Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SteffE
Har lige snakket med en kvindelig svensk supporter. Hun siger at hvis der medfølger et blå garanti kort for danmark, så er det garanti på. Men dette gælder ikke for pixelfejl, så det må være for alt andet. Pixelfejl og ombytning pga. dette afhang af forhandleren hvorvidt de havde garanti på dette.
Men der er en fælles nordisk(dk, norge, sverige finland), hvor alt garanti gælder.

Ud fra kan jeg se at det faktisk er lidt dumt at købe det i udlandet, eller?
Af Fodlisten
har også tænkt på det med det blå kort, men det er som sagt nordisk, og det indbefatter ikke vel ikke tyskland, og derfor har de tyskeprodukter nok ikke det blå kort.
Tror bare jeg bider i det sure æble og punger ud! Det ville være træls at bruge mange hundrede kroner på porto.

Desuden ville det jo være rart at have det til Le Mans her i week :P :)
Af SteffE
Uhh ja det kommer jo også :) Glæder mig godt nok til at se det, men har ikke hd source :)
9k er bare meget når man lever på en lille SU, går i skole og er uden arbejde..
Men bliver da nødt til at have dette tv, så må lige finde ud af noget..
Af Fodlisten
hehe så er vi 2! lever på 1071 om måneden tror jeg det er.. Har dog et arbejde..
Jeg bliver nød til at streame det fra sputnik, så kvaliteten bliver nok ikk den bedste..

Har du så også planer om at købe i DK nu?
Men lige for at opsumere på 100 hz lyder det til at være en god ting.
Af SteffE
Ja, 1074 eller sådan noget :S Jeg har lige søgt, håber på svar i den he ruge..
Streame fra sputnik, det koster også masser af penge.?

Hmm, prøver at snakke med dem i tyskland eller en jeg kender som arbejder i en foretning(kan få rabatter). Køber det når jeg kommer hjem fra sommerferie omkring første august.. (men så kommer de andre producenter også med et tv ::l)
Af Fodlisten
Den nye Sony D3000 bliver nok relevant for dit vedkommende. Den er dog PT 1500 kr dyrer. Men jeg kan ikke vente mere, henter det i denne uge regner jeg med. Så kan jeg komme med alt det feedback du ønsker på tv'et.

Sidste år købte jeg 24 timer sputnik, for 20 kr.
Kan se at det i år kommer til at koste 29 kr for 1 døgn, og 49 kr. for 30 dage hvis det er det man ønsker.
Af SteffE
Er den bedre da? Jammen den er alt for dyr så, vil helst betale under 7k og det kunne jeg få denne for i tyskland..
Af Fodlisten
Læste lige lidt i testen på www.hdtvtest.co.uk og der bliver den meget rost. Og bliver også awarded "Highly Recommended", og det var 32" modellen.

Samsung 40" M86/7 bliver 'kun' "Recommended", men den er de også meget positive overfor, men du har sikkert læst testen.
Testen på D3000 er bare helt ny, kom over weekenden.

Okay, hvad er det for en butik der har dem så billigt?
Af SteffE
http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... msung.html
922,00 Euros = 6 864,55707 Danish kroner
plus forsendelse osv. :) ret nice for M-modellen.. Det er mere end 2k billigere og overholder mit budget. Men det er stadigvæk i Tyskland(tæt på luxemborg), så afhentning er pænt umuligt, og så er der problem med garanti.. :(
Men næste gang jeg kommer derned spørger jeg dem hvordan det forholder sig med garantien..

Av for den, sony får highly recommended.. :O Koster dog 11k i danmark..
Af Fodlisten
uhh.. det er godt nok billigt ja! Men sådan som jeg hører det er der mange som oplever prblemer og må få det byttet, så synes godt nok det er for riski. De er jo self lige så flinke til at bytte som her, men vil være træls at bruge så meget tid og penge på porto.

Det var også mit oprindelige budget, men man får vidst ret meget mere for pengene ved at gå op i M serien! Og man kommer jo nok kun til at lave sådan en stort køb med vores beskedne budget, én gang i nogle år.. (for mig skal det nok holde mindst 3 år!!! og nok også noget mere) så kan man ligeså godt få noget ordenligt. Så bliver nød til at gå op på de 9k
Af SteffE
Mange med problemer? Lyder ikke for godt da... Men derfor ville jeg helst også finde et sted i flensborg hvor jeg kan hente det, tager jo ca. 1 time at køre derned.. Hader at betale for porto..

Men sonyen blev også meget interesant, da jeg jo først køber efter ferien.. Desværre vil jeg ikke gå højere op i mit budget også selvom det skal holder mindst 3-5 år!! For mange penge når jeg "måske" flytter på kolegie og så er den muligvis for tiltrækende for langfingrede fyre... :(

Men jeg vil med glæde høre et review om tv'et såfremt du køber det, samt billeder osv.. :D
Af MikkelU
Jah sådan lyder mit budget os, oprindeligt 7500 kr. og nu finder jeg stille roligt ud af at 9k er ret nødvendigt når man forelsker sig i de dyere tv...

D3000 er yderst interresant, men lig i overkanten hvad pris angår. Desuden er jeg ikke HELT vild med designet.
Det allerførste tv jeg kiggede på var R88. De 100hz, som er forskellen mellem M og R... Er det virkelig 2k værd?
Desuden overvejer jeg at købe 37" af R88 modellen, da den ifølge tests har bedre billede og betraktningsvinkel.

Men er godt nok rundt på gulvet. Bor også selv tæt ved grænsen så ville være rart at kunne spare lidt på det. Hvis garanti osv er iorden self!
Af Fodlisten
Så længe i selv henter er det fint med garantien. Men når i bor så tæt på tyskland kan det vel heller ikk rage vidt for at tage til tyskland og få det fikset.
Men ja mit indtryk af alle de tråde jeg har læst er, at det sagtens kan forekomme defekt desværre. Der var sågar en fyr der måtte bytte sit M86/7 2 gange!!!

Nu er det ikke kun de 100 hz du får ekstra. Generelt er billedet og farverne noget pænere, og den sorte gengivelse skulle være rigtig rigtig god. Højttalerne er også bedre, og så tager M serien imod et 1080p signal, det gør R serien ikke. Mener også M serien har 1.3 hdmi frem for R seriens 1.2, hvad det lige gør ved jeg ikke :D . Men R serien var jeg også inde over i starten, men med de 2 k ekstra kommer du op og får et highend tv frem for midend.
Men prøv og zap ind på www.hdtvtest.co.uk der har de test af 32" R87 og 40" M86/7.

For mig er 37" udelukket på grund af afstanden jeg har til tv'et. 2 meter!

Hehe, jeg tror nu ikke de kan se at D3000 skulle være dyrer, måske tværtimod, for M serien er jo et utroligt stilrent design, som nok lægger sig lidt op af buisness segmentet.
Af Jørgensen73
Der står en M87BDX 100 Hz hos expert i Videbæk, hvis du vil se den, fodlisten.

Den laver en markant bedre sort end ikke 100 Hz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7