15 sep 2014, 13:13
Jeg købte 55H7005 i Elgiganen til 9.999. Da det blev leveret i fredags havde Komplett timetilbud på 55HU7505 til 10.999. Typisk! Nå det købte jeg så også og får det leveret i morgen. Spørgsmålet er nu: hvilket et skal jeg beholde?
En ting er sikkert. I denne klasse - hvor farver, kontrast og sortniveau generelt er i orden - er det screen uniformity, der gør udfaldet i min bog. DSE/banding/clouding (og hvad det ellers kaldes rundt omkring) ødelægger FULDSTÆNDIG oplevelsen - specielt, men ikke kun, ved panorerende sportsudsendelse som fodbold og tennis.
Men hvis de står lige på det område hva' så?
HU har...
4K efter de endelige specs
Smart Evolution og One Connect support
Local dimming (lidt bedre sort)
1000 CMR (vs 800)
Bedre lyd specs
Quad multi screen (vs dual)
Andre fortrin?
Men...
Har kun 1 CI-port (ikke et issue for mig der har YouSee kabel TV)
Højere input lag (jeg er dog kun casual gamer)
Bruger mere strøm
HTPC signal skal skaleres (pt ingen 4K/HDMI 2.0 grafikkort)
Blæserstøj (rapporterer nogen brugere)
Andre issues?
Jeg har læst diverse tests, og begge er gode TV - vel DE bedste på markedet pt.? OBS! Kurver giver jeg INTET for, og ser her bort fra OLED (og plasma hvor jeg har været af 2 omgange, buzz støjen, varmeafgivelsen og retention ødelagde det for mig selv om billedet bestemt var godt).
Input til mit spørgsmål er yderst velkomne!
Jeg tænker desuden selv at vende tilbage med egne oplevelser når jeg har fået kigget på HU'en og sammenlignet. Og lad mig lige sige, at weekenden med H-modellen bestemt ikke har skuffet så udgangspunktet er i orden.
En ting er sikkert. I denne klasse - hvor farver, kontrast og sortniveau generelt er i orden - er det screen uniformity, der gør udfaldet i min bog. DSE/banding/clouding (og hvad det ellers kaldes rundt omkring) ødelægger FULDSTÆNDIG oplevelsen - specielt, men ikke kun, ved panorerende sportsudsendelse som fodbold og tennis.
Men hvis de står lige på det område hva' så?
HU har...
4K efter de endelige specs
Smart Evolution og One Connect support
Local dimming (lidt bedre sort)
1000 CMR (vs 800)
Bedre lyd specs
Quad multi screen (vs dual)
Andre fortrin?
Men...
Har kun 1 CI-port (ikke et issue for mig der har YouSee kabel TV)
Højere input lag (jeg er dog kun casual gamer)
Bruger mere strøm
HTPC signal skal skaleres (pt ingen 4K/HDMI 2.0 grafikkort)
Blæserstøj (rapporterer nogen brugere)
Andre issues?
Jeg har læst diverse tests, og begge er gode TV - vel DE bedste på markedet pt.? OBS! Kurver giver jeg INTET for, og ser her bort fra OLED (og plasma hvor jeg har været af 2 omgange, buzz støjen, varmeafgivelsen og retention ødelagde det for mig selv om billedet bestemt var godt).
Input til mit spørgsmål er yderst velkomne!
Jeg tænker desuden selv at vende tilbage med egne oplevelser når jeg har fået kigget på HU'en og sammenlignet. Og lad mig lige sige, at weekenden med H-modellen bestemt ikke har skuffet så udgangspunktet er i orden.
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Sanyo PLV-Z2000 102"
Marantz SR 6010 7.2
5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
2.0: Wharfedale Diamond 220
2.0: ELAC AM-180 (active)
Samsung HU7505 55"
Sanyo PLV-Z2000 102"
Marantz SR 6010 7.2
5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
2.0: Wharfedale Diamond 220