker på yder meget mere end en anden serie.

Det er jo lidt af et røverkøb for mig at få et 32" fjernsyn til omkring de 8000,- med de specifikationer R serien her bringer med sig. Har kigget på den test der findes på det her link, og der vinder R serien jo til stor tilfredsstillelse.

Hvad ville være jeres forslag?
Af Fodlisten
M serien er en lidt dyrer serie end R, og de indeholder også nogle lidt bedre paneler. Deri at billedet generelt er pænere i M serien!

Ja R serien er i den grad også en god serie! Men den vinder ikke over sin storebror :D
Du kan få M til 9 k, så jeg ville synes den ekstra tusse var det værd!

Så folks! Så blev fladskærmen købt fra TapeConnection i århus til 9000 kr, en Samsung LE32M86, og det er bare noget der spiller!! Er generelt imponeret af digitaltv!! Måske fordi jeg i forvejen havde skruet mine forventninger meget ned, hehe.

Men jeg har ikke noget at lege så meget med det endnu, men i skal bare spørge hvis der er noget i gerne vil vide!

Den første hage jeg lige har opdaget, er at der er en lille forsinkelse på Audio Out, altså hvis man køre det over sit anlæg direkte fra tv, så er det lidt forsinket i forhold til tv'et og det giver et ekko. Men fjerner man bare lyden fra tv fungere det fint, og det er stadig synkront med billedet!! De duer bare ikk sammen.
Af Jørgensen73
Hvad med Movieplus-kritikken. Har du oplevet noget der?

Er det 100 Hz modellen?
Af SteffE
NIIICE.. Lad os endelig høre lidt mere om det..
Af Fodlisten
Nu har jeg egentligt aldrig helt sat mig ind i MoviePlus kritikken.. Hvad er det den går ud på?

Jeg har PT lagt mærke til med MoviePlus at billedet bliver lidt ligsom om man selv har optaget filmen, sådan lidt dogme agtigt, men tilgengæld ser billedet en smule mere rent ud.

Altså SD klarer den rigtig godt!! Det er virkelig dejligt at se på, ingenting der!!

Og DVD har jeg kun fået set med scart kabel, men heller ingenting der! Det ser godt ud.

Så er der spil, der har jeg lige haft min computer koblet til med Test Drive Unlimited i opløsningen 1360 x 768 og WOW det ser godt ud!

HD, her har jeg hentet nogle trailere fra windows hjemmeside, og de blev overført med VGA, og det var også rigtig lækkert at se på!!!

Indtil videre er jeg imponeret!!!
Af SteffE
Okay det lyder bare fremragende.. :)
Tænkte på om du ville oploade billeder når du har VGA og hd til, for det har jeg nemlig ikke set..

(Har lige fundet en butik i nordtyskland der har den, og har lige sendt en mail hvori jeg spørger om alt med garanti.. Og den var meget billig, så køber den nok!!!:D) Orker ikke give så meget for sony'en når man i stedet kan få en 37" samsung fuld hd
Af Tossefar
Steffe, ville du have frygtelig meget imod at linke til shoppen i nordtyskland du refererer til? :)

Overvejer at kører et smut syd for grænsen og handle lidt..

Mvh. Lasse
Af Jørgensen73
Det der lidt dogmeagtige har jeg også oplevet på B&O´s CRT skærme. Jeg går ud fra det er det samme.

Du har ingen problemer mEd at slå movieplus fra og til, eller når du skifter mellem kanalerne?
Af Fodlisten
SteffE: Jo det vil jeg da gerne! Men den er ikke kalibreret endnu, har ikke fået mig taget sammen til det hehe. Så den er bare sat lidt på gefyyl.

Jørgensen73: Okay. Nej jeg har ingen problemer med at slå det fra og til, og den bliver også slået fra selvom man skifter input eller kanal osv. Tror samsung rimelig hurtigt fik rettet det! Så den skal du ikke bekymre dig om.

Men i spørger bare løs drenge hvis der er noget!
Af Jørgensen73
Har du prøvet PIP med TV og PC? Hvordan virker det?

Jeg kan læse i testen der mangler en knap på fjernbetjeningen til at skifte over til pc signal. Hvordan klarer du så den?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7